Farvel smukke Danmark

Duitsland, Delmenhorst

Het wordt een heftige nacht. Om 11 uur verplaats ik het busje nog een paar keer naar een ander plekje in de haven, ergens waar het minder waait. Het helpt niet veel maar uiteindelijk vind ik een plekje tussen de bomen op de oprit van een vakantiehuis, gelukkig staat het leeg.
Met het geluid van het klapperende dakzeil val ik toch in slaap. Gelukkig ben ik doof aan mijn linkeroor en rechts heb ik een oordop in. Je moet soms wat!
Maar het is nog geen half 4 als ik de wind hoor loeien, buiten liggen de bomen zowat plat, en de bootjes in de haven schommelen wel érg veel.
Nu trek ik het dak toch maar naar naar beneden en krul ik me op het smalle bankje in elkaar. Baloe vind het wel gezellig zo en staat te kwispelen.
Twee uur later heb ik het gehad, stram en stijf sta ik op, kleed me snel aan en loop even het strand op. De golven beuken tegen de kust, het stormt nog steeds. Jammer, anders was ik vandaag nog hier aan het strand blijven staan. Nu is het inpakken en wegwezen. Het is nog geen half 9 als ik de haven binnen rijd. Ook hier moet je pas het kaartje kopen als je in de rij staat voor de afvaart. 90 euro kost de overtocht die maar 3 kwartier duurt. 3 Keer zo duur als de overtocht in Denemarken zelf. Maar de veerboot is dan ook 3 keer zo groot. Het is nog niet druk en de boot die een half uur later al vertrekt staat al autos, campers en vrachtwagens uit te bulken. Het oprijden is een fluitje van een cent, ik raak er aan gewend:)
Aan boord zijn de mondkapjes verplicht, ook Denemarken wil Corona-vrij blijven. In de truckers-lounge, die waarschijnlijk voor iets anders bedoeld is als dat het woord zegt, vind ik een plekje bij het raam. Mooi gedekte tafels met een bloemetje er op, bestek sjiek in stoffen servetten gerold, het kan niet anders of ik zit verkeerd. Maar ik heb wel de hele overtocht het rijk voor mij alleen:)
Nog geen uur later rijd ik de snelweg op in Fehmarnn. Het zonne-eiland ligt onder een dik wolkendek, ook hier stormt het. Langs het strand, waar de windsurfers de tijd én de wind van hun leven hebben, stop ik nog even voor een cache en rij dan snel verder richting het zuiden. Het weer is te slecht om ook hier nog een paar dagen te blijven.

Na een paar korte stops en een snelle hap bij MC. Drek zoek ik hetzelfde plekje op als waar ik de eerste nacht van mijn vakantie heb gestaan. Dicht bij het leuke centrum van Delmenhorst, aan het park waar Baloe naar hartelust kan rennen.
En waar ik een heerlijke rustige middag heb na een stormachtige nacht en een flinke, maar voorspoedige rit zonder files. Morgen is weer een dag....

Route: Kramnitse-Rødby-Puttgarden-Hamburg-Bremen-Delmenhorst
Gereden kilometers: 300
Coördinaten slaapplek N 053⁰ 02, 849' O 008⁰ 37, 421'

En nu hopen op een rustige nacht xx

Do 2020-09-08 16:22:00

Beter weer morgen en geen storm zal duimen x

Tilly 2020-09-08 19:42:21

Stormbestendig ben jij wel, dat is zeker 👍🏼👍🏼👍🏼. Stoer vrouwke.

Margot 2020-09-08 20:01:26

Kom goed thuis 😘

Mia 2020-09-08 22:28:27

Jij doorstaat ook elke storm he. Ik wens je een goede nachtrust zonder storm. En nog heel veel plezier

Jeanine 2020-09-09 08:57:33

heb bewondering voor je veel plezier de komende dagen

ben 2020-09-09 15:35:40

Wat jammer van het weer he ik hoop dat weer beter word

Kitty 2020-09-09 17:43:45

Wat jammer van het weer!! Er maar het beste van maken, meer kun je niet. Houd moed, het komt goed. Meer kan ik er niet van maken. Die truckerslounge, daar krijg ik ook een ander idee bij, haha. Gelukkig zat je alleen daar.