Waar gaat de reis heen vandaag?

Spanje, L'Estartit

Vandaag, maandag de 20e, is het voor ons weer tijd om verder te reizen. Na 9 dagen op camping Clara te hebben gestaan en alles in de omgeving hebben bekeken, is het tijd voor wat anders. Keus was zee of bergen. Jacco heeft de keus gemaakt. Zee dus maar weer. De keus is gevallen op een camping in de plaats L'escala. Omdat je daar ook kan snorkelen. Ik had de camping al een mail gestuurd en te horen gekregen dat er waarschijnlijk plaats was. Toch had ik geen goed gevoel bij deze camping, al was dat nergens op gebaseerd. Het was even 200 kilometer rijden en toen kwamen we aan bij de camping. In een razend druk stuk, heel veel campings, gekkenhuis daar! Maar bij de receptie aangekomen werd ons meegedeeld dat ze vol zaten. Onze kortingskaart konden we daar dus niet gebruiken. Ik had gelukkig een alternatief achter de hand. Camping la Sirena in L' estartit. Op ongeveer 20 kilometer hier van daan. Eerst gebeld, ruimte zat.
Wij er naar toe. We mochten zelf een plaats uitzoeken. We staan op C20 maar op C19, 21 en 22 staat niemand. We hebben een groot veld voor ons alleen. Ongeveer 10 minuten lopen van het strand af, er is een zwembad en een restaurant waar ze patat met stoofvlees verkopen. Het seniorengehalte is erg hoog hier. Maar wel heerlijk rustig. Tent staat er goed bij, temperatuur is goed, zo'n 28 graden. Nu nog uitzoeken wat er te doen is. We hebben al folders gehaald in het dorp, waar je zo heen loopt. Even zien hoe lang we het hier volhouden.