We gaan waar de zon ons brengt......

Spanje, Catalonië

Goed geslapen en tijd voor koffie. Omgeving van Caspe is mooi maar ik merk dat ik alweer rusteloos wordt. Ik wil ook wat zien en er is niet zo gek veel te doen in de omgeving. Voor mij dan. Opbreken en verder trekken dan maar weer. We gaan waar de zon ons brengt. En waar we korting krijgen met de Acsi camping card. Natuurlijk heb ik wat op het oog. Middelandse zee wordt het. Camping Tamarit in Tamarit. Is ongeveer 150 kilometer verder en in de omgeving van Tarragona, een mooie romeinse stad. Dus na twee dagen al uitchecken in plaats van 4 dagen.

Via een slingerweg door de bergen, een hele mooi weg trouwens, rijden we richting de middelandse kust. Lans Reus, langs Tarragona tot de afslag Tamarit. We vinden de camping snel. Hij is heel erg groot. Bij de receptie geeft de mevrouw aan dat er geen plaats is voor mensen met de camping card. Maar er zijn nog 3 plaatsen voor het tarief van 30 euro per nacht. Ach, denken we, moet een keertje kunnen. We rijd n naar de plaats, een grote hebben ze gezegd. We komen er aan rijden in een doodlopend straatje. Er staan 3 Spaanse auto's op geparkeerd. Jacco vraagt bij een tent of de auto's weg kunnen. Schijnt het dat degene van de auto's op het strand zitten. Die moeten nog komen. We hebben er geen goed gevoel bij en Gaan nog even bij de andere vrije plaatsen kijken. Die zijn eigenlijk nog erger met hoog onkruid. Terug naar de receptie. Dit gaat hem echt niet worden. We worden een beetje vreemd aangekeken masr het geld wordt teruggestort op onze rekening.

Mijn campingcard apje geeft een camping aan op hemelsbreed 5 kilometer. Camping Clara. Maar eens zien of daar plaats is. We worden hartelijk ontvangen door een broer en een zus. De jongen loopt met ons mee en we zoeken een mooie plaats uit. Tussen twee Nederlanders. Tentje opzetten en daarna naar het strand. Heerlijk! Later schijnt het plaatsje Torredembarra te heten. Dit kan nou eens een plaats zijn waar we iets langer kunnen staan. Genoeg te zien. Goede wifi zodat we veel uit kunnen zoeken in de omgeving. En het is mooi weer! Later! ( foto's volgen!)