Bday in paradise🥳🏝

Maldiven, Thulusdhoo

Er is er een jarig, hoera, hoera, dat kon ik wel merken vandaag dat was iiiiiik 🎉!

Zelfs op mijn bday ging vandaag de wekker, maar dat was wel noodzakelijk aangezien we in de avond weer vertrokken richting Colombo en de laatste uurtjes in paradise dus waren aangebroken.

Allereerst zijn we weer van ons included/notincluded breakfast gaan genieten. De serveerster vroeg hierbij of ik mijn naam wilde opschrijven, wat ik een beetje verdacht vond maar ik was nog wat te moe om erover na te denken. Toen we net klaar waren met het ontbijt, stond al het personeel ineens bij elkaar en werd er gevraagd of we mee naar boven wilde komen. Dit kwam me bekend voor... dit hadden we namelijk ook al eens meegemaakt toen Mirna voor mijn verjaardag het resort had geboekt in Kandy.

Eenmaal boven hadden ze een terras daar helemaal versierd met ballonnen en bloemen en ook de tafel was versierd met bloemen en daarop de tekst “Happy B-day Noortje”! De muziek begon te spelen en ik was blij dat ik al goed gebruind ben, want zo viel het niet zo op dat mijn hoofd stiekem helemaal rood aanliep, hihi. Ik werd op een stoel gezet waaraan ook allemaal ballonnen hingen en voelde me echt weer super jarig! Iedereen begon te zingen en te klappen en blijkbaar had ik een naamsverandering ondergaan en heette ik dus vanaf nu Nooriee. Blijft lastig hoor, dat ‘tje’ gedeelte in mijn naam😋.

Na het verjaardagsliedje kwam de gebruikelijke techno muziek weer opspelen (super leuk op de vroege ochtend) en mocht ik de kaarsjes uitblazen. Alsof ze me kende hadden ze de perfecte cake uitgekozen, namelijk chocolade 😍. Stiekem zaten we al helemaal volgepropt van het ontbijt, maar ach he, ‘n stukste chocolade cake als toetje gaat er altijd nog wel in! En bovendien mag je een gegeven paard niet in de bek kijken.. 😉

We hebben nog eventjes daar gezeten en zijn vervolgens terug gegaan naar de kamer. Mirna had de slimme tactiek bedacht dat als ik nou even zou vragen hoelaat het uitchecken vandaag was, ze misschien wel zouden zeggen dat we mochten blijven op de kamer tot we naar de boot zouden moeten gaan om 18:00.
Nou dames en heren, ik zou maar alvast kaartjes gaan kopen als je je toekomst wil laten voorspellen, want Mirna blijkt een waarzegster te zijn; omdat er niks anders geboekt was en het mijn bday is mochten we zo lang gebruik maken van de kamer vandaag als we wilden. Suuuuper chill, aangezien we dan af en toe nog eventjes konden afkoelen in de airco en nog snel konden douchen voor we vanavond zouden vertrekken.

De gebruikelijke backpack-inpakkingstijd was weer aangebroken en dus hebben we onder het genot van een muziekje voor de een-na-laatste keer onze “rommel” weer in de backpack zien te krijgen.

We hadden bedacht om voor de laatste keer nog even te gaan snorkelen en zijn vervolgens nog een hapje gaan lunchen bij het lokale eettentje waar we elke dag hadden gegeten. We zijn ons klaar gaan maken en stonden netjes op tijd klaar om naar de speedferry gebracht te worden.

De man van het hotel zette ons af bij de boot en speelde ondertussen een sad song af in de auto, wat toch wel even confronterend was. Het laatste moment in de Malediven was dan toch aangebroken en morgen zou onze laatste dag zijn voor we weer terug moeten naar ons Nederlandje. Misschien moet ik de volgende keer maar eens geld gaan vragen voor mijn blogs; kan ik meteen wat langer gaan reizen enzo :).

De naam zegt het al, “speedferry”, en we waren dus super snel met deze boot op Malé AirPort. Hier verliep alles rustig en later zelfs wat te rustig, aangezien ons vliegtuig een uur vertraging had. Het vliegtuig zal wel een VIP geweest zijn en dan kan ik begrijpen dat het te laat komt, dus ik heb het ze vergeven nadat ik China Airways zo’n 80x had vervloekt.

Het vliegtuig heeft ons weer teruggebracht naar Colombo, waar we nog 1 overnachting hebben en daarna terug naar huis gaan. Gelukkig hadden we een Nice hotel geboekt met vluchthaventransfer en hebben we dus voor de laatste keer mogen genieten van een prima kamer in een super mooi hotel!

Gefeliciteerd Noortje met je verjaardag en maak er een mooie dag van