Its Chiang Mai again ✌🏼

Thailand, Chiang Mai

Vandaag zijn we op tijd opgestaan om onze rommelige kamer op te ruimen en onze backpacks weer in te pakken, zodat we bepakt en bezakt terug konden gaan naar Chiang Mai.

Na een ontbijtje hebben we een Uber besteld, welke ons met een misselijkmakende rit naar het busstation van Chiang Rai heeft gebracht. Daar aangekomen hadden we nog wat tijd over en hebben dit benut door onszelf te verwennen met een nieuw kort broekje.

Toen ik het broekje zag hangen en vroeg of ik kon passen zei de vrouw doodleuk "U can only try if u buy", klantvriendelijk hoor hier in Thailand.. Ook leuk dat ik het eerste broekje niet pastte en de vrouw dus moeilijk ging doen toen ik aangaf deze niet te willen kopen maar een andere. Uiteindelijk voor een leuk prijsje een broekje gescoord en ook Mirna is geslaagd 😊.

Vervolgens zijn we in de bus gestapt naar Chiang Mai. Na een 3,5 uur durende rit zijn we aangekomen in Chiang Mai, wat een beetje als thuiskomen voelde. Een stad die we al een beetje kende en waar we al wisten waar de leuke dingen te doen waren.

Via Booking.com hadden we een hotel geboekt, dus hebben we ons met een Songthaew die kant op laten brengen. Eenmaal daar aangekomen zei de vrouw van het hostel dat ze de kamers al had weggegeven. Super chill dus en daar sta je dan met 15 kg op je rug in 35graden. Ja mensen geloof het of niet, backpack life is best heavy soms hoor😌.

Na een kwartiertje zoeken zijn we bij een hostel aangekomen waar ze voor een een leuk prijsje een kamer hadden. Een erg fijn hostel en achteraf zijn we erg blij dat we dit hostel hebben gevonden, aangezien het maar 2 minuten is van het uitgaansleven in Chiang Mai en ook nog eens midden in het centrum. Ik denk dat God ons de kans heeft gegund om kruipend naar huis te gaan vanuit de discotheek ✌🏼.

Na een kort schoonheidsslaapje zijn we ons klaar gaan maken en hebben we lekker een hapje gegeten bij een Indian Restaurant. Vervolgens zijn we binnen een uur op en neer gelopen om goedkoper wodka in te slaan, wat we al niet doen om een paar euro's te besparen☺️, weer een extra nachtje in Azië verdiend hiermee!

Na de nodige drankjes zijn we lekker een uurtje gaan dansen bij Zoë in Yellow club. Eenmaal terug gekomen bij het hostel vonden Mirna's hersenen het nodig om na een toiletbezoekje de sleutels binnen te laten liggen en dus waren we na ons laatste sigaretje buiten gesloten van het hostel, lang leven de vergetelheid Hihi 😃. Gelukkig kwam er een aardige Thaise man voorbij op zijn motor die voor ons het noodnummer heeft gebeld en ervoor heeft gezorgd dat we binnen een minuutje alweer binnen in ons hostel stonden.

Weer een fijne eerste dag en nacht in Chiang Mai met onze oude vertrouwde blunders. Morgen gaan we kijken waar we een hotel kunnen binnen sneaken waar ze een zwembadje hebben😬.