Cause i’m Happy

Spanje, Almeria

Wat is het stil hier op de parkeerplaats van de garage. Af en toe hoor ik bij de buren de generator aan slaan, maar dat is het dan ook. Dat het de hele nacht zo stil is weet ik omdat ik verdomd slecht geslapen heb. Het mannetje van de garage kwam gisteravond om 8 uur nog even onder de motorkap kijken, de sleutel van de poort afgeven en me een goede nachtrust wensen. Dat is dus niet gelukt, om 6 uur sta ik naast mijn bed en loop met Baloe de nu al drukke straat op en neer. Niet te ver weg, want stel dat ik de garage niet meer terug kan vinden😊

Om half 9 komt de portier de sleutel op halen en gaat de poort weer open. George, de man die mij moet helpen, is nog in geen velden of wegen te zien. De NKC belt om te informeren naar de stand van zaken en net als ik haar het verhaal van gisteren aan het vertellen ben, komt George aanlopen. Baloe en ik mogen in de auto blijven zitten terwijl hij zijn best gaat doen om het euvel te vinden. In de garage gaat de motorkap weer omhoog en zie ik hem driftig heen en weer lopen en dan weer sleutelen aan mijn auto. Als hij instapt morrelt hij aan de pook van 1 naar 2 en 3 en 4 en 5. Gaat prima, zie ik hem denken. Maar dan die achteruit? Geen beweging in te krijgen. Hij stapt weer uit en ik amuseer me met mijn telefoontje. Totdat ik opeens de pook wat heen en weer zie gaan, ik kijk uit het raam en zie dat ik 3 meter boven de grond hang. Ik heb niets van het optillen gemerkt. Heel zachtjes glijden we weer naar beneden en het gemorrel gaat verder. Een leerling automonteur wordt erbij gehaald en ik hoor ze in rap Spaans lullen. En dan opeens hoor ik een Nederlandse stem: Andre, een medereiziger die een kilometer of 8 verder op de camping zit , roept mijn naam. Kijkt wat verdwaasd als ik boven hem uittoren. Hij is met een buurman meegereden die zijn auto ook daar in onderhoud heeft en komt me even bemoedigend toespreken. Volgens hem is het een eitje, hij heeft even met George gesproken en inderdaad, nog geen uur later kruipt die naast me op de stoel, start de motor, schakelt in de achteruit en het ding doet het! Het blijkt dat er een bout hoort te zitten die er waarschijnlijk onder het rijden is uitgevallen? Vraag me niet naar de finesses, maar ik kan weer rijden… Kosten: 48 euro. Kan ik vanavond nog eens gaan uit eten, toch? Hij rijdt de auto naar buiten en als ik zeg dat ik hem op Facebook recommandeer roept hij: No Thanks, to much work to do!!

Bij Andre en Majda op de camping kom ik even bij van de spanning en stress. Hoewel? Als ik zie hoe zij met hun 8 meter lange camper volledig ingebouwd staan, en dat al van 4 december! wordt het me toch een beetje zwaar te moede. Aan beide kanten naast hun, voor en achter staan mensen met campers die al jaren achtereen maanden op deze camping verblijven. Want hoe langer hoe goedkoper, 18 euro per dag tellen ze neer!! De Nederlandse buurvrouw komt met haar haakpennen om raad bij Majda en als Baloe haar ziet wil hij meteen bij haar kroelen. Resultaat: een haakpen die in zijn staart blijft hangen, maar doordat hij zo kwispelt vliegt het ding meteen een kant uit waar we hem niet meer kunnen vinden…. Meteen zijn er 6 mensen aan het zoeken, ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Ik drink nog even mijn kop thee leeg en dan vertrek ik, op naar ontspanning!

Na een prachtige rit door de bergen over de A7 zet ik een dikke twee uur later mijn busje neer aan het strand van Retamar, een half uur rijden voor Almeria. Niks meer aan doen vandaag, het is goed geweest. Hoewel het een stuk beter gaat met zijn poot blijft Baloetje achter in de camper en loop ik even naar de Pharmacia in het dorp. Van de stress heb ik ook nog een koortslip gekregen. Het moet niet gekker worden!

Route: Mazarron – Totana – Lorca – Huércal Overa – Retamar
Gereden kilometers: 207
Coördinaten slaapplek: N 036,49.849 W 002,18,708

En nu gaan genieten, de obstakels waren even een test om te kijken of je het echt echt ging doen nu. Geniet hetbis je zo gegund 😘

Jeanine de Jong 2024-01-09 17:26:27

Godzijdank!!! Hij doet t weer. En nu hopen op geen ellende meer en dat je lekker kan gaan genieten. En voor je koortslip zinkzalf ben je er zo vanaf

Joke 2024-01-09 17:28:18

Het voorproefje met succes doorstaan. Kan vanaf nu alleen nog beter en mooier worden.

Ingridopavontuur 2024-01-09 17:41:02

Het zijn altijd de zelfden die "boffen" en dat voor 48 euro! In ons kikkerlandje waar zojuist 7 sneeuwvlokken zijn gevallen, was je minstens 480 euro kwijt geweest. Veel plezier verder.

Henk Blaauw 2024-01-09 17:53:15

Fijn dat alles weer in orde is. Genoeg pech gehad voor de hele reis, dus nu alleen maar leuke dingen!

Sandra 2024-01-09 18:16:10

Wat ben ik blij voor jou en Baloe. Nu lekker verder trekken en genieten 😊

Rita 2024-01-09 18:18:23

Nu weer genieten en dat lukt je wel 👍😍

Mia 2024-01-09 18:19:10

Wat heerlijk dat ie het weer doet, dat etentje heb je zeker verdient. Dus ga dat maar lekker doen. Lieve groetjes

Susanne 2024-01-09 18:20:48

Gelukkig dat je verder kunt reizen. Amuseer je nu,zonder stress, nu geen ongemakken meer,maar alleen maar plezier xxx

Marlene 2024-01-09 18:29:15

Ha stresskipje🤣 zoals ik al zei "Alles komt goed schatje!" 😆 en het leuke van het verhaal is weer dat ellende in Spanje spotgoedkoop is! 🙈🤣 dikke knuffel voor jou en Baloetje

Janine 2024-01-09 18:31:25

Wat fijn dat de bus is gemaakt 👌en hopelijk gaat het vanaf nu weer beter en kun je genieten van alles wat er komen gaat 👍succes met alles 🍀

Anita Brouwers 2024-01-09 18:45:21

Gelukkig!!! Busje gemaakt en ook nog voor weinig geld👌🏼👍. Veel succes en plezier op je verdere reus❤️🍀👍

Marlies Thevissen 2024-01-09 18:56:50

Gelukkig Carry dat is nu wel genoeg pech ….. nu alleen nog genieten

Anita 2024-01-09 19:01:10

Wat ben ik blij voor je! Zowel de bus als Balou weer op de been. En nu lekker in de ontspan-modus 🥰

Stephanie 2024-01-09 19:19:28

Haha het zal we meevallen die monteurs hadden gelijk op naar de laatste 300 km

Tilly 2024-01-09 20:06:06

Ha. Carry, wat een feestje dat je auto weer gezond is!! Ik was even bang dat jij en de camper van elkaar losgekoppeld zouden worden, maar nee! 😘 Dus: volle kracht vóóruit naar Marokko!

Riet 2024-01-09 20:06:22

Bijzonder dat je het niet door had dat je de hoogte in ging 🙄 of …..had je de hoogte? Wat geweldig dat het alleen maar een losse schroef/ bout was. Een Boeing van Alaska airlines had ook een paar losse schroeven, is gelukkig ook goed afgelopen. 😇 de Beschermheilige. Succes verder hè 😍

Gerda 2024-01-09 20:11:32

Gelukkig dat het weer op gelost en dat het met baloetje ook al wat beter gaat

Kitty g 2024-01-09 21:00:56

En nu genieten. 🤞

Jeanny 2024-01-10 09:13:33

Gelukkig misère voorbij en dan als klap op de vuurpijl......de haaknaald!! Ik moet er wel om lachen. Denk maar zo, een goede haakster heeft vast nog wel meerdere naalden. Altijd wat. Maar nu genoeg gehad.