Ullastret

Spanje, Ullastret

Ullastret, dorpje en ruine. De ruine is nog van voordat de Grieken aan land kwamen in Spanje. In zeer goede staat, nooit aangevallen gewoon omdat het niet nodig was. Het ligt op een heuveltje waar de landerijen omheen liggen. Nu, want in de 6e eeuw lag er een meer voor met een eilandje erin. Mooie overblijfselen in het museum zoals potten, munten en ook nog schedels van de mensen die gespiest waren en bij de poort hingen. De nagels waarmee het hoofd vastgeslagen was zaten er nog in. Weer een mooi dorpje op kleine afstand van de camping. Aangezien het nog steeds vreselijk heet is, gaan we weer naar Empuries, waar ons favoriete snorkelstrand ligt. We komen er aan en moeten helemaal op de achterste parkeerplaats gaan staan. Het zal wel erg druk zijn. En ja hoor, overvol strand. Aan de kant van onze snorkelrotsen is er nog een plaatsje midden op het strand. Niks mis mee maar op het moment dat je naar het water wil lopen, verbrand je je voeten gewoon aan het hete zand. Na een half uurtje begint het strand leeg te lopen. En nee, niet omdat wij iets hebben gedaan maar omdat de Spanjaarden tijdens de siesta weer weg gaan. Meer ruimte voor ons en we verkassen naar een betere plaats. Ik heb mijn nieuwe flippers uit kunnen proberen en ze werken perfect. Heerlijk weer aan de zee. 'S avonds zetten we ons grilletje weer aan. We hebben vlees gehaald bij onze supermarkt en grillen maar. Brood erbij en wat salades en de buik is weer vol. Daarna lopen we nog even het centrum in om een yoghurt ijsje te scoren en de nodige souvenirs te kopen. Het is hartstikke druk maar erg gezellig. Morgen beginnen met opruimen. Maandag gaan we op huis aan.....helaas....