Snorkling and chill out ✌🏽

Maldiven, Thulusdhoo

Nog viezer dan dat we ons gisteren voelden werden we wakker. Gelukkig zouden we vandaag naar een ander hotel vertrekken dat we gisteren hadden geboekt en dus waren de hygiëne standaarden al sterk aangepast voor de komende uren.

We voelden ons zo vies, alsof je bijna de vliegen van je af moest slaan, maar dat zijn we wel gewend met mannen natuurlijk. Misschien wel een ideetje om in de toekomst juist wat vaker gewoon dagen niet te douchen😝.

We zijn weer begonnen met een ontbijtje en hadden de tasjes vast ingeruimd zodat we straks klaar waren om naar het nieuwe hotel te lopen. De bikini’s konden weer aan, we hebben een snorkelsetje van ons guesthouse gepakt en zijn naar de beach gegaan.

Vandaag zijn we natuurlijk meteen op het mooie gedeelte van bikini beach gaan liggen en alsof we bij het resort hoorde dat aan het strand lag hebben we daar een loungeplek ingepikt. Als ze ons zouden ruiken kwamen we vast niet meer geloofwaardig over, maar gelukkig was er weer niemand die ons kwam checken.
Een sigaretje en hupsakee, het water in met onze snorkelspulletjes!

We moesten toch zeker zon 15 meter zwemmen om bij het snorkelgedeelte te komen, hadden we onze workout voor vandaag ook weer gehad he. Het snorkelen was zeker de moeite waard! Er waren mooie visjes te zien in vele kleuren en maten en hier en daar ook mooi koraal. Ik bedacht me weer hoe fijn ik de onderwaterwereld vind, alles is zo mooi, vredig en bovendien: geen geluiden!
Als een vis in het water hebben we zo’n 45 minuutjes we liggen dobberen en rondgezwommen tussen de andere visjes in het water.

Natuurlijk was het ook van belang om onze huidjes te bruinen en dus zijn we nog lekker even in de zon gaan liggen. De zon hier brandt echt als de hel en eigenlijk is het niet uit te houden maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden, en dus zijn wij de zware uitdaging aangegaan en hebben we een half uurtje liggen zonnen.

Na het zonnen zijn we een hapje gaan lunchen, hebben onze backpacks gepakt en moesten maar liefst een hele minuut lopen naar het nieuwe guesthouse. Bij aankomst werd ons een kamer aangeboden en het eerste wat we deden was natuurlijk de douche checken. Hij stond nog geen 3 seconden aan en de putlucht kwam alweer in onze neusjes. We hebben direct aangegeven dat deze gore lucht de reden was dat we uit ons vorige guesthouse zijn vertrokken en hierop werd ons een andere kamer aangeboden.

Gelukkig was deze douche normaal, halleluyah, en konden wij dus eindelijk weer als clean girls door het leven. Zoals het hoort heeft de guy van het guesthouse onze zware backpacks weer voor ons gesjouwd naar de goede kamer en hebben we daar onze spullen gedumpt. Omdat we nu toch al zo lang vies waren maakte die laatste uurtjes ook niet meer uit en zijn we eerst nog even aan het strand gaan chillen.

Bij terugkomst op de kamer zijn we meteen gaan douchen en ik voelde me als een pasgeboren baby, misschien wel een van de nicest showers die ik ooit heb gehad en dat enkel en alleen door het contrast wat deze douche bracht in mijn gevoelens; van me mega vies voelen naar me nog nooit zo schoon gevoeld te hebben☯️. Heerlijk die balance in life and really noticing it!!

We hebben onze avond nog besteed met naar het “centrum” lopen om te pinnen en souveniertjes te bekijken. We zijn een hapje gaan eten, sigaretje gerookt en liggen alweer voor 23uur in bed. Vroeg slapen, zodat we morgen kunnen gaan genieten van een sunrise on te beach in paradise ❤️.