Marokko, WE ZIJN ER BIJNA…!

Nederland, landgraaf

Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou doen, maar het was de enige mogelijkheid om als vrouw alleen (sorry Baloetje) in mijn camper dit mooie land te bezoeken. En dus heb ik begin augustus de knoop doorgehakt: Ik ga op reis met de NKC, de Nederlandse Kamper Club. Een ieder die mij een beetje kent weet dat ik het verafschuw om met meer dan 1 camper ergens te staan, gesprekken met mensen waar je niet meer mee deelt dan een gezamenlijke hobby: CAMPEREN, of ‘over het weer’, of ‘wat eten we vandaag’ of nog erger: om met dat bekende wc-rolletje over een camping lopen.

Het tv programma ‘We zijn er bijna’ van Omroep Max, waar een stuk of dertig mensen van al wat hogere leeftijd met hun campers een gezamenlijke rondreis maken, bekijk ik altijd met flink wat kippenvel op mijn armen: Gezamenlijke uitstapjes, De Jeu de Boules Competitie, De bijna dagelijkse poetsbeurten van de binnen en buitenkant van de camper, Het afscheidslied en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het enige waarvoor ik naar dit programma kijk is de interesse in het land dat ze bezoeken. Maar dat neemt niet weg dat ik wel bewondering heb voor deze mensen, die het ondanks hun leeftijd nog aandurven om zo’n reis te maken. (ik schaar me nu nog even onder de Jonkies)

Het heeft nog wel wat voeten in aarde gehad om te boeken, mijn gezondheid laat het af en toe ook nog wat afweten, hoewel het de laatste weken redelijk ‘rustig’ is en ook Baloe moet er aan geloven. Marokko is een land waar nog heel veel rabiës voorkomt. Een week of 6 geleden werd er dus een afspraak bij de dierenarts gemaakt voor een titerbepaling: heeft hij wel genoeg antistoffen tegen hondsdolheid want anders zou hij niet eens het land in mogen. Na 2 weken kreeg ik de uitslag: Positief! Geweldig nieuws, alleen niet voor lang. De dierenarts had het bloed laten testen op Parvo en de ziekte van Weil en niet op rabiës, dus moest er opnieuw bloed worden afgenomen. Die uitslag is inmiddels binnen en positief bevonden wat in dit geval dus POSITIEF is en dus mogen we!!!
Over 2 weken gaan we naar Beekbergen om kennis te maken met de mensen die mee gaan en ik weet inmiddels dat dat er 39!! zijn in 20!! campers en dat er 21!! honden mee gaan. Wordt vast een feestje…voor Baloe.

Ik vertrek op 2 januari lekker op mijn gemak richting Gibraltar waar we op 20 januari gezamenlijk de oversteek naar Marokko maken, heb hier en daar nog wat vrienden wonen die ik al lang niet meer heb gezien, wil nog een bezoekje brengen aan de B&B van Debby en Paul in Sant Andreu del Terri en ook Zarra en Polopos staan op mijn to-do lijstje.
Maar eerst maar eens over 14 dagen naar Beekbergen. Hoe dat verloopt? Ik hou jullie op de hoogte.

Ohhh Carry, wat fantastisch dat je deze reis gaat maken…..Ik ga je zeker volgen! Liefs! 🥰🍀🌈🌸

Petra Eleftheriadis 2023-10-31 16:21:14

Dat wordt geweldig carry 👍👍

Mia 2023-10-31 16:24:44

Succes en heeeeel veeeeeel plezier

Anita 2023-10-31 16:26:22

Geweldig dat B’loetje mee kan. En ik weet zeker dat je er goed aan gedaan hebt om een groepsreis te gaan maken. Heel veel plezier 😘

Gerard 2023-10-31 16:39:48

Wat geweldig Carry!!! Ik ga je ook volgen.

Riet de Graaf 2023-10-31 16:40:43

Dat is toch geweldig. Ga je zeer zeker volgen en dan mijn man kietelen om deze reis ook te maken. Gezien die op mijn bucketlist staat.

Ingridopavontuur 2023-10-31 16:40:49

Hahaha!! Humor! Ik kan het helemaal navoelen! Blijf het vooral met humor bekijken en bovenal: beschrijven!

Riet 2023-10-31 16:57:46

Geweldig. Ik ga vanuit hier weer genieten!

Joke 2023-10-31 17:02:15

Goed idee Carry. 👍

Jeanny Emmerink 2023-10-31 17:05:52

Ben het helemaal met Riet eens en met jouw gevoelens over groepen camperaars. Kijk daarom nu al uit naar je beschrijving van de kennismaking in Beekbergen.

Gerda 2023-10-31 17:09:55

Yeah stoere chick(hihi) Zoals we je kennen ga je toch een eigen draai aan deze reis gegeven. Maar veiligheid is belangrijk. Uiteraard zit ik op Het puntje van mijn stoel te lezen tijdens je reis. Go for it Balou!!

Chantalle 2023-10-31 17:13:38

Wat leuk en spannend!

Anita 2023-10-31 17:18:49

Heel leuk Carry ga ervan genieten

Wim Fontijne 2023-10-31 17:21:42

Go Carry go! Zo ken ik je weer. En misschien zit er wel een leuke vrijgezelle kerel bij die groep.

Alex 2023-10-31 17:29:50

Wat geweldig Carry kunnen we weer genieten van je verhalen .

Henny 2023-10-31 18:03:42

Super Carry goede beslissing 138 dagen in je uppie met Baloetje is ook niks ik verheug me op je mooie reisverslagen

Tilly 2023-10-31 18:49:48

Top! Zo fijn dat baloe mee mag en dat er meerdere honden zijn. Wel zo veilig om met een groep te gaan als er eens iets is.. en wie weet maak je zo nog mooie nieuwe blijvende contacten.

Claudia 2023-10-31 18:50:13

Ik dacht al, wanneer gaat ze weer eens op pad, maar dat blijkt begin volgend jaar te zijn. Vol verwachting klopt mijn hart! Voor wat betreft jouw mening over "we zijn er bijna", die deel ik; afschuwelijk.!

H.G.Blaauw 2023-10-31 18:52:03

Gaaf Carry. Zie met plezier uit naar je komende avonturen en de verslagen daarvan💪

Rob 2023-10-31 19:03:01

Hee Carry wat leuk!!! Je zult zien dat het leuk wordt. Daar ben ik van overtuigd. Gelukkig dat je niet alleen bent. Dat schrijf ik alleen uit bezorgdheid voor het geval dat je je niet goed zou voelen. Maar ik ga er van uit dat alles gladjes verloopt. Fijn voor je dat je kunt gaan. En je hoeft niet mee te doen met de poetsclub maar wel met de leuke dingen die je zelf fijn vindt. Nog even en dan kun je gaan!!

Yvonne Sormani-Simons 2023-10-31 19:09:28

Oh geweldig voor jou en voor ons ,kunnen we weer lekker met je mee genieten,en rustig aan jij he

Marlene 2023-10-31 19:23:06

We beginnen nu al samen met jou aan de voorpret. Nu is t aftellen

Helmi 2023-10-31 19:27:16

Mooi land en dan vooral het zuiden (waar je dat rondje maakt) het land van de Berbers. Geniet van de haven van Essouira als de vissersboten binnenkomen ⛴️🐠🐟. De beschilderde rotsen bij Tafraout is een bijzondere kunstuiting en succes op de kamelen bij een tochtje door de woestijnwinden bij Merzouga 🐫🏝️ Zonnig spoor ☀️🐾

Fritz 2023-11-01 08:57:29

Woestijnwinden??? 🤣🤣 woestijnduinen!!!

Fritz 2023-11-01 08:58:55

He Car, nog even en dan ga je! Ik wens je heel veel plezier. Ook ik ben blij dat je dit niet alleen doet, gewoon uit bezorgdheid, ik weet hoe het voelt om afhankelijk te zijn van hulp, als het even niet zo goed gaat. Maar ook hoe blij en dankbaar je je kan voelen als er een helpende hand en luisterend oor is en even iemand die dan voor Baloetje kan zorgen. Toch? Ik kijk uit naar weer mooie verhalen en foto's, dikke knuffel

Susanne 2023-11-01 10:45:52

Hoi Carry. Fijn dat we binnenkort weer kunnen genieten van je avonturen, samen met Baloe. Geniet van de voorpret! Groetjes.

Antoinette 2023-11-02 16:19:07

Nou Carry, zeer heel erg blij verrast door jouw bericht Carry gaat weer op reis. Ik ben er nog een beetje - verpopzak - van 😍😍😍😍😍😍 Dat ik je volgen zal staat vast en natuurlijk gaat het weer een Carry reisje worden.

Henk Jaspers 2023-11-02 22:11:19

Heel plezier met Baloe op deze prachtige trip. Ik wil je graag volgen.

Rita 2023-11-03 14:09:28

Prachtig land. Je kunt er trouwens best als vrouw alleen naar toe, afhankelijk natuurlijk van waar je zit. Twintig jaar geleden ook in mijn uppie gegaan. Eerst Casanlanca, toen Fez. Ik logeerde in Fez bij een familie met 4 zonen en 1 inwonend nichtje. Dat waren ook mijn privé gidsen. Behalve wat opdringerige huwelijksaanzoeken (want ticket naar Europa) van niks of niemand last gehad. Mooie tijd beleefd. Maar als ik met een camper was zou ik het ook niet alleen hebben gedaan. Veel voorpret gewenst alvast

Andrea 2023-11-03 20:06:34

Happy campers !! Je eerste grote "expeditie" naar Marokko !! In konvooi op reis !! Hoop dat het toch leuk is , ik vind het nu al leuk, wetende dat je de mooiste verslagen kunt maken , zelfs van iets dat je niet zo leuk vind !!! En de foto's !!! Ik verheug me er nu alweer op .. Let's go!!!!! Have fun !!! Het beloofd een spannende expeditie te worden !!! Misschien moet je toch maar een paar filmpjes maken ... In de stijl van het programma..."we zijn er bijna .... --> nog lang niet !!!!" Met de leuke jeu de boules competities ..hahaha ik lig nu al in een deuk!!! Dikke sjmakkerd !!!