It will end where it all started..

Thailand, Tambon Tha Taphao

Alsof het besef de laatste weken nog niet erg genoeg was, zijn we vandaag met de trein naar Bangkok vertrokken. De plek waar het allemaal is begonnen 5 maanden geleden en de plek waar het nu allemaal weer zou eindigen.

We zijn op tijd opgestaan, hebben ons ontbijtje geïnd en zijn onze spulletjes gaan inpakken. Om 12 uur stonden we klaar om te gaan naar het treinstation. Het was maar een kilometertje van ons vandaan, maar aangezien we toch al lui waren geweest de afgelopen dagen vonden we dat we trouw moesten blijven aan onszelf en hebben we een taxi gepakt naar het station toe.

Op het station hadden we nog een half uurtje de tijd voordat de trein zou vertrekken. Dit was natuurlijk een perfecte tijd om nog even wat inkopen te doen bij de 7eleven en wat sigaretjes te roken, aangezien de kans groot zou zijn dat we tijdens de treinreis niet konden roken. Natuurlijk had ik nog wel stiekem de hoop, omdat we VROEGER (zo voelt het nu) in de trein van Bangkok naar Chiangmai wel lekker in de open deuropening konden gaan zitten en ons nicotinegehalte aan konden vullen.

Om 12:45uur kwam de trein het perron oprijden en zijn we ingestapt. We hadden de plekken die helemaal achteraan waren en dus hadden we de gelegenheid om de stoelen lekker naar achter te gooien. Na ons geïnstalleerd te hebben, zijn we allemaal minder sociaal geworden en hebben onze earplugs in onze oren gedaan.

Een uurtje muziek, een aflevering Netflix, een travelblogje schrijven... na een aantal uurtjes begon het me toch wel te vervelen en had ik echt zin in een sigaretje. Toch voor de zekerheid nog maar even gevraagd of er een plek was waar ik kon roken, maar tevergeefs. Ik was de wanhoop nabij en ook de conducteur moet dit gemerkt hebben nadat ik al verschillende keren gevraagd had om toch ergens te kunnen roken. Het frustreerde me dan ook enorm dat we soms wel een half uur stil stonden en ik dus allang de kans gehad zou hebben om uit te stappen en te roken.

Na 7 moeizame uren was het zover: gearriveerd in Bangkok, de city van de chaos. Ik voelde me dan ook direct thuis bij aankomst en heb zo snel als ik kon een sigaretje opgestoken. Hierna hebben we een taxi gepakt naar het hostel dat we inmiddels geboekt hadden in de trein.

Hier aangekomen hebben we onze spulletjes uitgeladen en zijn we met zijn 3en even een hapje gaan eten. Het plan was eigenlijk om zoveel mogelijk gebruik te maken van Bangkok nu het nog kon, maar onze moeheid was weer eens toegeslagen.

Hector zal ondertussen wel denken dat Nederlandse meisjes nogal luie draken zijn, maar ja he, je moet altijd goed naar je lichaam luisteren:). Dit hebben wij dan ook gedaan. Na even chillen in de tuin zijn we op tijd gaan slapen, zodat we de volgende dag op tijd op konden gaan staan om onze shoppingskills te kunnen showen!

Voor jou en mirna ' n leuke afsluiting daar, veilige reis terug naar huis,✈✈✈✈✈✈ dus stil zitten war, ❤