Rimini, oude stad en strand

Italië, Rimini

Gisteren na het zwemmen lekker Spaghetti karbonade gegeten. Letterlijk want Jacco had nog karbonades over. De Spaghetti was met Pecorino saus. Nog even een spelletje sequence gedaan en eigenlijk ook wachten tot het donker wordt. Eerder begint de voorstelling nog niet. Voor de tent krijgen we een heuse vuurvliegjes show. Elke avond weer. Heel bijzonder om te zien.

En natuurlijk is het bij het wakker worden weer warm. Ik klaag niet hoor! Even alles uitschudden want gisteravond viel er zomaar een oorwurm in bed! Het blijft natuurlijk kamperen! Na het ontbijt naar de oude stad van Rimini. Schijnt ook mooi te zijn.

Rimini was in de Romeinse tijd een belangrijke stad met een aanvoerroute naar Rome. Een aantal zaken zijn nog overgebleven zoals een oude brug en de augustuspoort. Het amfitheater konden we niet in. We zijn in een kerk geweest. Alles ging eigenlijk net dicht maar we mochten nog even snel binnen kijken en via de andere ingang er weer uit. Bij de touristoffice veel info gekregen over Rimini en filmpjes over de Romeinse tijd gezien.

Aangezien het erg warm is, is een ijsje wel op zijn plaats. Een heerlijk Italiaans ijsje verder en een wandeling door de stad brengt ons terug bij de auto. Op naar het strand!

De dame van de tourist office stuurt ons naar Rimini noord. Daar schijnt het rustiger op de stranden te zijn. Dus gaan we het even bekijken!

We komen bij Viserbella aan en kunnen in een zijstraatje zomaar de auto parkeren. Op het strand staan overal bedjes. Je bent die verplicht om te huren. Dus maar een bedje bij Mauritzio betaald. Niks mis mee. Het water is er ondiep en lekker warm. Heerlijk chillen dus. In de middag komt het briesje weer opzetten waardoor het goed uit te houden is.

Aangezien er nog genoeg spaghetti over is van gisteren, hebben we een makkelijke avond. Lekker loungen op de veranda en weer wachten tot het vuurvliegjes spektakel weer begint.

Prachtig is het daar en jouw foto's mooi. Tot het volgende verslag lieverds 😎😎😘😘😘