Nog een stukje!

Frankrijk, Tournus

Ik heb heerlijk geslapen op dit rustige plekje bij het sportcomplex. Om een uur of 8 was iedereen weg, maar vanmorgen om een uur of 7 brandde wel het licht in de ruimtes en er liep een ‘nachtwaker’ rond. Ik ben er in ieder geval niet door gestoord.
Ik wil vandaag een flink stuk op huis aan rijden, het begint te kriebelen. Niet dat ik beslist naar huis wil, want heimwee ken ik niet en ik zou het liefste nog wat langer zijn weggebleven, maar ik móet naar huis want mijn schildpadden, die nu nog in winterslaap zijn, kunnen elk moment wakker worden.

Garmin wordt in geprogrammeerd op Valence, een flink aantal kilometers voor Lyon en dat moet te doen zijn. Van mijn medereizigers weet ik dat hier een mooi plekje is om te overnachten. Maar tegen de tijd dat ik Valence nader ben ik nog fit genoeg om door te rijden. Lyon wordt een makkie, op de heenweg heb ik er nog heel erg tegenop gezien maar nu ben ik er in 20 minuten doorheen. Tja, Als je Barcelona en Valencia hebt doorkruist dan is deze stad er niets bij. Maar dan komt plotseling toch de man met de hamer en na bijna 500 kilometer geef ik het op. Tenslotte ben ik al vanaf half 8 onderweg en na een paar flinke stops onderweg én voor Baloe én voor mij geef ik er rond 3 uur de brui aan.

In Tournus is volgens Park4Night een prachtige plek aan de Saône en daar poot ik mijn busje neer, pal aan de oevers van de rivier die zo te zien misschien kort geleden buiten zijn oevers is getreden. De bomen staan met hun voeten in het water en op het wandelpad dat er naast loopt staan ook flink wat plassen water.

Tournus is een schattig klein Frans dorp met ongeveer 6000 inwoners. Het telt heel wat oude gebouwen en leuke fleurige huisjes. Door de Labcache die hier ligt loop ik langs de meest opvallende bezienswaardigheden. Het dorp telt zelfs 4 restaurants die beschikken over een Michelin-ster! Voor mij vanavond gewoon een maaltijd in mijn busje, ik krijg het niet meer opgebracht om buiten de deur te gaan eten. En Baloetje is al tevreden als hij zijn bruine brokjes maar op tijd krijgt. Dus voor nu: heerlijk met een boek onderuit en op de plaats rust!

Route: Narbonne – Lyon - Tournus
Gereden kilometers: 498
Coördinaten slaapplek: N 046,34.003 O 004,54.671

Tja als je stal ruikt... Maar doe voorzichtig dat laatste stuk. Geen ongelukken nu.

Ingridopavontuur 2024-03-06 17:12:40

Nou, goed gedaan Carry. Hou vol! 😘

Riet 2024-03-06 17:13:25

Zo,je hebt flink doorgereden. Morgen misschien al thuis? De nachten zijn nog koud , waarschijnlijk liggen de schildpadden nog in diepe slaap.

Roelie 2024-03-06 17:32:26

Goed opgeschoten , bijna thuis 👍👍

Mia 2024-03-06 17:58:49

Zo, dat gaat rap.

Joke 2024-03-06 18:05:57

Rustig aan dat laatste stuk buuf...

Claudia 2024-03-06 18:22:28

Carry, moet ik de politie in jouw woonplaats alvast waarschuwen dat het gevaar weer in aantocht is? Ik zal je al dan niet sterke verhalen missen.

Henk Blaauw 2024-03-06 18:37:46

Wat een stuk rijden vandaag. Zo schiet het idd op. Raar voor je om weer naar huis te gaan na zoveel weken weg geweest te zijn. Maar jou kennende staat de volgende reis al weer in de steigers. Nog veilige kmt’s gewenst. Katja en Alex.

Katja 2024-03-06 18:50:19

Nou je hebt het tempo erin nu. Maar rustig aan dat laatste stuk,ook al ruik je de stal nu,fijne avond nog en veilige thuis reis verder xxx

Marlene 2024-03-06 19:30:21

Genoeg is genoeg wat rijden betreft. Fijn dat je op tijd gestopt bent. Je bent wel op tijd thuis voor de schildpadden.

Yvonne Sormani-Simons 2024-03-06 22:35:37

Carry goeie thuisreis. Gr Jeanny

Jeanny 2024-03-07 08:14:14

Rustig aan he! De schildpadden slapen nog wel even, veel te koud om wakker te worden! Als je het kunnen opbrengen was je toch zeker gaan dineren in een sterrenrestaurant 🤣