Pai✌🏼

Thailand, Tambon Mae Hi

Na 6 nachten in hetzelfde hostel te hebben gezeten was het een beetje een rommeltje en hebben we na een kort nachtje onze energie gestoken in het inruimen de backpacks. Vandaag gaan we naar Pai!

Pai is een klein stadje in het noorden van Thailand, ook wel bekend als hippietown. Veel backpackers gaan daarheen dus we waren erg benieuwd.

Na wat spicy rice zijn we een busje ingestapt die ons voor ongeveer 5 euro naar Pai zou brengen. Het leek een aangename reis te worden, lekker airco in het busje dus we hadden al bedacht dat we dan nog een schoonheidsslaapje zouden kunnen doen. Jammer genoeg bleek dat slechts een illusie, na een half uur kwamen we aan op een plek met meerdere busjes en hebben we meerdere malen van busje moeten switchen met al onze spullen. Super fijn als je brak bent en het is 35 graden natuurlijk ☀️!

Toen het busje eenmaal volgeladen was met mensen en de backpacks bovenop lagen, zijn we gaan rijden. Echter had niemand ons verteld dat het een weg zou zijn met maar liefst 762 bochten door de bergen heen. Ik heb met moeite de 3uur durende reis vol weten te houden met wat muziek, wat slaap en vooral focus. Dat het het zeker waard was werd meteen duidelijk toen we Pai in reden. Het is een super mooi, gezellig leuk stadje midden in de bergen en overal natuur om je heen.

Vandaag hebben we voor het eerst echt een soort back to the basic gevoel gehad. We slapen in een hutje waar enkel een "matras" op de grond, een klamboe hangt en een ventilator staat. Op het terrein met deze hutjes lopen overal katten rond, welke ook niet te verlegen zijn om even gedag te komen zeggen in je hutje😍, happy me!!

Na een uurtje geslapen te hebben zijn we in de avond het centrum van Pai gaan bekennen waar we een echte Italiaanse pizza hebben gegeten (craving for fastfood😁). Onderweg daar naar toe zagen we weer zoveel lekker streetfood en net weer even anders dan in Chiang Mai of Bangkok, dus hebben we alvast inspiratie op kunnen doen voor wat we morgen willen eten.

De avond afgesloten bij een hostel waar we wat zijn gaan drinken met wat mensen die we hebben leren kennen. Bij terugkomst hebben we buiten onze tanden staan poetsen en zijn we in bed gaan liggen. Zometeen lekker slapen en onder het genot van de geluiden van krekels en jankende honden en wat andere onbekende, ietwat angstaanjagende, geluiden en morgen door naar even wat luxe: een lekker resort met een kamer in een villa en meerdere zwembaden 😎.