La Mediterranee, zo blauw, zo blauw

Frankrijk, Agde

Hoewel ik vannacht elk uur op de klok heb gekeken, ben ik om 6 uur voor mijn gevoel toch uitgeslapen. Het ochtendritueel van wassen, aankleden, Baloe uitlaten en de boel aan kant maken gaat dan ook steeds sneller. Vooral omdat ik een manier heb gevonden om mijn luchtmatras niet meer iedere avond op te moeten blazen en iedere morgen weer leeg laten lopen. Hij past precies op zijn kant in de breedte van het busje. Dus de ochtendgymnastiek van het ding weer in elkaar moeten duwen is vanaf nu verleden tijd.

De autosnelweg naar het zuiden is op dit vroege (8) uur zo goed als verlaten en nog geen 2 uur later zie ik het mondaine Cap d’Agde voor me opdoemen. In de zomer is het stadje een bruisend gebied, Trendy beachclubs, een drukke jachthaven met cafés, bars en boetiekjes en een prachtig lang zandstrand. Bovendien vind je er een megagroot Aquapark en een Aquarium Marin waarin haaien en tropische vissen rondzwemmen. Nu in de wintertijd liggen de jachten en zeilboten te dobberen in de haven en is het wat stilletjes. Of het moet zo zijn dat de drukte pas later op de dag op gang komt, maar voor mij telt alleen die mooie park4night die ik op de site heb zien staan. Meteen aan het water, de haven en de stad aan de overkant. Maar hoe mijn Garmin ook zijn best doet, we rijden ons iedere keer vast op een paar eilandjes die in de stad liggen. Ik zie ver aan de overkant de campers staan maar ik kom er met geen mogelijkheid. Een half uur en flink wat kilometers later en een Garmin die heel wat heeft moeten slikken draai ik dan toch eindelijk de immens grote parkeerplaats op. Meteen aan het havenhoofd en 100 meter van het strand vind ik een mooi plekje naast een stuk of 4 andere busjes. Inmiddels is het op het water wat drukker geworden en zeilen de bootjes de Middellandse Zee op.
Voor Baloe en mij tijd om een flinke strandwandeling te maken, voor ons allebei de broodnodige lichaamsbeweging. Hij is nog steeds wat aan de dunne maar gelukkig heeft hij me daar vannacht niet wakker voor gemaakt. De golven beuken op het strand, het water dat in het liedje als ‘zo blauw’ wordt bezongen ziet er wat grijzig uit. Hoewel de zon schijnt laat ik die oudjaarsduik toch maar aan mijn lijf voorbijgaan. Hoewel ik natuurlijk toch kan zeggen dat ik het heb gedaan, er is niemand die het kan controleren en een foto van mezelf maken terwijl ik in zee lig, dat gaat toch niet!

In de loop van de namiddag steekt de wind behoorlijk op, als ik mijn neus uit de deur steek word ik letterlijk gezandstraald. Tijd om het binnen dus wat gezelliger te maken, kaarsjes aan en wat lekkers te eten. De Bossche bollen zijn inmiddels op, maar in plaats daarvan staat binnen no time mijn zelf gemaakte, van thuis meegebrachte zuurvlees op tafel. Baloe moet het doen met wat afgekookte rijst, zijn neus gaat regelmatig de lucht in als hij het vlees op tafel ruikt (en ziet).

De avond is zo om, ik ben al aan mijn tweede boek bezig en om half 12 hoor ik wat gelach in het nabijgelegen Beach café. Baloe rekt zich eens flink uit en komt dan loom zijn mand uit als hij ziet dat ik de riem pak. Hij heeft er niet veel zin in, maar ik wil toch naar buiten om het vuurwerk te zien. Rond de campers blijft het donker en stil, aan het einde van het parkeerterrein zie ik wel iemand rond zijn camper staan , maar dat is dan ook het enige. Om 12 uur is het raak, maar niet heus. In de verte gaan wel pijlen de lucht in en het gejuich in het Beach café wordt iets luider. En that’s it! 2024 is begonnen. Vanuit het (nog niet) zonnige zuiden wens ik iedereen alle goeds, gezondheid, liefde en al wat nog meer wenselijk is. Proost. Voor nu op dit tijdstip nog een kopje thee…

Route: Piolenc – Cap dÁgde
Gereden kilometers : 260
Coördinaten slaapplek: N043,16.355 O 003,30403

Schiet al lekker op! T weer op de foto’s ziet er in ieder geval vriendelijker uit dan hier Gelukkig nieuw jaar en veel reis plezier

Joke 2024-01-01 08:39:38

Murge ook voor jou alles wat wenselijk is en wat een view vanuit het busje wel aansluiten op de parkeerplaats haha

Tiily 2024-01-01 08:40:50

Ik wens jou voor 2024 vele mooie avonturen.

Ingridopavontuur 2024-01-01 08:42:49

Carry, ook voor jou/jullie de ALLERBESTE WENSEN voor het verse jaar. Vooral voor de vóórligende, best wel spannende weken! Dank voor je literaire bijdrage & plaatjes,

Fred & Els 2024-01-01 08:55:56

Een geweldig goed nieuwjaar! En dat al je wensen uit mogen komen… Schitterende foto’s en alweer een verslag waarbij ik het gevoel heb dat ik mee reis! Héérlijk Carry! En een toegevoegde wens van mij aan jou: dat je nog heel veel veilige kilometers en reisverslagen mag maken…. Wel een beetje egoïstisch, maar ik denk dat er een heleboel deze wens hebben… 😉😘

Katinka 2024-01-01 09:16:19

Carry, ook voor jou en Baloe, een fantastisch 2024 . Dikke knuffel van Asterix en van mij en weer een mooie reisdag gewenst!!

Rita 2024-01-01 09:21:45

It gaat goed lees ik 👍🫠

Frenk 2024-01-01 09:27:30

Wat een mooie plek om te overnachten! En een troost voor ons dat zelfs Garmin moeite had met de goede weg vinden… Benieuwd waar je vanavond terechtkomt! Heb jij die betaalde versie van Park4Night? Goeie reis vandaag weer. Ennuh, de wensen deden we al op de app … 😘

Riet 2024-01-01 09:33:20

Een heel gelukkig nieuwjaar en veel reisplezier😍😍

Mia 2024-01-01 09:47:55

De beste wensen voor 2024! En een goede reis.

Petra 2024-01-01 09:51:47

He Car en Baloe , leuk om je gesproken te hebben gisteren, houden we er in 🙂 Natuurlijk de allerbeste wensen voor 2024, maar vooral veel fun

Susan 2024-01-01 09:57:08

Hoi Carry de beste wensen voor 2024 en nog veel reisplezier de komende tijd.🥂

Jeanny 2024-01-01 10:17:36

Gelukkig Nieuwjaar en de allerbeste wensen voor 2024

Anja 2024-01-01 11:09:03

Een heel gelukkig en gezond 2024.

Riet 2024-01-01 11:35:56

Voor jullie ook de beste wensen voor dit nieuwe jaar, dat al je dromen mogen uitkomen!!

Christel 2024-01-01 11:39:58

Carry, jij boft toch maar weer, geen tot nagenoeg geen vuurwerk. In ons kikkerlandje hebben malloten en andere geestelijk gehandicapten voor meer dan 100.000000 euros zinloos verspild. Ik vermoed dat de helft daarvan bij mij in de buurt de lucht in is gegaan; het was als een hel op aarde. Ik wens je een fijn vervolg van je reis, in de veronderstelling dat ik nog meer van je zal horen.

Henk 2024-01-01 12:01:12

Al lezende komt bij mij steeds het deuntje in mijn hoofd: Zo gaat die goed(he) zo gaat die beter alweer een ( 260 ) kilometer! Proost op het nieuwe jaar.

Bertine 2024-01-01 12:50:13

Happy new year en weer heel Leuk om je verhaal te lezen

Rob 2024-01-01 13:17:29

Hoi Carry voor jouw ook de beste wensen en veel veilige kilometers in 2024

Kitty Keulders 2024-01-01 13:22:16

alle beste wensen voor jou en Balou! Op naar de warmte Veel rijplezier, geniet ervan…..

anneke 2024-01-01 15:20:29

Voor jou ook de beste wensen en een gezond 2024

Henny 2024-01-01 21:07:44

Alle goede wensen voor jou Carry!!! Op een goed 2024!!!