Tis aan de Costa del Sol (tingeling)

Spanje, San Roque

Voordat ik vertrek leeg ik nog even mijn potje in de daarvoor bestemde plek. Het is pas een jaar geleden dat deze service hier werd geleverd. De gemeente heeft moeten investeren om al deze campers in Cala de Mijas te behouden. Voor de rest is hier niets te doen, behalve wat voor je uitstaren naar al dat witgoed en wat konkelen onder elkaar. Ik heb één iemand verteld dat ik naar Marokko ga, een vrouw uit de facebook groep “alleenrijdende campervrouwen” die hier haar uitvalsbasis heeft, zoals ze dat noemt. Ik trof haar op de parkeerplaats en zoals het schijnt heeft ze hier al heel wat contacten opgedaan. Door deze en gene word ik aangesproken over het feit dat ik deze reis ga maken. Dat krijg je dus als je zolang op een en dezelfde plek staat. Wegwezen dus.

Ik heb via de ap Park4night een mooie plek uitgezocht, groot en aan het strand gelegen, een uur naar het zuiden. Ik ben vroeg, as usual, maar de plek staat al, of nog steeds, bomvol . Het lijkt alsof het merendeel van de campereigenaren hier hun vaste stek hebben en al jaren niet zijn weggeweest. Een 12 meter lange Duitse camper met op een aanhanger een kleine auto, maakt net een grote draai om weg te gaan. Hij heeft zich blijkbaar verkeken op de plaats die er hier (niet) voor hem is. Ook ik maak meteen rechtsomkeert, heb een half uur verder rijden nog wel een andere optie gezien op de ap. Het is 10 uur, maar inmiddels al korte broeken weer, de zon schijnt volop. Tenslotte heet het hier niet voor niets de Costa del Sol en de drukte is er dan ook niet minder om.

Ik probeer nog even een urbanisatie in te rijden die aan het strand ligt, maar daar rij ik me bijna vast. Smalle straatjes en niet genoeg plek voor mij om er te gaan staan. Tot de in geprogrammeerde plek komt het niet. In mijn ooghoek zie ik iets anders opdoemen, een plek die niet eens op de ap Park4night vermeld staat: Playa de Torreguadiaro. Ook hier weer veel campers, maar met een prachtig lang zandstrand voor de deur. Ik heb het geluk dat ik vooraan kan staan, er zijn parkeerplekken in ‘etages’. Een bovenste straat, de middelste en een onderste . Vanaf de bovenste is het uitzicht natuurlijk wat beter, maar ik ben blij met mijn plek aan het strand. Naast mij staat een 18 meter lange camper uit Oostenrijk, die heeft meer dan 1 parkeerplek nodig.

Na een kopje thee en wat te snaaien lopen we naar de jachthaven: Puerto Sotogrande, een klein kwartiertje van mijn plekje. Een groter verschil kan er niet zijn: luxe jachten, meer dan luxe huizen met een zwembad in de tuinen die aan het water liggen. Een en al sjiek wat er rondloopt, dure luchtjes dringen mijn neus binnen en de marktkraampjes die aan de haven liggen zijn van een hele andere kwaliteit dan die waar ik gisteren rondstruinde. Naar de prijzen kíjk ik niet eens. De terrasjes zitten ondanks het vroege uur vol, de sjiek van de luxe jachten zit hier al aan de champagne. Ik voel me wat slobberig in mijn spijkerbroek en met mijn bos haar waar de kapper wel al eens aan te pas mag komen. (Helmi, was je maar hier!) Het terrasje hier laat ik dan ook maar aan mijn neus voorbijgaan. Bij het busje smaakt het net zo lekker…..En die spijkerbroek? Die gaat meteen uit en wordt een korte broek, de temperatuur is er naar.

Op het strand word ik aangesproken door een Deens echtpaar, ze hebben mij en Baloe een tijdje op de rotsen zien zitten en vertellen vol passie en weemoed over de Hovawart die zij 20 jaar geleden hebben gehad. Ook een black and tan reu, een niet zo makkelijke hond die maar 8 jaar is geworden. Baloe doet hun zo aan hem denken maar ze hebben het nooit meer aangedurfd om een Hovawart te kopen. Voor de man was het de zoveelste hond in zijn leven, maar voor haar was het de eerste. En als dat dan ook nog een moeilijke hond is geweest kan ik me zoiets wel voorstellen. Baloe laat zich aanhalen en knuffelen en is niet bij hen weg te slaan. Ik laat maar in het midden of dat aan hun ligt, mijn makkelijke, vriendelijke maar toch waakzame Hovawart……Die net terwijl ik dit zit te tikken een te dicht bij de camper komende man de stuipen op het lijf jaagt met zijn woeste blaf. En die taait meteen af….
Het is inmiddels half 6, ik zit nog in de korte broek, de deur en ramen staan wagenwijd open en de zon is nog net zo warm als daarstraks. Het eerste kleurtje op mijn huid is binnen…

Route: Cala de Mijas – Marbella – Estepona - Sotogrande
Gereden kilometers: 75
Coördinaten slaapplek: N 036,17.871 W 005,16.298

Zo hee dat ziet er prachtig uit! En wat heerlijk t weer daar🌞.Hier is t freezing koud🥶

Joke 2024-01-14 18:12:57

Hai Carry! Het is weer genieten van je foto's en verhalen! En ik begrijp dat je 'echte' reis nog moet komen! Knuffels voor jou en Baloe! Groet, Norma.

Norma 2024-01-14 18:30:32

Ik was toch meteen me nette pakkie gaan aantrekken en thee op het terras wie weet kom je iemand tegen met een speedboot

Tilly 2024-01-14 18:32:57

Prachtige foto's weer. Geniet maar lekker van het weer, hier is koud en sneeuw op komst,best een beetje jaloers op je, haha. Geniet verder lieverd en veel plezier

Marlene 2024-01-14 18:33:06

Ja die Baloe is goud waard! Wat weet je toch veel te vinden. Natuurlijk ook door de app op de telefoon maar toch ook door de nodige reiservaring. Knap hoor .

Yvonne Sormani-Simons 2024-01-14 18:44:00

Lekker weertje geniet er maar van hier is het ijzig

Kitty 2024-01-14 18:46:59

Ben ook jaloers , zo koud hier 😛

Mia 2024-01-14 18:57:49

Twas aan de Costa de Sol.. tingelingeling.. daar sloeg haar hartje op hol.. Maar daar krijgt niemand de kans voor bij jou! 🙈😄 snel naar de volgende plek 🤣

Janine 2024-01-14 19:00:23

Wow, mooi daar. Geniet maar lekker van de zon.

Hannie 2024-01-14 20:36:06

oh heerlijk genieten daar! veel beter als hier in ons koude kikkerlandje, brrr!

Petra 2024-01-14 20:54:15

Bij ons sneeuw! Wat een verschil. Maar over twee dagen laten wij dit weer ook achter en vertrekken naar de zon. Zo fijn om zo'n lieve knuffelen de maar goed wakende metgezel te hebben 🥰

Sandra 2024-01-14 22:27:57

Klinkt goed Car, 👍

Gerda 2024-01-14 23:27:12

Zo..goed verhaal Carry! En het ‘klinkt’ alsof je wat bent bekomen van alle schrikmomenten die je had!

Riet 2024-01-14 23:33:12

He Car, heerlijk die zon, geniet er van. Hier was net een flinke sneeuwbui. Heb zojuist Thomas op bezoek gehad en samen zijn vakantiefoto's van Lapland bekeken. Dan is deze sneeuwbui maar een peuleschilletje natuurlijk. Zou niets voor jou zijn, lijkt me zo. Dag Car, geniet van de zon en de rust, toedeloe