Back to the basic in the jungle ✌🏼

Thailand, Khao Sok

Het is een zeer educatieve nacht geweest, waarin we hebben geleerd dat je enkel in een hostel midden tussen de clubs moet slapen wanneer je plan is om alcohol te nuttigen, uit te gaan en zo laat mogelijk te gaan slapen. Aangezien wij zeer brave meisjes zijn en dit afgelopen nacht niet hadden gedaan, hebben we de consequenties moeten ondervinden van onvrijwillig bouncen in je bed terwijl je probeert een goede nachtrust te hebben.

We zijn op tijd opgestaan, hebben de backpacks weer gepakt en hebben ons vertrouwde ontbijtje gehaald bij de 7eleven: een tosti en een een yoghurtje. Met ons ontbijtje en de backpacks zijn we op de plek gaan zitten waar de pick-up ons zou komen halen. Even later zijn we opgehaald en naar het busstation van Krabi gewacht.

Daar werden we vriendelijk ontvangen door een man die ons gelijk een hostel aan probeerde te smeren voor in Khao Sok, maar na het lezen van reviews over onze bedbug vriendjes hebben we ervoor gekozen om zelf maar eens even te kijken op Agoda en een bungalow te boeken. We hadden iets gevonden met goede reviews, alleen werd er wel meerdere malen benoemd dat de eigenaar van erg vriendelijk in erg onbeleefd veranderde wanneer je geen tour bij hem zou boeken.

Even later zijn we weer opgehaald door een minivan welke ons naar Khao Sok National Park reed. Later in de middag kwamen we aan en werden we opgehaald door de eigenaar van het hotel. Het leek inderdaad een vriendelijke man, maar ik kon wel begrijpen waarom het niet zo'n pretje zou zijn als deze man tegen je zou gaan schreeuwen. Om gezeik te voorkomen hadden we alvast het plannetje bedacht dat we zouden zeggen dat we een tour hadden geboekt met vrienden en daarom niet bij hem zouden boeken.

Eenmaal aangekomen kregen we onze bungalow toegewezen en bleek dat we echt weer eens back to the basic zouden gaan; midden in de natuur wat de nodige insecten met zich meebracht, een bungalow met fan en een koude douche. Weer een goede test om te checken dat we niet too spoiled waren dus.

We hebben even op de kamer gechillt en even geluncht in ons hotel, zodat we de man die mogelijk boos zou gaan worden toch nog wat meer hadden gesponsord dan enkel een overnachting. Later zijn we naar het centrum gegaan en hebben we allerlei opties vergeleken voor een jungle trekking.

Na ons talent voor de beste en goedkoopste optie te hebben geshowd hebben we uiteindelijk een tour voorde volgende dag geboekt voor 1 dag, waarin we een laketour hebben en een jungle trekking naar de Coral Cave. Het plan was eigenlijk om een 2 daagse trekking te boeken, maar dit was een stuk duurder en het enige wat we dan extra zouden hebben was een overnachting in een hutje op het water.

We hadden de tour geboekt bij een hostel waar we ook meteen nacht hadden geboekt voor de volgende dag, aangezien de bungalow ons niet echt een goed gevoel gaf en we geen boze eigenaar mee wilden maken. Vervolgens zijn we nog een hapje gaan eten in het centrum en teruggelopen naar onze bungalow. Na een koude douche zijn we in ons bed vol mieren gaan liggen en hebben we onze oogjes gesloten.