Rott.....

Frankrijk, Rott

De tweede etappe van de rit naar de Maginotlinie. Na een heerlijk ontbijtje zoeken we een tankstation om GPL te tanken. Dat is elke keer goed kijken waar wat zit. Maar natuurlijk heb ik deze weer gevonden na het bestuderen van de GPL France site. Nog ruim 500 kilometer te gaan. Wel is duidelijk dat er een probleem is mer de airco in de auto. Hij wordt niet koud. Hmmm...en nog steeds erg warm buiten. Nou ja, op dit moment even niks aan te doen. Gewoon on the road! En onderweg weer even tanken. En Willem heeft een ingeving. Als een McGyver pakt hij een stukje van de ring van een sleutelhanger. Dit stukje steekt hij in een slangetje van de airco door zo een shortcut te maken. En het werkt. Samen met een haarelastiekje van mij om de boel vast te zetten, gaan we verder. Het werkt! Lekkere koele lucht in de auto. Job well done!

Onderweg passen we de route een stukje aan. Deze weg loopt via Duitsland. De grens loopt precies door de Rijn. En of we nu linksom of rechtsom gaan, het maakt niet uit.

We gaan lunchen bij Rosies. Willem een Bauernschnitzel en ik 2 curryworsten. Lekker hoor maar een beetje veel.

Ondertussen heb ik van de eigenaar van het appartementje wat we hebben gehuurd een beschrijving hoe we zelf in kunnen checken. Rond 5 uur komen we aan. Spullen naar binnen en even langs de Carrefour om boodschappen te doen. We eten stokbroodjes met kaas en eendenlever op het terras. Wijntje erbij en daarna is het weer tijd om te slapen. Het is goed verlopen vandaag. Morgen forten bezoeken.