Aan alles komt een eind

Spanje, Palma

Daar zitten we dan. Op het vliegveld van Palma te wachten tot we terug vliegen.

Vanochtend voor de laatste keer naar het All Inclusive buffet. Het is ook wel genoeg geweest. Afstandsbedieningen inleveren en uitchecken. De koffers gingen makkelijk dicht. Nog even koffie gedronken en kaartjes gekocht voor Palma Aquarium. Het is een zwaar bewolkte dag dus we zoeken wat extra vertier rond Palma. We vliegen namelijk pas om kwart voor elf 's avonds.

Rond twaalf uur komen we bij het aquarium aan. Het is er stampvol. Er gaat net een auto weg dus we kunnen in de buurt parkeren. Het aquarium is mooi met als hoogtepunt de haaientank met niet alleen haaien maar ook tonijnen en roggen. Na anderhalf uur zijn we er uitgekeken en vertrekken we richting Palma. Ondertussen hoost het van de regen. Mallorca huilt om ons. Of ze zijn blij dat we weg gaan. Dat kan natuurlijk ook.

Palma is ook hartstikke druk maar door de oplettendheid van Jacco hebben we toch een parkeerplaats in het centrum gevonden. Met de regenjas aan richting de kathedraal. Via de Rambla. Palma is een gezellige stad. Doordat ik hier al eerder geweest was wist ik ook waar we moesten wezen.

Het begint nog harder te regenen en we gaan snel de schitterende kathedraal in. Met een mooi maar bizar soort van kroonluchter gemaakt door Gaudi.

Daarna zijn we naar de Arabische badhuizen geweest. Klein huisje, meer was het niet. Het is wel het enige Arabische stukje wat is overgebleven op Mallorca en niet te dateren. Toch een beetje bijzonder.

Via de boulevard met uitzicht op de kathedraal lopen we richting het Hard Rock Cafe. Het is traditie dat we, als er een Hard Rock Cafe is, daar gaan eten. Jacco neemt een hamburger en ik de Haystack salade. Het smaakt weer prima.

Via de kleine, oude straatjes lopen we richting het station. Ik weet ook waar alle toiletten zitten dus dat komt goed uit. Nog even een cappuccino bij de Burger King en dan richting de auto. Het is weer begonnen met hard regenen dus worden we ook nog even zeiknat. Maar goed, op het vliegveld moeten we toch omkleden want in Nederland is het een stuk kouder.

Op tijd op het vliegveld en nadat onze koffers weer open moesten zitten we nu te wachten. Adios Mallorca, we hebben genoten!

Mooi verslag weer Christel. Leuk om gelezen te hebben. Werk ze voor zometeen!