Snorkelen

Spanje, L'Estartit

Op de boot om te snorkelen bij Ill Medes. Gisteren heeft Jacco zijn teen gestoten bij ons snorkelstrand. Die is nu paars geworden. Het lopen gaat gelukkig weer en de flippers kunnen weer aan. Op de boot krijgen we een wetsuit en flippers aangemeten. Jacco en ik gaan de nieuwe soort snorkels uitproberen. Kun je bij de Decathlon kopen. Is een soort masker met bovenop een snorkel. Na 10 minuten varen komen we aan bij de eilanden. We maken ons klaar en eerst Jacco en dan ik het water in. We mogen alvast rond gaan zwemmen van onze begeleider. Het water is koud en ik ben blij met een wetsuit. In eerste instantie gaat het snorkelen geweldig met de nieuwe bril. Veel en helder zicht. Maar na ongeveer een kwartier wordt ik licht in mijn hoofd en duizelig. Jacco krijgt hetzelfde. Wordt ook misselijk. Terug naar de boot en we krijgen ouderwetse maskers en snorkels aangemeten. Nog even genieten van de mooie onderwaterwereld. Terug aan boord worden onze ervaringen met de nieuwe maskers uitgebreid besproken en we worden bedankt voor de input. Licht in het hoofd en nog een beetje duizelig lopen we terug naar de camping. Het duurt een tijdje voordat we weer bijtrekken. 'S avonds richting stad om te eten. We zien nog net het begin van de parade voor sant Joan. Grote poppen en de Spaanse toren van mensen. Echt leuk. Nog even naar de wok, was niet bijzonder en daarna met treintje terug. Alweer een dag om....