Effe wachten.........

Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Aangekomen in Dubai voor onze overstap richting Johannesburg. Dat gaat 4 uur duren. Aangekomen moeten we met de trein naar de nieuwe ankomsthal. Daar weer een Macje gepakt en daarna even languit in de ligstoelen. Goh, midden in de nacht...wat kan een mens moe zijn......Om de beurt even een dutje doen en daarna boarden. Het vliegtuig in voor nog eens ruim 6 uur richting Johannesburg.

Kwart voor 11 staan we op Zuid-Afrikaanse bodem. Koffers zijn goed aangekomen en we lopen naar onze meet en greet. Deze meneer overhandigt ons ons reisschema met de vouchers van de guesthouses. Hij vertelt ook over alle do's en dont's van Zuid-Afrika. Hij belt ons vervoer naar de eerste overnachtingsplaats. De Airport game lodge. Thomas haalt ons op en vraagt wat we verder gaan doen die dag. Hij heeft wel een programma wat we kunnen zien in Johannesburg. Moe als we zijn, we gaan hier wel op in want we willen natuurlijk alles zien. We zetten de koffers in de kamer en gaan direkt weer terug. Thomas zet ons af bij het Apartheidsmuseum. Een bijzondere ervaring. Hier kun je de opkomst en de ondergang van het apartheidsregime beleven, het begon in 1948 en eindigde in 1994 met vrije democratische verkiezingen voor iedereen. Ook is er een tijdelijke tentoonstelling over Nelson Mandela. Indrukwekkend. We eten en drinken nog wat in de coffeeshop en dan snel naar de parkeerplaats. Thomas haalt ons daar op voor een tour door de township Soweto. Een township vol met tegenstellingen. Mooie woningen en krottenwijken. Alles is hier te vinden. Natuurlijk mag een bezoek aan het huis van Nelson Mandela niet missen. Ook rijden we langs plaatsen waar de gedenktekens staan van de apartheidsstrijders. Thomas blijft ons maar rondrijden door Johannesburg. Op het vliegveld halen we nog even eten en pinnen we bij de automaat. Om 7 uur 's avonds zijn we pas weer terug bij de lodge. Bekaf maar voldaan. Johannesburg is een bijzondere ervaring. Om 8 uur liggen we al in bed. Goed slapen voordat onze auto wordt afgeleverd en de rondreis begint.

Mooie start. Benieuwd naar het vervolg. Welke functie had/heeft Thomas nu precies?

Victor 2015-06-03 21:20:22

Thomas is een manusje van alles en in dit geval inze chauffer/gids