Dank...

Tsjechië, Sloup

Dank voor alle lieve en goedbedoelde reacties op mijn reisverslag van gisteren.
Na 2 volle dagen en nachten flink wat paracetamol naar binnen te hebben geslagen voel ik me vanmorgen een stuk beter. En natuurlijk lijkt het er op dat ik best veel doe op een dag, maar ik heb in die 2 weken dat ik weg ben ook al 10 boeken uit gelezen! Uitslapen kan ik nog steeds niet, ik ben om kwart voor 6 wakker en nooit later dan 7 uur uit bed. Maar dat betekent dan ook dat ik smorgens al heel vroeg op /onderweg ben.

Net als vanmorgen, ik heb van Annemieke de tip gekregen dat in Benešov een prachtige, kleinschalige camping ligt die door Nederlanders wordt gerund. En omdat ik jullie raad om het een dag wat rustiger aan te doen op ga volgen, besluit ik meteen om daar 1 of 2 nachten door te brengen. Gratis WiFi, lekker douchen, een pizzaoven en er worden overheerlijke Nederlandse snacks geserveerd. Klinkt helemaal geweldig. Op hun website lees ik dat er alleen met kronen betaald kan worden dus voor die tijd zal ik nog even ergens moeten pinnen. In Boskovice, een wat grotere stad op een half uurtje afstand van de camping wip ik nog snel even bij de Lidl naar binnen. Maar om wat extra cash te pinnen moet ik bij de naastgelegen Tesco zijn, daar is een bankomat zegt de kassajuf. Ik trek genoeg geld om het een paar dagen op de camping uit te houden (JA, ik ben het echt van plan) en dan rij ik door de heuvels van de Moravsky kras richting Benešov. De camping ligt in een mooi natuurgebied en is snel gevonden. Maar op de toegangspoort hangt een groot slot, er is niemand te zien, de boel is verlaten. Het nummer van de camping staat op hun website en als ik bel krijg ik een Nederlandse mevrouw aan de telefoon die vertelt dat ze vanwege te weinig boekingen, de camping hebben gesloten. Daar sta ik dan, teleurgesteld en met duizenden kronen in mijn beurs die ik niet kwijt kan. Ze probeert me goedbedoeld even een hele GROTE camping aan te smeren in de buurt van Sloup, maar zij weet natuurlijk niet dat ik eigenlijk helemaal niet van campings houd. Dus zeg ik haar vriendelijk gedag en haal de app Park4night maar weer eens tevoorschijn.
En dan zie ik een mooie grote parkeerplaats in Sloup, een beetje parkachtig met aan de ene kant een school en aan de andere kant de voorzieningen van het kleine dorp. Het dorp waar ik morgen de Šošuvka caves ga bezoeken. Bij de kassa haal ik alvast wat info en dan ga ik de rest van de dag op rust, maak nog een paar keer een korte (cache)wandeling met Baloe door het dorpje en begin dan aan mijn elfde boek.

Route:Nyklovice – Kunstát – Boskovice – Benešov - Sloup
Gereden kilometers: 59
Coördinaten slaapplek: N 049⁰24,937’ O 016⁰44,272’

Wat jammer dat de camping dicht was , maar gelukkig voel je je wel iets beter 👍👍

Mia 2022-09-13 17:35:53

Wat ben ik blij dat je je weer wat beter voelt! Al het andere is jammer, meer niet! En nu weer fijn genieten van alle mooie dingen om je heen én de boeken! 😉😘

Katinka 2022-09-13 18:27:29

Fijn dat het nu weer beter gaat. Geniet verder van deze prachtige reis!!

Rita 2022-09-13 19:04:01

Nou…een onverwachte wending aan een toch al ongebruikelijk campingplan. Zo zie je maar weer, de mens wikt maar God beschikt….of zoiets.

Riet 2022-09-13 19:08:43

Gelukkig geen corona; hoppa en weer doorrrrr.

René 2022-09-13 20:44:04

Mooie omgeving

Ben 2022-09-13 20:54:05

Hoi Car, fijn dat je je beter voelt. Groetjes

Susanne 2022-09-13 21:47:37

Gelukkig je bent weer wat opgeknapt, pas goed op jezelf en blijf genieten van dit mooie land.

Marjan 2022-09-14 10:29:12

Gelukkig weer beter

Joke 2022-09-14 11:25:00

gelukkig weer wat opgeknapt. Jammer dat de camping gesloten was.. maar zoals je al schrijft..t is toch niet jouw ding.

Helmi 2022-09-15 21:17:06

Aan het elfde boek!! Tjongejonge wat een boekenwurm ben je!! Lezen is heerlijk, even weg van de wereld. Ik lees altijd in bed voor het slapen gaan, maar vaak na twee bladzijden heb ik de oogjes dicht, dus lees ik ook wel als er voetbal op tv is.