Grand Canyon, Kingman

Verenigde Staten, Grand Canyon, Kingman

1 juli 2014

De dag van de zandstorm. Maar laat ik bij het begin beginnen. Vanmorgen in het hotel een plan de campagne gemaakt over wat we vandaag gaan doen omdat Jacco toch niet naar de skywalk wil. We gaan dus naar de Southrim van de Grand Canyon. Een omweg van ongeveer 100 mijl maar die hadden we anders in Kingman ook wel moeten rijden. De southrim hadden we al eerder gezien toen we de rondreis door zuidwest USA maakten samen met Rene. Toen was het nogal gehaast omdat we een dag vertraging hadden met het vliegtuig dus wel weer even leuk om te zien. We wisten eigenlijk niet meer hoe mooi het was. We zijn met de bus richting Hermets rest gegaan en halverwege uitgestapt om een aantal stops te lopen. Er hingen dikke donderwolken boven ons met af en toe lichtflitsen maar het bleef het grootst deel van deze dag droog. Nog even wat souvenirs gekocht voor de thuiswacht en om half 4 richting auto. Nog even de resten van het avondeten van gisteravond opgegeten en toen op weg richting Kingman, nog zo'n 3 uur rijden. Onderweg regen gehad en hele slechte wegen. Ik had gewoon pijn in mijn armen van het goed vasthouden van het stuur. Het was dus niet de beste Interstate die we gehad hebben. Maar ondanks de regen reden we richting een mooie blauwe en heldere lucht. Tot we Kingman in de verte aan zagen komen. Jacco dacht eerst dat er brand was maar hoe meer we bij de camping aankwamen hoe meer we de overvloedige gele zandstorm zagen groeien. Op de camping aangekomen zei de dame van de receptie dat deze zandstorm er niet eens had moeten zijn op dit moment. Maar goed, hij was er wel en de wind was weer eens erg hevig en zanderig. We hebben op onze tentplek gekeken en aangezien het al half 7 's avonds was besloten om onze campingplek te upgraden naar een simpele cabin waar een klein tweepersoonsbed en een stapelbed in staat. Aangezien dit onze laatste kampeerdag zou zijn hoeven we de tent niet meer op te zetten. Morgen laten we al onze kampeerspullen hier op de camping achter voor mensen die ze kunnen gebruiken. Alleen Jacco's slaapzak nemen we mee en mijn fleece slaapzakje. Net even gegeten bij Denny's en de mail weer gezien. Morgen gaan we via de Hooverdam terug naar Las Vegas. Onze laatste dag van de rondreis....zucht...