Chilllday🙊

Vietnam, Hanoi

Vandaag hebben we onszelf getrakteerd op een chilldagje waarbij we ook weer eens konden uitslapen. Na het koningsdagfeestje hadden we dat wel een beetje verdiend natuurlijk, vermoeiend en zwaar allemaal..

Dus na lekker te hebben uitgeslapen te hebben en een verfrissende douche te hebben gepakt zijn we een beetje lammig gaan uitzoeken wat we de aankomende dagen willen doen in Vietnam. We dachten eraan om naar Halong Bay te gaan, een hele mooie haven in Vietnam met mooie rotsen. Hier wilden we dan samen met onze NieuwZeelandse vrienden die we in Thailand hadden leren kennen een paar dagen vertoeven, alleen door de vakantie hier bleek het ineens mega duur te zijn: €80 euro voor een hostel... dat ging m dus even niet worden.

Na een uur speuren op het internet en checken wat de beschikbaarheid overal is waren we eruit: financieel gezien was het beter om nog een paar dagen in Hanoi te blijven. 1 mei zullen we met de bus naar het mooie Sapa gaan in het Noorden van Vietnam waar veel mensen heengaan om een trekking te doen. Als we dan weer een paar dagen goed actief bezig zijn geweest kunnen we uitrusten op Cat Ba Island, waar we lekker van het strand en het de schoonheid van de natuur kunnen genieten❤️.

Aangezien mijn hersenen na een tijd errormeldingen gaan geven wanneer ik te lang bezig ben met iets uitzoeken op internet zijn we voor de verandering eens gaan lunchen. We hadden bij een vegatarisch restaurant beide een lekker aardappelsoepje met brood gegeten😍.

Vervolgens zijn we naar FriendsTravel Vietnam gelopen waar we onze bustickets naar Sapa hebben geboekt voor 1 mei en zijn we verder door Hanoi gelopen op zoek naar een goede simkaart. Uiteindelijk voor 7 euries een simkaart met 12gb internet kunnen scoren😄.

In de avond hadden we afgesproken om naar een bar genaamd Base Bar te gaan met een man die we afgelopen nacht in de kebabzaak hadden leren kennen. Na een hapje te hebben gegeten en wat drankjes te hebben gedronken hebben we daar onze avond dus doorgebracht.

Als afsluiter zijn we naar het Obama Restaurant gegaan. Schijnt een restaurant te zijn waar Obama een keer is geweest. Best lastig om serieus te bestellen als je melig en niet al te nuchter bent en er staat overal Obama voor: "Obama's soup, Obama's pizza etc"..🤣. Uiteindelijk toch gelukt en genoten van een heerlijke Obama pizza, waarvan de kaas even taai was als Obama's schoenzolen. Maarja Who cares, Obama heeft misschien wel van hetzelfde bord gegeten met hetzelfde bestek dus je moet er iets voor over hebben.

Hierna hebben we nog even een sigaretje gerookt. De man die we hadden leren kennen gaat de volgende dag met de motor verder door Vietnam rijden met een aantal vrienden. Hij nodigde ons hierbij uit om mee te gaan achterop de motor. Aangezien ik zelf eigenlijk graag zou willen rijden door Vietnam omdat dit veel gemakkelijker is dan steeds met een bus reizen, maar dit niet echt verantwoord is om te doen🤓, gaan we kijken of we ergens wat later in de maand opnieuw kunnen meeten en een stukje door Vietnam met hen mee kunnen reizen achter de motor🏍.

Zo niet, dan ga ik mijn vadertje overhalen om met mij op z'n oude dag naar Azië te reizen en daar een paar weekjes Vietnam te berijden op de motor wanneer ik mijn rijbewijs heb. Dus vadertje als je dit leest; ga maar vast met stokjes leren eten😄.

Na een leuke avond waarin we veel gelachen hebben zijn we maar weer eens ons nestje gaan opzoeken om een schoonheidsslaapje te houden.

Slaap maar eens goed uit jullie 😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴

tantetje 2017-05-01 20:18:14

Leuk moet je doen met je vadertje.Mart maak je borstje maar nat!!