Gigantes dus.....

Spanje, Los Gigantes

Vandaag richting Los Gigantes. Even zien of we walvissen kunnen spotten. Op het moment dat we weg gaan rijden we meteen de file in. De snelweg en de B-weg allebei keivast. Waarschijnlijk wel wat gebeurd op de snelweg. We proberen nog wat omwegen maar we komen op dezelfde plek uit. Google maps helpt ons verder. En in een mum van tijd zijn we op weg. Om in Los Gigantes te komen moeten we eerst een eind omhoog en dan in een slingerende beweging, met de auto naar beneden. Los Gigantes is een kunstmatig gecreeerd plaatsje met een haventje waarvandaan de boten gaan om walvissen te spotten. Het dorpje is tegen rotsen aangekwakt, tenminste, zo ziet het er uit. We drinken koffie op een hoog punt met een schitterend uitzicht op zee en La Gomera. Maar vanaf deze afstand geen walvissen. We rijden naar beneden en komen in een drukte terecht, niet normaal. We parkeren aan de haven en vragen na of er een boottrip vrij is. Helaas pas om 3 uur dus dat is te lang wachten. We rijden langs de kustweg, die helemaal niet interessant is, terug naar Guargacho. Jacco heeft het snorkelen in zijn hoofd en is er niet af te brengen.

Spullen pakken en hop, Jacco ligt al met snorkel en flippers in het water van de Costa Silencio. Hij heeft een half uurtje want we hebben de barbeque op het programma. Ik zit op een steen aan de rand van de rotsen. Heerlijk hoor!

Na het snorkelen gaan we barbequen en na wat opstartproblemen hebben we heerlijk gegeten. Morgen naar de Teide...

Leuke foto's en genieten hoor. .....