Op de plaats (verplicht) rust

Tsjechië, Mikulov

Vrijdag 2 september 2022

Ik heb een kut nacht achter de rug: Het eten van gistermiddag in het mondaine Karlovy Vary heeft me geen goed gedaan. Wat ben ik blij dat er een normale wc in mijn busje zit want daar heb ik praktisch de hele nacht gebivakkeerd. Baloe moet steeds opstaan omdat hij de wc deur blokkeert en als ik dan weer goed en wel in bed lig kan hij zich daar weer voor vleien. Totdat het zich 5 minuten later weer herhaalt en ik ben dus aardig geradbraakt vanmorgen. Maar er moet toch brood op de plank komen en diesel in de tank. In het dorp is een XXL Tesco (die ik nog ken vanuit Thailand) en een kleinere LIDL. Waar mijn voorkeur naar uit gaat spreekt voor zich. In de hoop dat ik me in de loop van de dag iets beter ga voelen sla ik allerlei lekkers in.
Helaas krijgt dat vandaag nog steeds niet de kans, alles blijft in de koelkast liggen en mijn toilet bewijst maar weer eens zijn diensten.
Ik wil toch vandaag nog een stukje verder rijden, het gras lijkt tenslotte altijd groener aan de overkant. Weg uit de dorpse/stedelijke bebouwing en een stuk de bergen in. Alvast een beetje oefenen voor het echte werk dat er beslist aan komt. Het gehucht Mikulov lijkt me op de kaart een geschikte plek. Voor het enige restaurant dat hier ligt starten de kabelbanen naar de skihellingen. Niet dat ik daar nu wat aan heb, want het gras is hier inderdaad nog groenDe skihutten als zowel de kabelbanen zijn gesloten en op de immens grote parkeerplaats staat een enkele auto. Dat wordt vandaag mijn eindbestemming. Maar voordat ik een paar Norit’s naar binnen werk, krijgt Baloe nog de kans om zijn poten te strekken. Die is, in tegenstelling tot ik, vandaag een stuk actiever. Het zij zo, er konden slechtere plekken zijn om vandaag rust te houden. De zon schijnt, mooi uitzicht op de omringende bergen en skihellingen en de hoop dat de Norit zijn werk gaat doen…
En dat doet het gelukkig, al wordt het vanavond dan niet de beloofde maaltijd (die ik wel zelf moet klaar maken) maar ik ben al blij dat het wat beter gaat.
Op de parkeerplaats is het inmiddels een stuk drukker geworden. Wandelaars die met hun Nordic Walking stokken de berg op gaan, motorrijders die nog voor een beetje klandizie zorgen in dit afgelegen restaurant en ik die deze plek heeft uitgezocht om de nacht door te brengen.
Morgen rijd ik een stukje naar het zuiden, naar Theresienstadt oftewel Terezin. Ik had eigenlijk hier in de bergen willen blijven maar dan zou ik deze bijzondere stad moeten overslaan. En aangezien op het geeltje ( de post-it) in mijn reisgids een dubbel uitroepteken staat en de bergen er overmorgen ook nog wel zijn heb ik mijn plannen net gewijzigd. Ik heb tenslotte de tijd…
Route: Klasterec nad Ohri – Chomutov – Lom - Mikulov
Gereden kilometers: 64
Coördinaten slaapplek: N 050.41,314 O 013.43,099

Beterschap

Do 2022-09-02 17:52:20

Beterschap pff ik hoop dat het morgen beter gaat 🥲

Mia 2022-09-02 18:04:39

Hè hè shit happens hopelijk gaat het morgen beter. Rustig aan met eten. Mooie foto’s weer mooi skigebied. 👍

Jeanny l 2022-09-02 18:15:04

Hopelijk gaat het morgen weer beter met je sterke

Ben 2022-09-02 18:15:53

Hoop dat je je snel beter voelt.

Fred 2022-09-02 18:17:41

He, vervelend, beterschap. Gelukkig heb je nooit en wat rust kan ook geen kwaad.

Susanne 2022-09-02 18:20:05

Dat nooit, moet norit zijn :)

Susanne 2022-09-02 18:20:57

Misschien was het bronwater toch niet zo’n goed idee 😃

Fred 2022-09-02 18:21:05

O bah wat naar voor je zeg. Beterschap

Joke 2022-09-02 18:37:09

Beterschap

Nicole 2022-09-02 19:28:25

Wat vervelend voor je.gelukkig helpt Norit Groetjes van Gran Canaria.

Roelie 2022-09-02 19:29:14

Beterschapjes fijne dag morgen

Tilly 2022-09-02 20:48:37

Mooie omgeving. Wij zijn er ook geweest.😍 beterschap Carry.🍀

Claire 2022-09-02 21:37:42

Misschien is een po-stoel als 'drivers seat' een oplossing; kun je gewoon doorrijden. Maar zonder flauwekul, hopelijk wint de Norit het. Wordt wel je toilet zwart van. De Tjechische taal vond ik niet te volgen, maar goed, met de Mavo kom je een heel eind maar Tjechisch was er niet bij. Beterschap!

René 2022-09-02 21:53:40

y

Kitty 2022-09-03 08:40:11

Hoop dat je darmen wat tot rust zijn gekomen!

Riet 2022-09-03 18:06:18

Ik krijg wel zin om te skiën…

Riet 2022-09-03 18:07:31

Ik ben nog steeds onder de indruk Car van je reis. En nu nog die ellende met Norrit. Ik zeg maar zo “ kloek en moedig voorwaarts” 👍🍀

Gerda 2022-09-03 18:49:12

Inderdaad... plannen zijn er om te wijzigen... it's YOUR Journey... veel plezier en beterschap kanjer!

Janine C 2022-09-04 09:43:36

ojeeee, van harte beterschap lieverd

Helmi 2022-09-06 20:59:17

Hè wat shit nou! Dit kun je niet gebruiken. Gelukkig ben je voorzien van Norit en ben je niet gauw uit het veld te slaan. Beterschap wens ik je toe.