De pech achtervolgt me

Tsjechië, Teplá

Ik wil zo snel mogelijk weg van de camping, alleen gaat dat niet voor 9 uur. Het heeft weer de hele nacht geregend, de grond naast de deur van het busje is een modderpoel. Baloe moet zijn plas nog even ophouden, ik wil eerst nog vlug douchen in het aangrenzende gebouw. Maar ze hadden me gisteren bij de receptie wel eens mogen vertellen dat er een muntje in moet! Sta ik daar poedelnaakt aan de knop te draaien en er komt geen water uit! Dus maar snel aankleden en mijn kop onder de warme kraan in de wasbak houden. Gelukkig komt daar wél water uit . Inmiddels staat Baloe bijna te springen, maar eerst moet nog de elektriciteitskabel worden opgeruimd en het busje moet van de blokken af. En dan kan ik eindelijk naar de parkeerplaats bij de receptie rijden en kan Baloe zijn eigen hoognodige ding doen. Na mijn ontbijt is de receptie gelukkig bemand en kan ik de rekening betalen. “zonder stroom” zeg ik er nog maar bij, want dat werkte niet. Ondanks de aangesloten kabel heeft de huishoudaccu niet geladen. Die 400 kronen had ik me kunnen besparen, geen stroom, geen douche, de bus vol modder en alleen maar binnen gezeten vanwege het slechte weer. Ook nu regent het weer, heel af en toe komt de zon door, maar het zijn overwegend plensbuien tijdens de hele rit naar het noordwesten. Volgende week is nog slechter weer gemeld en omdat ik geen zin heb om daar op te wachten maak ik er maar een ‘rij-dag’ van. Tenslotte is er in het noorden ook nog genoeg te zien dat ik op mijn to -do lijstje had staan. En wellicht dat het weer morgen een stuk beter is. Garmin laat zich van zijn slechtste kant zien en stuurt me weer de bergen in. Ik had eigenlijk gedacht dat die achter me lagen, maar het lijkt wel alsof het er steeds meer worden. Dus zet ik het ding uit en doe ik het op de ouderwetse manier: gewoon met de wegenkaart en wat plaatsnamen en wegnummers onthouden. En dat gaat prima totdat ik het Garmin weer laat overnemen. Bij de grote stad Pilzen zou ik volgens de kaart de 5 moeten nemen, en daar laat hij weer verstek gaan. Ik heb vanwege een enorme plensbui niet de tijd om te reageren en zo kom ik weer op allerlei tussendoor weggetjes terecht. Maar met het beetje zon dat weer doorkomt wordt het ook nog eens genieten van weer een prachtige route.
En na deze flinke rit heb ik het wel gehad. Bij de stop aan het meer zie ik dat de huishoudaccu, ondanks de lange rit niet heeft bijgeladen. Op het elektroblok knippert het rode lampje en het lampje van de accu van de motor brandt ook nu. En tot overmaat van ramp is nu ook het water weggelopen. Waarschijnlijk is door het gerammel op de wegen de vorstbeveiliger open gegaan of heeft het misschien toch iets met de huishoudaccu te maken? Ik heb er geen idee van. Gelukkig heb ik 2 kanisters met water die nog bijna vol zijn. Een telefoontje naar Frenk van vakgarage Tom die me gerust stelt dat wanneer ik geen lampje op het dashboard zie branden, ik gewoon door kan rijden. Ook Fred komt vanuit Limbricht nog even met oplossingen aandragen. Maar het begint er nu wel op te lijken dat ik richting huis moet gaan rijden….Maar morgen nog niet!

Route: Cerna Posumavi – Prachatice - Strakonice – Klatovy – Pilsen - Klaster
Gereden kilometers: 230
Coördinaten slaapplek: N 049⁰57,880’ O 012⁰52,833’

Het zit je niet mee hé hopelijk ziet de dag er morgen beter uit sucses

Ben 2022-09-20 18:16:19

Ach jeetje wat een pech zeg

Joke 2022-09-20 18:28:08

Haha dat is de elektronica ooit maar een daglichtpaneel laten plaatsen Komt goed Fijne voortzetting van je reis

Tilly 2022-09-20 18:56:36

Wat een rot dag 😛hopelijk is morgen beter 😘

Mia 2022-09-20 18:58:02

Klinkt niet echt geweldig. Hopelijk morgen beter.

Hanna 2022-09-20 19:25:30

Altijd wat met die campers. Hebben wij ook last van.

Annet 2022-09-20 19:31:40

He he, daar wordt je niet vrolijk van. Overigens vind ik het vrij normaal dat je muntjes nodig hebt in de douche Zo gaat dat op campings ;)

Susanne 2022-09-20 19:42:56

Balen Carry! Ik vind douchen op een camping al een ramp als alles werkt, dus ik kan me goed inleven in je ellende! Zouden ze bij een plaatselijke garage niet iets kunnen verhelpen qua opladen? Wij hebben wel goeie ervaringen gehad in het buitenland. Natuurlijk met andere klachten…maar toch. Succes en sterkte!

Riet en Gerda 2022-09-20 20:01:44

Arme griet! Het zit ook niet mee… Veel slechter kan het gewoon niet meer, dus positief denken: niet lang meer dan lacht het geluk je weer toe! Dikke knuffel en geniet van alle schitterende momenten tussendoor! 😘😘😘

Katinka 2022-09-20 20:28:14

Wat een pech, het zit je even niet mee. Hopelijk morgen een betere dag, droog en met een zonnetje en dat de accu weer oplaadt ... Geniet van de mooie tussendoor momenten.

Marjan 2022-09-20 20:45:07

No worries, effe garage opzoeken en komt wel in orde … wss goedkoper dan in NL Grtz 🐾🐾Ozzy

Peggy 2022-09-20 22:13:44

Oei wat een gedoe. Ja het loopt wel op rolletjes maar niet soepeltjes. Het zit niet mee. Hopelijk niks ernstigs met de accu. Vervelend. Ik duim voor he dat het meevalt