Sleepy day after horror night

Laos, Vang Vieng

Rond 10 uur werden we wakker na een onrustige nacht. Door de onweer leek het soms wel wat te spoken en ineens midden in de nacht ging de stroom weer aan en uit. Ik hoorde allerlei geluiden uit de badkamer komen, stromend water en ben na halve nachtmerries over een overstroming in de kamer toch maar even mijn bedje uitgestapt om te kijken. Niks te zien, enkel hoorde ik de stromende regen en ging gerust gesteld weer in bed liggen

Even later weer in dromenlandje beland waarna de ineens weer werkende electriciteit mij weer wakker maakte.
Super fijn natuurlijk als je net in slaap bent gevallen en het licht ineens aanspringt, de airco weer geluid begint te maken en zelfs de tv gezellig aangaat. Het bedje maar weer uit, alles uitgezet en toch weer even naar de badkamer gelopen omdat ik weer water hoorde stromen. Deze keer stond de kraan ineens aan, zonder dat iemand deze had gebruikt. Met enige twijfel deze snel dichtgedraaid en snel weer "veilig" in mijn klamboe gaan liggen, zodat de nachtrust eindelijk echt kon beginnen!

Toen we rond half 11 in het restaurant van ons guesthouse zijn gaan zitten voor een ontbijtje, vertelde de vrouw daar aan het werk dat breakfast time al voorbij was. Daar zaten we dan, moe van de onrustige nacht en uitgehongerd. We hebben ons oude vertrouwde noodleontbijtje maar weer eens gegeten, aangezien we alweer 2 weken noodles in onze backpack mee sleepten.

Aangezien we nog erg moe waren zijn we op bed gaan liggen met wat Netflix en uiteindelijk beide in slaap gevallen. Om half 3 werden we wakker geklopt door iemand van het hotel die zich afvroeg of wij nog een nacht wilden blijven omdat we nog niet uitgecheckt hadden. De eigenaar van het hotel was sowieso al de hele tijd wat opdringerig -probeerde constant van alles te verkopen: bustickets, ballonvaart etc- en dus werden we beide wat geïrriteerd door het geklop. Oke, we hadden natuurlijk de kamer bij moeten boeken, maar zag er dan niemand dat we zo'n zware nacht achter de rug hadden?

Alhoewel zij het niet door bleken te hebben, hebben wij onszelf toch maar getrakteerd op een rustdagje. We hebben nog even rustig aan gedaan en zijn laat in de middag richting het centrum gelopen om een hapje te eten en te kijken wat het centrum van Vang Vieng te bieden heeft.

Dit dorpje bleek een stuk gezelliger dan we gisteren dachten toen we aankwamen.
Een stukje verderop was namelijk een hele straat met allerlei barretjes, restaurantjes en last but not least, overal was mijn vader weer aanwezig: K-Mart; Mini-Mart; P-Mart.

Handig zo'n vader wel, die in heel Azië allemaal supermarktje heeft. Al is hij lang niet altijd zo eerlijk, want de prijzen verschillen vaak nogal in de supermarktjes. Aangezien ik toch nog een Didden ben zijn we maar weer eens prijzen gaan vergelijken in de al deze supermarktjes om te kijken waar de goedkoopste middelen tegen muggen te koop waren: vodka, muggen houden niet van alcohol in het bloed, en natuurlijk muggenspul zelf. Zo konden we ook meteen checken hoe groot het centrum nou was en wat er verder allemaal was.

Na onze "kijken-kijken-niet kopen" sessie hebben we de goedkoopst Mart uitgezocht en daar onze benodigdheden gekocht. Vervolgens zijn we bij een restaurantje gaan zitten om een hapje te eten. Dit had eigenlijk onze lunch moeten zijn, maar aangezien het al weer bijna avond was hebben we lunch en diner maar gecombineerd. Scheelt ook weer wat doekoes:).

Na ons lunchdiner waren we mooi op tijd om ons klaar te maken voor weer eens een avondje uit. Even een douche genomen en ons voor de verandering maar weer eens mooi gemaakt voor de avond. Het plan was om in te gaan drinken en op tijd naar het centrum te gaan om te feesten, maar natuurlijk werd het bij ons toch weer half 12 voordat we zijn gegaan en was er al veel dicht. VIPs komen altijd te laat en gelukkig was er 1 club die daar rekening mee hield. Hier hebben we een paar uurtjes lekker staan dansen en heel verstandig beide alleen nog maar een flesje water gedronken (flesje vodka met z'n 2en was wel weer ff genoeg alcohol).

Na het uitgaan was er gelukkig nog de gelegenheid om een late night snack te eten en die hebben we niet overgeslagen. Vervolgens zijn we naar ons guesthouse gelopen en ben ik al snel als een blok in slaap gevallen. Op naar de kater!

Wil je onze naam wel in ere houden 😅😅

Jeanne 2017-06-19 18:31:19

Je bent eçht wel 'n didden , denk daar aan hé, kleintje