Mad Max!

Egypte, Hurghada

Kwart over 6 gaat de wekker. Vanmirgen gaan we Mad Maxen oftewel Quad rijden door de woestijn.

Het busje komt kwart voor 8 aanrijden. Eerst stoppen we bij het Zand museum in Hurghada. Hier staan een aantal zandsculpturen. Mooi om te zien. Een kort maar krachtig bezoekje. Dan vervolgt de weg zich richting ons startpunt waar de quads al klaar staan. We halen onze sjalen op en we worden als bedoeienen ingeknoopt. Foto's maken om mee naar huis te nemen, helm op en op de quad. Ik krijg een rode quad, volgens Jacco zijn dat meisjesquads en Jacco een groene.

Eerst een proefritje maken, in een rijtje achter Hassan aan. Daarna de dames, we zijn met zijn tweetjes nog om de beurt een proefrit maken. Als het niet goed gaat dan krijg je een kruis en mag je alleen achterop mee.

Mijn ritje gaat goed en ik mag zelf rijden, de andere dame krijgt een kruis. Het wordt een voor mij pittige rit richting het bedoeienendorp. Je moet gas geven met je duim en mijn hand is eigenlijk net te klein. Maar gewoon gas geven en gaan met die banaan.

Halverwege hebben we een stop en maakt Hassan een artistieke fotoreportage van ons. Is erg leuk geworden. In het dorp staat ons nog een kamelenrit te wachten en een kopje thee. Daarna weer richting het beginpunt. Heel leuk! Had dit niet willen missen.

Stoffig in het hotel aangekomen kleden we ons eerst om en gaan we weer midgetgolfen. En ja, ik heb gewonnen. Nog lunchen, een uurtje strand en daarna nog een tripje naar Senzo, het winkelcentrum. Dineren in het Aziatische restaurant en vroeg omvallen. Morgen gaan we weer richting ons koude kikkerlandje.

Die foto's zijn super Leuk!

Miranda meijberg 2017-01-29 17:38:23

Mooie foto's zijn het lieverd en om zo op zo'n quad is ook iets boor mij, oude motorrijder. Lijkt mij leuk. Ik zie jullie morgen, safe flight morgen 😍😍😍