Voorbereidingen treffen en de reis naar Frankrijk

Nederland, Appelscha

Het is ook nooit saai. Zo denk je dat je zondag op maandag nacht vertrekt....zo hoor je dat het zaterdag op zondag nacht is! Kleine miscommunicatie dus even in de hoogste versnelling om één en ander te regelen. Geen punt...dat kan ik!

De laatste boodschappen gedaan,was draaien en rugzak grotendeels al inpakken. Na anderhalf jaar corona toch een beetje bijzonder om weer op pad te gaan en een verslag te schrijven. Met het besef dat ik dat van mijn afgelopen twee kampeervakanties in Nederland niet heb gedaan. Bijzonder eigenlijk maar het is zoals het is.

Skippy rond de middag wegbrengen naar zijn oppasadres voor een weekje. Daar is hij al een aantal keren geweest dus hond aan huis. En ik vertrek daarna richting Weesp. Nog even chillen voordat de autorit gaat beginnen.

We vertrekken richting Castex d'Armagnac naar La Chouette. Dit zal onze overnachtingsplaats zijn voor een week. Wie zijn we? Ik natuurlijk, Willem, Willie en Ilse. La Chouette, de B&B van Hans en Suzanne. Nederlanders die geëmigreerd zijn en daar een prachtig plekje hebben.

In Weesp aangekomen rond 2 uur en de middag met Sandra op pad geweest. Paarden, verjaardag van Shuly, gewoon chillen en daarna eten bij de chinees. Ik rij om kwart over 1 richting Willie, Willem haalt ondertusen de auto en Ilse op. Rond 2 uur gaan we richting Frankrijk.

24 oktober 2021

De reis gaat redelijk voorspoedig. Met de nodige tussenstops komen we om 14.00 uur aan bij La Chouette. Dus helemaal niet gek. We worden warm onthaalt door Hans, Suzanne en Ella, de hond. En wat een geweldig mooie plek hebben zij zeg.

Even wat drinken en daarna omkleden om het zwembad in te gaan. Het is een zoutwaterbad met de temperatuur van 28 graden. Heerlijk. De buitentemperatuur is rond de 20 graden met zon. Niks mis mee. En het blijft blijkbaar de hele week zo.

Hans komt aan met een lekker wijntje en met een borrelhapje. Ik ga de omgeving wat verkennen en maak foto's. Deze komen zeker bij het verslag. Er staat voor vanavond uiensoep op het menu en de geur hangt al aardig rond de gite om.
De gite is prachtig, Begane grond met mooi zitje binnen en buiten. Buiten zit ik nu het verslag te schrijven.Vanavond ook nog even naar Max kijken. En aangezien ik nog steeds sinds gisterochtend wakker ben, zal ik vanavond wel omvallen. Maar even een ding tegelijk.

Het eten was heerlijk. Suzanne heeft heerlijk gekookt. Uiensoep vooraf, eend, aardappeltjes en linzen hoofdgerecht en ook nog een vruchtentoetje. Daarna snel naar de gite om de formule 1 race te bekijken. Willem is ondertussen omgevallen dus daar hoeven we niet op te rekenen. Willie en ik ziten anderhalf uur op het puntje van onze stoelen. Spannend maar Max heeft de klus geklaard.

Wat leuk allemaal lekker genieten, en ook leuk om je verslag te lezen👍

Marianne van den Berg 2021-10-26 09:36:00

Fantastisch Christel! Prachtig verslag!

La Chouette 2021-10-26 17:49:32

Hier, in L’Estartit, is het ook 20 graden, heerlijk! Wij zouden zeker 3 dagen regen hebben, maar geen drupje gezien. Lekker nog ff die laatste zonnestralen mee pakken!