14-18 Meuse- Argonne

Frankrijk, Cherence le Roussel

Ik zit op ons overdekte terrasje koffie te drinken. Willem slaapt nog. Aangezien het een reisdag wordt, begin ik maar alvast aan het verslag.

Vandaag gaan we richting 14-18 Meuse- Argonne. We gaan naar de B&B van Didi en Maarten. Dit adres heeft Willem gevonden in de reisgids van Verdun. Dit is dus ook waar we nu heen gaan. Voor degene die geïnteresseerd zijn in hun site, hieronder de link.

Van een stuk Tweede WO gaan we nu naar de eerste WO. Maarten heeft zelfs zijn eigen privé museum waar we natuurlijk ook gaan kijken. Maar eerst wordt het zo'n 600 kilometer rijden om er te komen.

Rond half 10 vertrekken we weer bij de gite vandaan. We nemen afscheid van de gastvrouw, die nogmaals aangeeft dat ze weg is van de Ford Ranger en ons een goede reis toewenst.

Een paar kilometer verder even stoppen bij de boulangerie om croissants, een baquette en wat lijkt op een appelslofje te kopen. Gisteren al ham gescoord. De lunch is gedekt. In de auto verae croissants eten levert nog wel een kruimelparadijs op maar dat mag de pret niet drukken. Onderweg even nog koffie gescoord en anderhalf uur later even een stukje baquette. De reis gaat tot nu toe voorspoedig.

Na een beetje drukte te hebben gehad rond Parijs komen we rond kwart voor 5 aan bij Didi en Maarten in hun B&B/ Museum. Het is een mooi gebouw waar Maarten ook zijn museum heeft. Erg indrukwekkend zoals zij dit hebben opgebouwd. We hebben een fijne kamer en raken al meteen samen met Maarten in het museum terecht. Daarna wijntje drinken en gezellig kletsen met andere Nederlanders die verderop bij mensen logeren. Meteen wat van de omgeving geleerd en waar je heen kan. Dat is al teveel om op te noemen. De ene groep gaat weg en dan zijn wr klaar voor het eten. Didi heeft gekookt en het is zalig. We eten hier samen met een vader en zoon die ook in de B&B logeren. Heel gezellig gekletst weer. Willem is ondertussen met de beide heren het dorp in. Daar staat een tank. Ik ben naar de kamer gegaan en ben even aan het chillen en het verhaal schrijven. Morgen weer veel te zien hebben we al begrepen. Half 9 staat het ontbijt klaar en dan plannen we de dag wel weer.