From luxury to luxury #thuglife 😋

Sri Lanka, Negombo

Na een nacht in heaven geslapen te hebben ontwaakten we weer uit de droom en werden we wakker in een andere droom. We hebben heerlijk geslapen, veilig in de klamboe en in een comfortabel bed.
Om 6uur had ik de wekker gezet, omdat ik hoopte een mooie sunrise te zien vanuit ons balkon om daarna nog even een schoonheidsslaapje te doen in onze honeymoonsuite. Jammer genoeg zaten die vervelende wolken weer eens in de weg en was er weinig te zien van de sunrise, dus ben ik na een sigaretje maar weer lekker terug in bed gaan liggen en hebben we nog even geslapen.

Rond half 9 ontwaakten we opnieuw en hebben we ons klaargemaakt voor het ontbijt. Nouja, klaargemaakt, eigenlijk gewoon de brillen opgezet en wat kleren aangetrokken en we were ready to go have breakfast. Zoals we gewend waren hadden ze een prima ontbijtje bereidt en werden we netjes geroepen toen het klaar stond.

Na het ontbijt was het tijd om van het zwembad en het uitzicht te gaan genieten, terwijl de zon heerlijk scheen. We hebben eerst nog even hard werk verricht; de was die we gisteren hadden gedaan even verhangen, zodat het goed zou drogen voor we zouden vertrekken. Dit hebben we Sri Lankan Style gedaan; de was over de bosjes hangen, zodat er genoeg wind onder kan komen en de zon het allemaal goed droog kon schijnen. Best raar wel, je was over theeboompjes hangen, maar zeker effectief!

We waren helemaal uitgeput van deze zware huishoudelijke taak dat een chillsessie aan het zwembad nodig was. Zo gezegd, zo gedaan. Bikini aan en hupsakee, lekker aan het zwembad liggen. Genietend van het uitzicht en de geluiden uit de jungle onder ons hebben we ons een aantal uurtjes prima vermaakt. Hierna kwam de volgende zware taak; onze backpacks inpakken en uitchecken.
Ik blijf me toch steeds verbazen hoe wij binnen zo’n korte tijd een dikke rommel kunnen maken van onze backpacks!

We hebben na het uitchecken nog even gelucht met yoghurt, banaantjes en honig en zijn vervolgens naar het centrum van Kandy gebracht door een van de hotelguys. De rit hiernaartoe was echt de heftigste rit die ik ooit heb meegemaakt in mijn leven. Ik hou van racen en vertrouw eigenlijk elke driver hier wel, maar dit was de eerste keer dat zelfs ik mezelf af begon te vragen of we deze rit wel zouden overleven. De guy reed achterlijk hard door de bergen aan, waarbij hij verschillende keren een bijna botsing maakte met tuktuks of mensen aanreed. Daarnaast had hij ook nog eens een hond (bijna) aangereden, en vanaf dat moment begon de groei van haat naar hem voor mij.

Of de hond echt was aangereden, im not sure, maar we hoorden de hond toch echt wel piepend blaffen toen we voorbij reden. Even later reed hij nog steeds achterlijk hard en kwam er een hond als tegenligger aanlopen, ik schrok me kapot en riep zonder erbij na te denken kei hard “KIJK UIT!” door de auto heen. Ik denk dat hij vanaf dit moment wel door had dat we het echt niet meer leuk vonden hoe idioot hij reed. Niet dat hij echt zachter begon te rijden maar een lachje door de achteruitkijkspiegel kon er hierna ook niet meer vanaf.

Misselijk maar safe heeft hij ons uiteindelijk afgezet bij een guesthouse waar Mirna moest zijn om de anticonceptiepil op te halen. Hier was een Nederlands meisje van wie ze een halve strip mocht hebben en hebben we de pil gehaald en nog even zitten kletsen. Dit meisje begon ziek te worden en dus heb ik haar mijn antibiotica gegeven die ik bij had. Handelen in medicijnen, ook leuk😋.

Even later zijn we naar het busstation van Kandy gebracht met een tuktuk om daar de bus te pakken naar Colombo. De tuktuk driver had ons afgezet bij de standplaats waar de bussen met airco kwamen die naar Colombo reden. We bedachten ons dat het slim was om eerst nog even een hapje te eten, aangezien het toch al 17uur was en we nog zo’n 3/4 uur in de bus zouden moeten zitten.

Op het busstation van Kandy was het megadruk en werden we vergast door de uitlaatgassen van alle rijdende voertuigen. We zagen door de bomen het bos niet meer en het duurde dus even voor we een geschikt restaurant hadden gevonden om te eten. Na 3x het treinspoor op en neer overgelopen te zijn hadden we een restaurant gevonden. Voor eten bleek het redelijk geschikt te zijn, echter waren de klanten die er zaten best weird. Het waren alleen mannen en ze zaten constant te kijken, alsof het zo raar was dat er 2 (blanke) vrouwen in het restaurant zaten.

We hadden van de owner van het resort gehoord dat we moesten zorgen dat we voor half 7 de bus zouden pakken, omdat het anders gevaarlijk kon zijn. Van anderen hadden we weer gehoord dat er allemaal heroïne junkies in Kandy schenen te zijn en dus hebben we snel onze rijst zitten eten terwijl de mannen ons aanstaarden en zijn we snel naar de bus gelopen. Bij aankomst konden we direct instappen en leek het even alsof we de bus voor onszelf zouden hebben. Dit was niet het geval, maar net zoals vroeger toen we nog gangsters waren hadden we de achterbank gekaapt en daar zaten we dan met onze backpackjes.

De reis duurde 3,5 uur en ging door allerlei steden heen waar we allerlei winkels zagen waar we wel zouden willen shoppen. Ook deze reis wekte weer wat misselijkheid op bij mij en ik wist het nu toch wel echt zeker; voor the next time kan ik beter reistabletjes gaan gebruiken, want bij veel bus-, boot,- of vliegtuigreizen word ik misselijk.

We stapten uit in Colombo en nu was het de taak om nog een hotel te boeken. We hadden bedacht dat een hotel met een zwembad wel chill zou zijn zodat we de volgende dag wat pre-tannings konden gaan doen voor we naar de Malediven zouden vliegen. Na even zoeken hadden we een hotel gevonden in Negombo, dichtbij de AirPort waar we de volgende dag moesten zijn to go to Paradise.

Een tuktukritje van 45 minuutjes en we kwamen aan bij Palms Villa, het hotel dat we geboekt hadden. Het was inmiddels 00:00 en de poort van het hotel was gesloten bij aankomst. Gelukkig had Mirna nog net genoeg belminuten om de eigenaar te bellen, zodat we niet in een donker steegje hoefden te slapen in de hoop dat we niet verkracht zouden worden.

De hoteleigenaar deed de poort open en de euphorie sloeg gelijk toe; het bleek echt een super Nice spot te zijn met zwembad, jacuzzi, super mooie en schone kamer en er was van alles te doen. En misschien wel het beste van alles; er was een echt dekbed aanwezig, geen dun laken of fleece deken maar een echt dekbed zoals we gewend zijn van thuis. We konden ons geluk niet op en voelden ons helemaal happy. We zijn in bed gaan liggen onder het heerlijke dekbed en snel gaan slapen, zodat we de next day konden gaan genieten van het zwembad!