Fjoertoer

Nederland, Oosterend Terschelling

Het is al even geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. Na een bewogen jaar dan hier weer een update.

Deze week staat het mooie Terschelling op het programma. Wij, Thea en ik, lopen mee met de Fjoertoer. Een wandeltocht van, voor ons, 15 kilometer door de duinen, over het strand en door de bossen.

Maar de reis begint in Harlingen. Hier stappen we op de boot. We brengen de auto naar de stalling en met koffers en Skippy gaan we naar de terminal. Om kwart voor 10 gaat de boot. Voor Skip ee belevenis want een boot, dat kent hij niet. We zoeken een plaatsje voor de aankomende twee uur. Skip gedraagt zich voorbeeldig!

Op Terschelling aangekomen de koffer weer ophalen en in de bus richting het vakantiepark Tjermelan. Ook hier gaat het super met Skip. Het huisje is nog niet klaar dus we lopen naar Oosterend om bij de Heere te lunchen. Het is stralend weer. Lekker terrasje.

Bij terugkomst op het park kunnen we het huisje in. Maar wel hebben we voor achter de fiets een hondenkar geboekt voor Skip.

Na de boodsboodschappen en het eten maken we ons klaar voor de Fjoertoer. Om half 8 in de bus naar Midsland. Daar is het startpunt. Wij gaan mee met de groep van half 9. En wat een geweldige wandeling. Duinen, bos en strand. Met overal verschillende bezienswaardigheden. Ongelofelijk mooi. Maar ook door het mulle zand, ongelijk terrein en pikkedonker. We hebben gelukkig petten met een lampje gehad want die heb je hard nodig. Om half 1 's nachts komen we in West Terschelling aan en krijgen we ons welverdiende speldje. Het was een top wandeling. Op naar een lekker weekje op het eiland.

Leuk weer een verslag! De toer is gelopen! Knap gedaan samen, nu lekker genieten van het mooie eiland!🌞😎

Miranda 2018-04-08 15:52:18

Jullie hebben het lekker gehad en de 15 km volbracht. Toppie hoor.... Morgen weer werken allebei? 🌞😎💋❤