De paden op, de lanen in..

Nederland, Oosterend Terschelling

Weer heerlijk geslapen. Ik werd wakker net een klein wit boefje bovenop me. Die heeft stiekem een goed plekje ingenomen.

Rustig beginnen aan de dag met een ontbijtje en koffie. Vanmiddag met de huifkar weg maar eerst gaan we een wandeling maken net Skippy. In de duinen aan de overkant van de weg.

We zien op afstand de Terschellinger vlag. Daar moet haast wel het strand zijn. Eerst een stuk door de duinen en we buigen halverwege af om een stukje door het Hoornse bos te lopen. Het is een heel vochtig gebied dus wijken we af en toe van het pad af om de midder te ontwijken. Skippy voorop natuurlijk. Als we het bos weer uitkomen, pakken we het laatste stukje duin voordat we bij het strand zijn. En nee he.....Skippy vind een hoop verse rundpoep en gaat er lekker uitgebreid in rollen! Tegen de tijd dat ik bij Skip aangekomen ben is hij al smerig en komt er een onaangename lucht van hem af. Dat wordt straks in bad.

Op het strand wederom een rol actie. Nu in een rottende vis. Het kan niet op. Thea komt niet bij van het lachen.....ik vind het even wat minder. Maar de wandeling was heerlijk.

Thuis eerst een stinkend hondje in bad waarna ik verwijtende blikken kreeg van hem. Hij was weer schoon. Voor ons lunch omdat we na de wandeling weer trek hadden gekregen. En toen was het tijd om naar Terpstra te gaan voor de huifkar rit. Een klein stukje fietsen.

De huifkar zit vol en met drie paarden voorop rijden we richting de Boschplaat. Heel mooi gebied. Daar het strand op waar een straffe wind ons verwelkomt. Lekker hoor. We moesten lopend de afslag aaf omdat het anders te zwaar is voor de paarden. Douwe, de koetsier verteld met veel humor verhalen over Terschelling. Na de duinen verderop weer opgelopen te zijn, vetrekken we via het Hoornse bos weer richting de stallen. Een leuke middag weer.

Thuis lekker op de bank, eten en op tijd richting bed. Een mens wordt slaperig van alle frisse lucht.

Wel leuk zo samen met Skip, en genoeg frisse en schone lucht om in te ademen.......Fijne dag nog jillie 💋❤💋🌞🌞