Constructie werkzaamheden gemeld op de A3

Duitsland, Kist

Gisteravond komt mijn 77 jarige buurman nog even buurten: wat ik gegeten heb, of ik kinderen heb en of ik alleen reis, of ik geen man heb? Nieuwsgierig is hij wel maar vertelt dan ook meteen zijn hele levensverhaal. Gescheiden, een dochter die hij niet meer mag zien maar ook alweer 40 jaar gelukkig getrouwd met zijn tweede vrouw waarmee hij ook een dochter heeft en hij is sinds 2,5 jaar opa. Maar heel abrupt maakt hij een einde aan zijn monoloog en loopt dan nog even naar de stroomkast. En dan ziet hij dat ik nog maar voor 1 euro stroomtegoed heb en bromt dat hij er nog wel 50 cent in gooit, dan kom ik tenminste de nacht door. Ik heb alleen maar een briefje van 50 in de beurs, dus daar kan ik niks mee. Als ik hem bedank zegt hij alleen maar: “Meine Frau hat die Grillwurst fertig” En loopt weg. Einde monoloog
Het is bitter koud vanmorgen, de verwarming gaat heel even aan terwijl ik met Baloe een kleine ronde loop. Het lijkt wel alsof het een beetje gevroren heeft. De velden zijn wit.
Na het ontbijt gaat de pin er in richting het westen. Voordat ik morgen bij Anja op bezoek ga wil ik nog een paar flinke wandelingen maken. Heerlijk voor Baloe die toch al die kilometers op de bank moet doorbrengen terwijl ik achter het stuur zit. Even geen autosnelweg maar lekker binnendoor tuffen naar Pegnitz waar een kort (5 kilometer) cache rondje ligt en waar hij zich lekker kan uitleven. De zon is inmiddels flink doorgekomen, de jas kan uit. Tussen de glooiende velden heen en terug door het bos. Leuke, gemakkelijk te vinden caches die zijn gemaakt door iemand die hier altijd wandelt met zijn ( Of haar) hond. Simpel, maar het gaat om de omgeving en de wandeling.
En dan verder richting Wurzburg, waar ik via Park4night een plekje voor de nacht heb gevonden dat aan de rivier de Main ligt. De A3, al veel over gezegd op de heenweg, maar de terugweg is nog veel erger. Stau, stilstaand en stockender Verkehr. Baustelle na Baustelle. Garmin komt om de haverklap met de melding: Constructie werkzaamheden gemeld op de A3. Alsof ik het niet zelf zie. “ Neem de afslag” Maar die is dicht, daar staat ook alles inmiddels vast. Er zit niets anders op dan door te ploeteren. Nog even door de stad Wurzburg waar ook alles vast staat en dan staan we op de plek van de Park4night. De rivier is nergens te bekennen, tenminste niet vanaf de plek. Een strook bomen ertussen, wandel en fietspaden en picknick plekken. Hier moet ik niet zijn, volgens Garmin wel, maar ik wil ook graag een beetje uitzicht. Maar het lukt niet om ergens aan het water te staan dus dan maar naar de parkeerplaats in het bos waar ik morgen nog wil gaan wandelen. Ik heb er genoeg van voor vandaag. Teveel wegen gezien, teveel hard rijdende auto’s. Ik ben weer in Duitsland. Tis toch jammer dat je dit land zo vaak moet doorkruisen als je ergens naartoe wilt.
Route: Marktredwitz - Pegnitz - Neurenberg - Wurzburg - Eisingen
Gereden kilometers: 236
Coördinaten slaapplek: N 049⁰45,239’ O 009⁰50,962’

Bijna weer thuis

Joke 2022-09-23 17:59:08

Ik herinner me een leuk gouden beeld van een leeuw ergens langs de rivier. Wel in de stad hoor… Maar we vonden Wurzburg een mooie stad. Tja..de wegwerkzaamheden in Duitsland zijn een plaag. Gewoon de kant van Spanje op de volgende keer, keertje overvaren naar Marokko…zoiets.. 😘 Hopelijk heb je nog een positief verrassende terugreis!

Riet 2022-09-23 19:02:02

Plekje waar je had willen staan....... tja, wie niet? Ik kom trouwens regelmatig in Duitsland, ongeveer 1 x per 2 weken, maar heb bijna nooit oponthoud, of een Baustelle. Scheelt natuurlijk dat ik maar 6 km over de grens hoef te zijn .. 😉

René 2022-09-23 23:12:46

Nou Carry, je hebt weer een tour gemaak. Iedere dag jouw cappriolen volgen, was een lust. Wat velen in de verste verte nooit zullen meemaken overkomt jou. Je bent voor mij wat vlug terug want ik had je nog willen vragen om een traytje Griekse yoghurt van bij de lidle mee te nemen😩😩😩 Het is/ was geweldig, chapeau wat je gedaan hebt

Henk Jaspers 2022-09-23 23:53:47

Ja Duitsland is inderdaad heel groot en je bent uren onderweg voordat je er doorheen bent. En toch weet je weer mooie plaatjes te schieten.

Yvonne Sormani-Simons 2022-09-24 21:40:49

Haha die buurman. Nieuwsgierig alles uitvragen. Heeft hij wat te vertellen tijdens de Grillwurst. Klaar met zijn verhaal en dan wegwezen. Grappig!