Er is er een jarig

Denemarken, Billund

Gisteravond heb ik hem beloofd dat hij morgen iets extra's krijgt. En vanmorgen staat hij te kwispelen als ik uit bed kom: Hij is jarig, al zal hij dat zelf niet beseffen. 4 Jaar wordt Baloe vandaag alweer, en natuurlijk ook al zijn 8 broertjes en zusjes. Een lepeltje leverpastei door zijn brokjes en er is er weer eentje erg tevreden! Voordat ik naar het zuiden vertrek wil ik nog even een wandeling door het dorp en de haven van Skagen maken.
Geer, die op de hoogte is dat ik daar ook nog op zoek wil gaan naar een cache, apt dat er ergens een webcam moet hangen en hij stuurt een screenshot van de locatie. Er zijn een paar havens, en ik sta net bij de verkeerde, een paar honderd meter verderop. Dus op zoek naar een groot wit jacht met een rubberbootje ernaast, eigenlijk na wat rondvragen toch nog snel gevonden . Even de juiste positie innemen, tenslotte wil ik er dan ook op mijn voordeligst op staan en dan krijg ik via WhatsApp een screenshot doorgestuurd. De techniek staat tegenwoordig voor niets, maar je moet natuurlijk ook een beetje know-how hebben. Dus Geer: goed en leuk gedaan!

Dan nog even een rondwandeling door het gezellige dorpje . De huisjes zijn allemaal geel geschilderd en doen zonnig aan. Dat dan ook nog eens de zon écht schijnt is alleen maar een extraatje. De rose met geel geschilderde kerk is de blikvanger. De terrasjes lopen al aardig vol, winkeltjes openen hun deuren, alleen vind ik dat wel rijkelijk laat, 10 uur! Maar het is wellicht nu ook iets laat in het seizoen. Aan de haven wordt de vis zo van de boot aan de man gebracht, voor de vissers zit hun werk er voor vandaag weer op.

Nadat ik nog snel wat boodschappen bij de Lidl heb gedaan, begin ik aan de rit naar het zuiden. Jammer genoeg gaan de eerste kilometers tot Aalborg over dezelfde weg als gister op de weg naar het Noorden.
En daarna verandert er alles, de drukte op de autosnelwegen (ik ben het niet meer gewend), het weer wordt steeds bewolkter en het regent. En het landschap dat hier in het midden van het land steeds heuvelachtiger wordt. Omdat de afstand naar Billund wat ver is heb ik gisteren op de kaart een plekje aan een meer gevonden in de buurt van Hobro. Het plan is om dan morgen nog 2 uur naar Billund te rijden. Maar omdat het weer wat tegenvalt en ik me nog niet echt moe voel, besluit ik toch om door te rijden.
Rond kwart over 3 rijd ik de grote parkeerplaats op, 1 kilometer vanaf de ingang van Legoland. En dan ben ik opeens toch wel erg moe, een drukke weg en een afstand die ik lang niet meer gereden heb.

Voor vandaag is het genoeg geweest. Morgen vier ik Baloe's verjaardagsfeestje in Legoland:)

Route: Skagen-Aalborg- Aarhus-Horsens-Billund
Gereden kilometers: 322
Coördinaten slaapplek: N 055⁰ 44,223' O 009⁰ 06,714'

Legoland, lijkt me leuk, heel veel plezier met Balou zijn feestje daar

Jeanine 2020-09-03 18:53:32

Wat ziet het er gezellig en kleurrijk uit. Heel veel plezier met het verjaardagsfeestje, geef Baloe maar een dikke knuffel van mij. En voor jou ook een dikke knuffel, super dat je dit doet Car, heb bewondering voor je.

Susan 2020-09-03 19:05:31

Mooie foto,s Car wat een leuke huisjes

Kitty 2020-09-03 19:16:39

Hieperdepiep Baloe en veel plezierrrr in Legoland morgen

Do 2020-09-03 19:23:40

Waaaaaaaw wat een mooie omgeving Daar zou ik ook heen willen alleen als er sneeuw ligt dan!!! WaanZinnig

Chantalle 2020-09-03 20:04:13

Gefeliciteerd Baloe , hoop dat je morgen wat lego speelgoed krijgt

Tilly 2020-09-03 20:05:50

Legoland is geweldig! Je komt er niet uitgekeken. Geniet er van en misschien is het een beetje mooi weer morgen!

ine 2020-09-03 20:16:30

Proficiat met en voor Baloe🐾😘. Wat ziet het er weer mooi uit daar👍 Voor straks welterusten

Hanna 2020-09-03 20:28:38

Gefeliciteerd jarige vader Baloe, van je zoon Asterix. Dikke knuffel voor jullie allebei.

Rita 2020-09-03 20:49:28

Proficiat Baloe 🎈🎈🎈🎈. Een mooiere verjaardag, samen met jouw vrouwtje op avontuur, kun je je niet wensen. Wij genieten op afstand mee.

Margot 2020-09-03 21:39:20

Klinkt toch als een vrij relaxte dag... lekker slapen dan maar!

Riet 2020-09-03 21:42:35

Nou Baloe gefeliciteerd met je 4e verjaardag. Geen puppy meer maar een volwassen reu die al voor heel wat nageslacht gezorgd heeft. Ook ben je een goede beveiliger voor je vrouwtje, een fotomodel en een gezellige medepassagier. Je weet je te gedragen bij de zeehonden en laat je niet je voerbak leeg eten. Vrouwtje is helemaal blij met jou en ik ben benieuwd naar je feestje in Legoland. Geniet ervan Baloetje.

Yvonne Sormani-Simons 2020-09-03 22:24:02

Zo leuk om te lezen. Geniet er van ! En nog een gelukkige verjaardag aan papa Balou 🐾🐾.

Peggy 2020-09-03 23:45:21

Van harte en duizend kusjes van zijn zoon Kay. Hoe laat is het feestje in Legoland?

Karina 2020-09-04 07:59:11

Het is net een echt Pipi Langkous omgeving!!! Gezellig .. waarom zou je naar zuid Europa op vakantie gaan.. dit is net zo gezellig!! Vooral villa Kakelbond ( kerk ) !!! wat grappig .. en Baloe .. stinkerd !!! woef woef woef woef woef woeoef ... en een poot natuurlijk! Toppers !!!!

Nancy 2020-09-04 08:23:20

Wat ziet dat er gezellig uit zeg. Een hond is met een likkie leverpastei al tevreden. Werkte dat ook maar zo bij mensen🤪

Joke 2020-09-04 09:28:02

Baloe van harte gefeliciteerd. En een leuke dag vandaag xxxx