On the road, eindelijk!

Duitsland, Bad Berneck

Dinsdag 30 augustus 2022

De bedoeling was om vanmiddag na mijn werk op kantoor te vertrekken, maar ik kon, na overleg met mijn leidinggevende, vandaag een extra dagje verlof opnemen Gistermiddag alle troep in de camper geladen en aansluitend mijn schildpadden naar de opvang gebracht. 2 Grote zakken onkruid geplukt voor die veelvraten en daarna in 1 ruk door naar mijn garage omdat ik merkte dat er ergens water lekte. Gelukkig zijn zij altijd bereid om meteen even te kijken en het probleem was dan ook zo opgelost. Daarna mijn huis opgeruimd en tegen de avond nog snel naar Jack Cobas gescooterd , mijn pc man die zo vriendelijk was om ook mijn tablet nog in orde te maken. Anders had hier wellicht vandaag geen verslag gestaan.
Na nog een best redelijke nacht ben ik weer op mijn gewone tijd wakker: het is nog net geen kwart voor 6. Nog een beetje nadoezelen en dan toch maar eruit. Ik heb niet voor niets vrij genomen vanmorgen. Baloe heeft meteen in de gaten dat er iets staat te gebeuren. Als ik alvast wat tassen naar de camper op de parkeerplaats wil sjouwen en hij voor mijn gemak nog even binnen moet blijven , rent hij achter me aan naar buiten. En met de staart tussen de poten ook meteen weer naar binnen als ik op hem mopper.
Als ik terugkom om de laatste tas te pakken is hij niet meer te houden en rent in een ruk door naar de parkeerplaats, het is net kwart voor 8 als ik de Kakert verlaat om aan mijn trip te beginnen.
Een bekende weg, tenslotte hebben we deze route 3,5 maanden geleden ook al eens gereden toen we op weg waren naar Hongarije. Het is rustig op de weg, tenminste aan mijn kant. Het tegemoetkomend verkeer is niet te benijden, files en stockender verkehr. Het bekende liedje op de Duitse autowegen. Tot aan Wurzburg gaat het prima, daarna begint ook voor mij de ellende. Optrekken, stilstaan en weer een paar meter verder rijden. Het is warm in de bus, Baloe schuifelt van zijn plekje op de bank naar het plekje voor de koelkast waar nog net wat schaduw komt. Ik moet het doen met de openstaande ramen en een op volle toeren draaiend ventilatertje. Geen airco in mijn oude busje.
Om een uur of 4 houd ik het dan ook voor gezien, het is weliswaar nog geen uur rijden meer tot aan de Tsjechische grens, maar ik ben al meer opgeschoten als dat ik vanmorgen had verwacht. In Bad Berneck zet ik het busje aan de kant. Een leuke plek naast het plaatselijke Schulzentrum. En aan de overkant een warme bakker, dus morgen begin ik met verse broodjes.
Stoeltje kan naar buiten (en ik dus ook), Baloe krijgt een plekje onder de boom in de schaduw , tijd om te relaxen. Morgen doe ik het op zijn Tsjechies…..
Route: Landgraaf- Keulen – Frankfurt – Wurzburg – Bamberg – Thurnau – Bad Berneck
Gereden: 161055-161606= 551 km
Coördinaten slaapplek: N 050. 02. 586 O 011. 39.951

Veel plezier on the road!

Bertine 2022-08-30 17:19:58

Hoi ik ben nr2 , behoorlijk wat km's morgen ben je op bestemming en kunnen de aantekeningen hun werk doen veel plezier en rust uit groetjes

Tilly 2022-08-30 17:26:00

Goed bezig, al lekker opgeschoten.👍

Fred 2022-08-30 17:26:53

Veel plezier

Benottenbros@hotmail.com 2022-08-30 17:27:37

Lekker opgeschoten lieverd! Geniet met volle teugen met die kanjer van je… 🐾 Ik geniet weer met je mee! ❤️😘

Katinka 2022-08-30 17:33:20

Zozo, da's een flinke ruk! Had je een baksteen op het gaspedaal? Morgen dus mooi Tsjechië. We verheugen ons op je verslagen. Goede & veilige reis.

Fred & Els 2022-08-30 17:36:08

Goed opgeschoten gelukkig 👍👍

Mia 2022-08-30 17:41:50

Zo, de kop is eraf ;) Veel plezier en hopelijk een goede nachtrust. Hoe is trouwens je nieuwe matras? Liefs en groetjes Susanne

Susanne 2022-08-30 18:14:50

Wauw dat is goed gegaan

Kitty 2022-08-30 18:29:56

Ik heb denk ik eea gemist, geen VW bus meer. Wel weer een leuk verhaal, ik ga je weer met plezier volgen! Goede reis, veel plezier!

Jurgen 2022-08-30 19:14:17

Geertje niet mee deze keer? Stoer hoor zo alleen! Veilige kilometers wens ik je!

Janine 2022-08-30 19:53:38

Nou alle zorgen om frankfurt voor niets geweest zoals ik het lees viel het allemaal mee. Geniet van je avondje en een fijne rit morgen😊

Melanie 2022-08-30 20:01:19

Powerwomen

Do 2022-08-30 20:22:45

Veel plezier en geniet ervan. 😎

Jeanny 2022-08-31 09:02:37

Een beetje laat, want we zijn zelf een weekje weg: mooi appartement in Cadzand-Bad met Marianne en Corien. Ook leuk. Maar jij gaat als een speer! Heel mooie reis; we zijn er weer bij! X

Riet 2022-08-31 16:44:00

Al een hele ruk er alweer opzitten.

René 2022-08-31 17:08:29

Petje af Car! Ik ben onder de indruk van je initiatief om deze reis te maken samen met Baloe. Ik ge je volgen, succes

Gerda 2022-08-31 18:13:39

Je bent een topper! Veel reis genot

Joke 2022-08-31 18:21:56

Super gedaan powerwoman.. trots op jou

Helmi 2022-09-01 22:26:56

Hoi Carry, hier is beter laat dan nooit. Ja ik heb verstek laten gaan. Zwak excuus, ik weet het, druk, druk. Het is meestal rond 20.30u eer ik uitgeblust op de bank plof en binnen een kwartier de ogen dichtvall. Op her wek weinig personeel wegens vakantie en ziekte. Buiten de gewone, meestal kate diensten, veel weekenddiensten, examen doen en ik ben ook nog oma van een schattig klein meisje van 14 maanden. Vandaag pas ik op. Abby ligt mu in bed, dus ik heb nog een uur geleerd voor mijn examen a.s. dinsdag en toen dacht ik:" ik ga de verhalen van Carry lezen." Dat is toch een fijne tijdsbesteding en ik ben nieuwsgierig naar je avontuur.

Yvonne Sormani-Simons 2022-09-08 14:43:07

Oei ik heb veel fouten getypt!! Nee ik ben niet zat, ik heb alleen een nieuwe telefoon. Of de telefoon is anders of ik heb dikkere vingers gekregen. Benieuwd of je er wat van kan lezen . Sorry!