Nog een lange route te gaan

Frankrijk, Piolenc

Het dorp Rolampont ligt nog in diepe rust als ik rond kwart voor 8 het busje start om verder naar het zuiden te rijden. Zo’n eerste nacht in het busje slaap ik nooit echt goed, dat zal vannacht hopelijk anders zijn . Alleen bij de Boulanger brandt al licht, en is er zelfs al volk. Dat is ook het enige levende wezen dat ik hier sinds gisteren heb gezien op een oude opa na die met zijn kleinzoon langs het kanaal wandelde. Zelfs de straatlantaarns gingen om een uur of 10 uit om vanmorgen om kwart over 7 weer aan te gaan. Hoe doods wil je het hebben…

De autoroute du soleil krijgt vandaag een andere benaming: de autosnelweg van mistbank naar mistbank met tussendoor een klein zonnetje. Toch schiet het flink op, in tegenstelling tot de snelwegen in Duitsland zijn de autosnelwegen hier in Frankrijk een appeltje eitje. Baloetje ligt lekker op de bank achterin en met de muziek van Radio Nostalgie op de achtergrond komt Lyon in zicht. Hét verkeersknooppunt van Frankrijk waar je iedereen tegenkomt die naar het zonnige zuiden moet. Met in mijn achterhoofd het gezegde van de NKC begeleider dat het hier een chaos moet zijn (tenminste een dag of 4 geleden) rijd ik een beetje huiverend de zoveelste Péage door. Maar het valt alleszins mee, natuurlijk is het druk en natuurlijk moet ik goed opletten welke rijbaan ik waar moet nemen, maar binnen 20 minuten ben ik de stad ook alweer door. Tijd om te genieten van de omgeving heb ik weliswaar niet gehad maar des te blijer ben ik dat ik er goed doorheen ben gekomen. Tijd om even te rusten en een ommetje te maken met Baloe die een beetje aan de schijterij is. Die gaat dus vanavond op rantsoen. We lopen een beetje tussen telefonerende mensen door want ik moet natuurlijk wel mijn locatie doorgeven? Huh, zul je denken. Op aandringen van Mia heeft Rianne afgelopen week een airtag voor mij besteld. Een armbandje waarin een tag zit die verbinding maakt met een Iphone als die in mijn nabijheid is. Zodoende kan zij (ze heeft een Iphone) zien waar ik op dit moment ben en voelt ze zich wat geruster. Jammer genoeg heb ik een Samsung telefoon, anders had ze mij constant kunnen volgen. Wellicht zitten er in de groep van de NKC wel mensen die een Iphone hebben dus dan ben ik constant in ‘zicht’.

Rond een uur of 2 rijd ik, inmiddels schijnt de zon volop, het dorpje Piolenc binnen dat in het departement Vaucluse ligt. Het staat bekend om de grote hoeveelheden knoflook die hier wordt geproduceerd en het feest dat ter ere van die bol ieder jaar groots wordt gevierd. Op een mooie grote parkeerplaats waar wat jeugd aan het jeu de boulen is kan ik mijn busje kwijt. Op het dorpsplein zitten wat ouderen onder de platanen aan een drankje, maar voor de rest is het hier ook uitgestorven. Terrasjes zijn leeg en de enkele winkeltjes zijn gesloten. Een rondje door het dorp is dan ook snel gedaan. Mijn stoel kan nog een paar uurtjes naar buiten en in de volle zon met een mooi boek en de laatste Bossche bol is het goed uit te houden. Morgen richting het strand van Cap D Agde, een kleine 2 uur rijden vanaf Piolenc. En wie weet kan ik daar nog even een oudjaarsduik maken…

Route: Rolampont – Lyon – Piolenc
Gereden kilometers: 486
Coördinaten slaapplek: N 044.10,723 O 004.45,876

Zo verschrikkelijk knap van je, ik verdwaal al als ik naar jou moet rijden. Zoveel bewondering voor je.

Joke 2023-12-30 17:14:35

Lekker genieten van het zonnetje !

Petra 2023-12-30 17:14:52

Hoi. Die wat deprimerende verlaten stadjes en dorpjes rond deze tijd: Herkenbaar! Maar je/jullie hebben gelukkig het betere weer gevonden. Beterschap voor Balou en fijne voortzetting.

Fred & Els 2023-12-30 17:19:23

Lekker genieten samen met Balloe,groetjes en veel plezier xxx

Marlene 2023-12-30 17:20:27

Top. Even chillen. Op naar de volgende plek

Ingridopavontuur 2023-12-30 17:21:38

Gelukkig kun je nog wat zonnestralen snuiven... geniet ervan. Hopelijk slaap je vandaag beter

Helmi 2023-12-30 17:21:41

Nou, je schiet toch lekker op Carry! En Cap d’Agde herinneren we ons nog goed van afgelopen herfst. Daar vind je vast weer een leuke plek. We wensen je een goede nachtrust! 😴

Riet 2023-12-30 17:25:20

Alweer zo'n je krijgt wat je verdient Beterschap voor Baloe

Tilly 2023-12-30 17:25:44

Fijn dat het goed gegaan is 👍😍

Mia 2023-12-30 17:29:28

Wat schiet je lekker op! Fijn dat het zo goed gaat allemaal en dan ook nog heerlijk in de zon. Hier zou ik bijna vergeten hoe de zon er uit ziet. Succes,

Gerda 2023-12-30 17:30:55

Woww je doet t toch maar, bewondering voor je hoor, Baloetje hoop dat t vrouwtje rijst bij zich heeft dat is het beste voor de schijterij 💩

Do 2023-12-30 17:57:27

Beterschap voor Baloe. Wat een bofkont ben jij, heerlijk een zonnetje, een Bossche bol en een boek. Morgen al in Spanje. Wat een fijn vooruitzicht. 😊

Rita 2023-12-30 18:00:27

Fantastisch Carry, dat je dit gaat doen! Veile kilometers en een mooie reis door Marokko. Benieuwd naar alle verslagen, ik volg!

Gaby 2023-12-30 18:05:57

Lekker in het zonnetje eve genieten Beterschap voor baloe

Kitty Keulders 2023-12-30 18:11:43

Wat een avontuur. Ik vind het echt super moedig van je. Stiekem een beetje jaloers. Op de moed en vooral op het avontuur

Hannie 2023-12-30 18:49:43

Hoi Carry, het schiet al weer op die reis. Ik vind het knap van je. Ik ben blij dat je via een airtag aangesloten bent bij de groep. Ook ik in Landgraaf ben bezorgd om je welzijn. Is toch een geruststellend gevoel. Arme hond aan de poeperij. Jakkes. Goede reis verder en rij voorzichtig en beterschap met de darmen van Baloe.

Yvonne Sormani-Simons 2023-12-30 19:20:17

He Car, je schiet al lekker op zo te lezen. Fijn dat het allemaal goed verloopt. Alleen Baloetje nog....... maar die zal wel gauw weer beter zijn. Geef hem maar een dikke knuffel van mij 😘 Slaap lekker straks xx

Susanne 2023-12-30 19:29:05

Hey Carry, Het schiet al lekker op met de kilometers. Maar om in de zon te zitten moet je nog even wachten. Pas op het einde van Spanje kun je met zonnebrand en korte broek gaan beginnen. Een heel goede reis verder

Henk Jaspers 2023-12-30 20:15:12

De vertrekstres moet er even uit bij Baloe! Beterschap, morgen zal het beter gaan x