De Epiloog...I did it!!

Nederland, Landgraaf

Toch alweer slecht geslapen, het heeft de hele nacht gegoten. Ik hoor Baloe snurken maar kan zelf de slaap niet echt vatten. Om een uur of 6 ben ik wakker, nadat ik toch weer even een uurtje heb geslapen. Het regent nog steeds, Baloe mag even snel om de hoek zijn poot optillen terwijl ik binnen de boel aan kant maak. Mijn dagelijkse ochtendoefening om mijn matras weer opgerold te krijgen is altijd een hele heisa. Tis maar goed dat niemand me dan bezig ziet… Nadat ik mijn bakje joghurt met cruesli naar binnen heb gewerkt kan ik vertrekken. Bij het tankstation in Wertheim ben ik de eerste klant, gooi snel een paar liter diesel er in en dan naar de A3.
Het is baggerweer, maar desondanks is het prima om te rijden. Geen Stau en geen Baustelle en maar een enkele vrachtwagen. De rest staat verplicht stil op de grote parkeerplaatsen. Het is tenslotte zondag en dan mag er niet gereden worden. De laatste 100 kilometer wordt het weer pas beter, de zon schijnt inmiddels. Het is nog vroeg als ik Craubeek in rijd waar bij Kitty de thee klaar staat en een heerlijke appelbeignet met een klodder slagroom. Mia en Sandra zijn er ook en als ik mijn verhalen verteld heb zak ik een beetje in elkaar. Het wordt tijd om richting mijn eigen huis te gaan.

Baloetje rent meteen naar buiten om te kijken of de schildpadden er zijn maar kruipt dan met een flinke zucht tevreden in zijn mand. Ik sjouw me te pleuris met de spullen die weer uit het busje en in de kasten moeten worden opgeborgen en binnen no time zit mijn eerste was al in de machine. We zijn weer thuis…Een weekje eerder dan gepland omdat het weer in Tsjechië volgens de berichten eerder slechter dan beter zou worden én omdat ik niet door de week op de Duitse autosnelwegen wil zitten. Hoewel, laat dat woord ‘snel’wegen maar achterwege. Wat een verademing waren dan de wegen in Tsjechië, soms ook druk, vooral rond de steden, maar nooit hectisch en zeker geen ‘stockender Verkehr of Baustelle’. “Hoe was Tsjechië? “ wordt me veel gevraagd. “Was het wat je ervan verwachtte?” Ik had er eigenlijk geen idee van. Met mijn oma heb ik het nooit gehad over haar thuisland, ik was nog kind en dan interesseren je die dingen niet zo en in de tijd dat ik volwassen was had ik weer andere dingen aan mijn hoofd. Dus mijn ‘roots’ opzoeken was eigenlijk alleen maar een leuke inleiding voor de proloog van deze reis. Ik kan maar een ding zeggen: het heeft alles overtroffen. De mooie natuur, de cultuur, de prachtige stadjes en de afgelegen dorpjes, vriendelijke behulpzame mensen. De afstanden heb ik wel een beetje onderschat. Vanwege de vele bergwegen duurde het vaak langer om van A naar B te komen als dat Garmin aangaf. Hoewel ik het ook wel eens had gehad als er geen einde aan het vele berg- en bochtenwerk kwam, was het toch merendeels genieten. En ik heb het gedaan, in mijn eentje in mijn eigen busje zo’n ‘verre’ reis. Dat ik het durfde dat wist ik, dat ik het vanwege de vele camper -reiservaringen in het verleden kón, dat wist ik ook. Dat het niet altijd even makkelijk was om alles in mijn eentje te moeten doen, dat had ik van tevoren ook al ingecalculeerd. Een paar dagen me niet lekker voelen en dan denken “ hoe ga ik dit redden, ook al vanwege Baloe”, dat was even moeilijk. De stress die ik had door het uitvallen van de huishoudaccu, dat was ook niet leuk. Maar ik heb het allemaal kunnen doorstaan door de vele lieve, leuke, soms waar nodig, opbeurende reacties van jullie, op Facebook en op Pindat. Bijna 3500 kilometers gemaakt met mijn beste maatje Baloe waar ik zo ontzettend trots op ben en blij mee ben. Zonder hem had ik het ook nooit alleen gedurfd. We zijn weer thuis: We did it!!

Dank aan iedereen: Mia, dat je me iedere dag hebt gebeld. Guido, voor het verzorgen van mijn schildpadden. Tiny, dat je op mijn huis hebt gelet. Claudia, voor het verzorgen van mijn planten in de tuin.
Liefs van mij xx

Claudia, Mia, Guido, tiny

Super goed van jou ! Dat heb je toch maar mooi gedaan πŸ€πŸŒΉ Bedankt weer voor de mooie verhalen .

Linda 2022-09-25 14:47:15

Fijn dat je weer thuis bent πŸ₯°

Mia 2022-09-25 14:49:21

Top. Soms met ingehouden adem je avontuur gelezen. Gelukkig heelhuids weer thuis.

Ingridopavontuur 2022-09-25 14:56:47

Je bent een bikkel. Bedankt voor het meereizen en je mooie verhalen.

Marjan 2022-09-25 15:13:25

Wat heb ik genoten van je reisverslagen; niet alleen van je belevenissen in TsjechiΓ«, maar ook je geweldige manier van schrijven! Ik neem mijn petje af voor de manier waarop je in je eentje deze reis hebt ondernomen. Carry, dank je wel dat we op deze manier met je mee mochten reizen!

Elly Smulders 2022-09-25 15:14:31

Topper!!!!

Joke 2022-09-25 15:25:48

Yes you did it, trots op je Weer heerlijk mogen meereizen na mijn mislukte reis ivm ziek zijn Genoten van je reis verhalen en verheug me op je volgende tocht Liefs van mij

Tilly 2022-09-25 15:43:36

Knap gedaan Carry en fijn dat je weer heelhuids thuis bent !

Tiny 2022-09-25 15:57:13

Niks: I did it…! Je hebt nog een week te gaan! πŸ˜‰ We hebben zo genoten van alle verhalen, dat je deze week dan nog maar wat dagtrips moet maken, want ook deze laatste week willen we niet zonder al je vette verhalen! Blij dat je weer veilig en gezond thuis bent, maar jeetje, wat zullen we alles missen! 😘😘😘

Katinka 2022-09-25 16:11:02

Het was weer mooi…….Op naar het volgende avontuur! 😘

Petra Eleftheriadis 2022-09-25 17:16:18

Fijn dat je weer goed thuis bent en ik heb weer van je verhalen genoten πŸ‘you did it

Anita 2022-09-25 17:27:51

Hoi Car, ik sluit me natuurlijk aan bij de vorige schrijvers, ben ook mega trots op jou. En Baloe heeft goed op je gepast. Bedankt voor de mooie verhalen en prachtige foto's. Tot gauw, dikke knuffel.

Susanne 2022-09-25 17:29:46

Nou..we sluiten ons aan bij de vele complimenten! Op naar de volgende reis. Je kan het!!

Riet en Gerda 2022-09-25 17:41:34

Yes you did it!!!!! You did it very well!!! Je mag trots op jezelf zijn. Ík ben trots op je!! Menigeen had allang de handdoek in de ring gegooid als het niet lekker ging. Ik heb weer genoten van je reiservaring in Tsjechië, en weet je wie ook nog heel trots op je is? JE OMA!! En een knuffel voor Baloe die zo goed op zijn vrouwtje gepast heeft. Welkom thuis Carry en tot schrijfs weer op je volgende reis.

Yvonne Sormani-Simons 2022-09-25 18:09:52

Super gedaan in je eentje

Nicole 2022-09-25 18:12:55

🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩 🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾🦾 πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ₯‡πŸ₯ˆπŸ₯‰πŸ…πŸŽ–πŸ₯‡πŸ₯ˆπŸ₯‰πŸ…πŸŽ–πŸ₯‡πŸ₯ˆπŸ₯‰πŸ…πŸŽ–πŸ₯‡πŸ₯ˆπŸ₯‰πŸ…πŸŽ–πŸ₯‡πŸ₯ˆπŸ₯‰πŸ…πŸŽ–πŸ₯‡πŸ₯ˆπŸ₯‰πŸ…πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ°πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄

RenΓ© 2022-09-25 20:49:29

Altijd fijn om gezond en heel weer thuis te zijn.

Annet 2022-09-25 21:23:06

Welkom thuis Carry! Weeral heerlijk genoten van je fantastische verhalen, ik kijk al uit naar je volgende reis πŸ˜‰ Grtz 🐾🐾Ozzy

Peggy 2022-09-25 22:40:28

Gaaf hoor Carry, heb genoten van je onderhoudende en mooie reisverslagen.

Sylvia 2022-09-25 22:57:14

Ik heb genoten van je prachtige verhalen. Je mag trots zijn op jullie saampjes, jullie zijn een prachtig span. Veel liefs en tot snel, knuffel van AsterixπŸ•en van mij.

Rita 2022-09-26 14:27:26

Pfff, hoi Carry, het is weer voorbij. Een prachtige reis was het, zeeer zeker om mee te liften. Ik heb genoten van elk verhaal en " gehuild" bij de de pech story. Je zal er maar staan en je kan niet geholpen worden. Ik heb gehoord dat je vanaf maandag weer te spreken bent. Iedere dag ben je te vinden in Landgraaf, links van Snowworld, vanaf 07.00 uur.😍😍😍😍😍😍