Eagle ridge, Stutterheim

Zuid-Afrika, Stutterheim

Een hele hectische morgen. Het was voor Ocean view niet makkelijk om de rekening op te maken! Eerst een rekening met overnachting erbij, die was al betaald. Toen ik in de auto weer naar de rekening keek was het diner van de dag ervoor niet meegerekend!! Ik weer naar binnen om het diner te betalen Eerlijk is eerlijk. Om kwart voor 9 gaan we eindelijk op weg naar Stuttersheim.

We moeten dezelfde pothole weg terug naar de N2, daarna zijn we op de snelweg die eigenlijk heel erg rustig is. Halverwege zijn we nog wel aangehouden door oom agent. Dit was weer eens een routinecontrole die ze regelmatig uitvoeren. Jacco laat zijn internationale rijbewijs zien en de man vraagt of wij geen werk hebben. We hebben vakantie zeggen we nog. Was blijkbaar niet bij hem opgekomen. We mogen verder. We rijden flink door met een harde wind. Na nog een keer gestopt te zijn bij een benzinestation, waar we koffie wilde halen maar waar het apparaat niet schoongemaakt was door de dames die daarvoor verantwoordelijk waren, hebben we een soort gevulde broodjes gegeten en op weg waren we weer.

Om half twee komen we aan bij onze overnachtingsplaats, de Eagle Ridge. Het is alsof we de hippietijd binnengaan. Alles is gedaan door de eigenaren, twee kunstenaars. Heel mooi mozaiek ingelegde vloeren, Overal details en kunstwerken. Wij slapen in een zogenoemde Rondavel. Een traditioneel Zuid-Afrikaans huisje met een badkamertje eraan gebouwd. Vanavond wordt er voor ons gekookt, een rumpsteak. Tot die tijd moeten we ons nog even vermaken. De Eagle ridge ligt tegen een berg aan met een bos ervoor. De Amatoile mountains. De eigenaar verteld dat we naar de waterval kunnen lopen en dat het heen en terug ongeveer twee uur is. Dat klopt als een bus. We lopen door het bos en proberen bijzondere vogels te spotten. We hebben er niet heel veel kunnen zien maar goed, we zijn even lekker bezig. Nu zitten we in de lounge te lezen en verslag te schrijven. Morgen onderweg naar Addo Elephant park waar we twee nachten in het Addo rest camp zullen verblijven. Aangezien het doodstil is verder in de lodge gaan we maar naar onze rondavel. Om half 7 eten. Het vuur is voor ons opgestookt in een soort zitruimte waar de wind flink naar binnen blaast. De rumpsteak en het toetje, pecanpie met ijs was lekker. We vertrekken weer naar onze rondavel omdat het stervenskoud is en wij wel een bed hebben waar een elektrische deken op ligt. Welterusten!!

Wat lekker dat je dan een warm bed hebt en goed voor de spieren xxx