Een (ont)spannende dag

Spanje, Mazarrón

In tegenstelling tot wat ik had verwacht heb ik vannacht redelijk goed geslapen. Gisteravond heb ik een keer of 3 de politie zien langsrijden waardoor alle campers die hier op het grote terrein stonden meteen hun boeltje pakten en verdwenen.

Om een uur of 8 lonkt de opkomende zon ons het strand op. Een enkele vroege vogel rent langs het strand waardoor Baloe even aan de lijn moet. Hij vertrouwt het niet als hij ziet hoe snel de man mijn richting uit loopt. Na het ontbijt gaan we op ons gemak de mooie omgeving verkennen, er liggen nog wat caches die gelukkig snel worden gevonden en dan installeer ik me met een boek naast de camper. Er komen wat apjes binnen van bezorgde mede Marokko reizigers en een paar telefoontjes van vriendinnen. Het doet me goed dat iedereen op afstand zo meeleeft , want ik maak me toch vreselijk veel zorgen dat het met de camper niet in orde komt en dat Marokko niet meer in mijn bereik ligt.

In het kleine centrum van deze wijk liggen wat restaurantjes en een Spar, maar met Baloe bij me kan ik de winkel niet binnen om wat boodschappen te doen en hem vast leggen lukt ook nergens. Om hem in de auto achter te laten riskeer ik niet, het is er al te warm voor. Als ik buiten een paar crackers zit te eten stapt er een man op de auto af waardoor Baloe door het lint gaat. Hij blijft een beetje uit de buurt staan en boven het geblaf uit hoor ik hem in het Nederlands vragen of het geoorloofd is om hier de nacht door te brengen. Ik vertel hem het verhaal dat ik gestrand ben en dat ik toestemming heb van de politie. Hij en zijn vrouw zijn pensionadas en staan met de buscamper een eind uit het dorp. Hij is onderweg om boodschappen te doen en of ik weet waar een supermarkt is. Als ik vertel dat ik geen mogelijkheid heb om er naar binnen te gaan vanwege Baloe biedt hij meteen aan om wat voor me mee te brengen. Tegensputteren helpt niet en nog geen half uur later komt hij met het bestelde stokbrood terug. Hij wil niet hebben dat ik het betaal “Beschouw het maar als mijn goede daad voor vandaag”, zegt hij lachend met zijn Amsterdams accent en na nog een kort gesprek neemt hij hartelijk afscheid.

Mijn stappenteller maakt overuren vandaag, we lopen nog een paar keer de boulevard op en neer en dan trakteer ik mezelf op een terrasje met wat te smikkelen. Baloe moet het doen met een vers bakje water.
Ik heb de spanning over wat komen gaat vandaag gelukkig van me af kunnen zetten. We hebben lekker gewandeld, ik heb in de zon zitten bakken, een boek uit gelezen en toch nog genoten van deze dag. Morgen zal wellicht een stuk enerverender zijn, geen idee wat het me gaat brengen. Kan de auto worden gemaakt, kan ik doorreizen of moet ik op de een of andere manier zien thuis te komen?

Ik ga heel hard voor je duimen dat je bussie gemaakt kan worden🍀🍀🍀🍀

Joke 2024-01-07 18:37:09

Ik hoop dat je morgen meer te weten komt over het herstel van je bus,brengt je een beetje meer rust. Duim voor je xxx

Marlene 2024-01-07 18:41:12

Hoop dat alles goed gaat komen. Zal duimen voor je.

Ingridopavontuur 2024-01-07 18:49:11

Als "Pech-ervaringsdeskundigen" hebben we er vertrouwen in dat er via je hulplijn een garage gevonden wordt die de malleur kan behelpen. De beste automonteurs hebben we Spanje en Portugal gevonden: Zij kunnen onder vaak primitieve omstandigheden de meest ingewikkelde reparaties uitvoeren, zeker als het een niet meer zo'n piepjong tuffie betreft. Maar....... Ook wij zullen duimen!!!!

Fred & Els 2024-01-07 18:53:25

Wat een prachtige plek en prachtige foto’s! Heerlijk in het zonnetje en een goed boek lezen! Hoop dat je morgen verder kan reizen… groetjes Petra

Petra 2024-01-07 18:54:34

Ach Carry toch! Ik duim voor je dat de bus gemaakt kan worden en dat je naar Marokko kunt reizen. Dat zou toch wel erg zuur zijn voor je. Laten we het beste hopen. Komt goed. Wat aardig van die man om wat boodschappen te halen. Er bestaan dus toch nog engelen. Die heb je soms nodig net als het engeltje in je bus.

Yvonne Sormani-Simons 2024-01-07 19:02:11

Gelukkig toch een fijne dag gehad 👍succes morgen 👍😍

Mia 2024-01-07 19:03:35

Dit is natuurlijk vette pech, maar ik ga er van uit dat via NKC dit of gerepareerd of dat er voor een andere camper gezorgd gaat worden. Ik ga voor je duimen dat het in orde komt. Sterkte !!

Rita 2024-01-07 19:12:50

We duimen mee hoor 🤞 Grtz Peggy & Ozzy

Peggy 2024-01-07 19:33:46

Ik hoop dat het goed komt morgen ik duim voor je

Kitty 2024-01-07 19:43:14

Wat ‘n pech met je bus Carry! Hopelijk snel weer verholpen door een goede monteur👌🏼 👍👍❤️👍👍

Marlies Thevissen 2024-01-07 20:05:41

He Car, met zoveel duimen zou het goed moeten komen, toch? Ben heel benieuwd Leuk dat engeltje in je bus. Prachtige omgeving zit je nu en je krijgt al een lekker kleurtje. Tot morgen......

Susanne 2024-01-07 20:10:58

Carry veel succes morgen. Komt wel goed. 🤞

Jeanny 2024-01-07 20:13:54

Veel geluk en ik duim ook mee,

Roelie 2024-01-07 20:34:55

Jeetje… zo’n goede voorbereiding en dan dit… aan jou ligt het niet, dat is duidelijk! Maar ik hoop dat alles je gunstig gestemd is en het euvel snel verholpen is. Het móet gewoon goed komen, je verhalen en de foto’s zijn veel te mooi! We willen nog lang genieten! Ook wij duimen mee…! 🤞🤞🤞❤️😘

Katinka 2024-01-07 20:39:47

Ik heb er het volle vertouwen in dat je morgen weer verder kunt en zo niet voor de 19de is het gefikst

Tilly 2024-01-07 20:48:47

Carry, ik wens je veel sterkte; ik heb ervaring met een defecte auto in het buitenland.

Henk Blaauw 2024-01-07 20:59:56

Carry, je bent goed bezig. Morgen sterkte met de uitslag, komt vast goed.

Marjan 2024-01-07 21:30:39

Je kunt op ergere plekken stranden

Helmi 2024-01-07 22:07:56

Veel succes morgen! Het komt goed 🥰

Sandra 2024-01-08 00:01:37

We zullen heel hard voor je duimen vandaag 🤞🤞🤞

Anita 2024-01-08 07:47:21

Hopen op een goeie garage vandaag! Veel succes en we gaan het vanavond lezen! 🤞🏼🍀

Riet 2024-01-08 08:33:26

nkc zorgt altijd goed bij pech onderweg. Misschien krijg je een vervangende camper om mee naar Marokko te gaan dan kun je als je terugkomt je bussie weer halen