Montserrat, maar dan anders.....en rijden en rijden en rijden......

Spanje, Catalonië

Jacco heeft bij de campingopzichter plaatsen in de omgeving gekregen waar je eigenlijk heen "moet" wanneer je in deze omgeving bivakkeert. Onder andere Montserrat, niet het grote klooster boven Barcelona, maar de Gaudi achtige kerk vlakbij Montferri. Wanneer je naar het gebouw kijkt is het inderdaad alsof je naar een bouwwerk van Gaudi kijkt, zoals de Sagrada Familia. Dat klopt ook wel want deze kerk is gemaakt door een pupil van Gaudi. Compleet in dezelfde stijl met moderne gargoilles. De mussen hadden er zelfs nestjes in gemaakt. We waren de enige ter plaatse en de kerk is alleen op afspraak te bezichtigen.

Op naar het volgende punt. Monastir de Santes Creus. Een klooster in Alt Camp. Dat is de naam van het gebied. Van afstand is het een prachtig groot klooster. Daar aangekomen blijkt dat het klooster op maandag gesloten is. Aangezien wij eigenlijk geen idee hebben wat voor dag het is, hebben we hier geen rekening mee gehouden. Maar snel even op internet kijken hoe het zit met het andere klooster waar we heen wilde. Monastir de Poblet. En ja hoor, die is tussen half 1 en 3 gesloten. Op dat moment was het al 12 uur dus dat schiet niet op. Weer zo'n strakke actie. Deze route breken we dan ook maar af en rijden we terug richting de kust. Onze kaart geeft nog wat andere punten aan maar we rijden, en zoeken, en rijden, en zoeken. We kunnen het gewoon niet goed vinden. Uiteindelijk maar terug naar de camping, via het station om een foto van de treintijden naar Barcelona te maken en om een strandstoeltje te halen bij de Chinese bazaar. Omkleden op de camping en hup, naar het strand. Ik zit heerlijk op mijn stoeltje terwijl Jacco de hele kustlijn weer afsnorkeld. Wanneer hij weer aan de kant komt, valt hij in slaap op zijn handdoekje. Nu dus roodverbrand als een kreeft. Het leek in eerste instantie mee te vallen maar tot nu toe wordt het alleen nog maar roder en roder.

Terug op de camping gaan we douchen en dan maar een boulevardje zoeken die ergens moet zijn volgens de campingbeheerder. Daarna naar de Wok. Jacco verheugd zich er al op. Zoals de trend van de dag al is, boulevardje niet gevonden. Elk straatje en elke achterbuurt gehad. Dan maar op zoek naar de Wok. Eindelijk gevonden, blijkt hij pas om half 9 open te gaan. Dat is toch echt te gortig dus terug naar de camping. En lopend naar ons eigen dorpje voor een restaurantje. Tsja, het blijft maandag en bijna alles is gesloten. We eindigen bij Mc Donalds voor een menuutje. Even bij de Carrefour After Sun met Aloe Vera gehaald voor Jacco, koffie drinken op de camping en nu het verslag schrijven terwijl de een na de andere trein langsdenderd. Had ik al verteld dat we naast een spoorlijn zitten?

Ja jammer toch voor jullie, masrvhe hebt weer een prachtige foto's.......😚