Hluhluwe/Imfolozi

Zuid-Afrika, St. Lucia

Vandaag hebben we een rustige, geen reisdag. We hebben dus even adempauze. We gaan naar Hluhluwe/Imfolozi.Dit zijn twee aaneengeschakelde parken waartussen de dieren heen en weer kunnen lopen. Wij komen via een ingang van Imfolozi binnen nadat we een uur via een weg met verkeersdrempels hebben gereden. We hebben een zogeheten " wildcard" zodat we alleen onze legitimatie hoeven te laten zien voordat we naar binnen mogen. Voordat we door de poort vertrekken krijgen we al van een gids de opmerking mee dat de verharde weg veel slechter is dan de onverharde weg. Nou, daar was niets van gelogen! Een asfaltweg vol met gaten, niet te geloven! En op een gedeelte daarvan probeerde ze deze weg op te lappen. Nog een fikse weg te gaan. Maar goed, wij zijn weer in de spotting modus. Wat zullen we nu dan weer voor dieren tegen komen.

De eerste tijd zien we alleen maar het mooie landschap. Heuvelachtig en erg mooi. Het duurt even voordat Jacco, weliswaar met de verrekijker in de verte, neushoorns ziet. In dit park is een fokprogramma gestart voor witte neushoorns waardoor ze van uitsterven gered zijn. Dagelijks worden er nog neushoorns gestroopt voor hun hoorn. Even verder op komen we nyala's tegen, wrattenzwijnen en mooie vogels. Verder helemaal niets. Maar we geven niet op. Tijdens onze rit komen we nog meer neushoorns tegen, een hamerkopvogel, witte reigers, zebra's giraffen, wildebeesten, schildpadden en veel strontvliegen. Op een bepaald moment was het het een beetje riskant. We kwamen midden in een grote kudde olifanten terecht. Ze waren onderweg naar de rivier en de grootste van het stel stond orenklapperend, wat min of meer betekend dat je weg moet, op de weg. Jacco reed een stuk achteruit. Eerst de olifanten maar eens over laten steken. Het was een groep van ruim 20 olifanten en dan ook nog een aantal jongen erbij. Spectaculair!! En even verderop stond nog eens een groep olifanten. Onwaarschijnlijk mooi! Natuurlijk hebben we dit weer op de gevoelige plaat vastgelegd en ondertussen ook met de actioncam opgenomen. Onze dag kon niet meer stuk!

Op de terugweg naar de ingang van het park kwamen we ook nog neushoorns langs de kant van de weg tegen met er vlak achter giraffen. Mooiere plaatjes kun je haast niet krijgen. Of je naar National geographic zit te kijken!! Maar dan in het echt. We rijden voldaan terug naar st. Lucia waar we de auto weer volgooien met peut en we duiken de supermarkt in voor de nodige boodschappen. Na navraag te hebben gedaan bij onze gastvrouw Lesly gaan we naar De Ski Club. Hier eten we een "lichte" maaltijd van steak, egg and chips. Met verse sinaasappelsap. Genietend van de mooie omgeving gaan we daarna moe maar voldaan terug naar ons guesthouse. Uitrusten want morgen hebben we weer een vol programma. We moeten ruim 200 kilometer rijden naar onze volgende bestemming, The Honey Pot guesthouse in Umhlanga Rocks. Maar eerst gaan we morgen met de boot het Isimangaliso wetland park in op zoek naar de hippo's en krokodillen. More to follow!!!

Hey Christel! Ziet er allemaal geweldig uit! Misschien moeten jullie dan maar een documentaire maken voor NatGeo Wild ;) Geniet nog even daar! Hier gaat alles goed. De koekoek zit op het nest, ik herhaal de koekoek zit op het nest :)

Gérald 2015-06-10 08:37:35

Haha Gerald, ik heb de koekoek via whats app gesproken! Toppie! En wie weet komt die docu er! Heb de eerste 15 gb aan film bnnen!