Luxe in Bagan

Myanmar, Mandalay Region

Na een aantal uurtjes geslapen te hebben zijn we om 9uur opgestaan in de hoop dat we bij het ontbijt zouden kunnen aansluiten. We kregen een ontbijt coupon voor de ochtend erna en hebben die gebruikt om te deze ochtend te ontbijten. Bij dit ontbijt werden onze verwachtingen van het hotel alvast bevestigd: een hotel met kwaliteit en professionaliteit, precies waar we aan toe waren in ons heftige leventje!

Daarna zijn we nog een aantal uurtjes verder gaan slapen en zijn we in de middag een aantal uurtjes bij het zwembad gaan liggen. Eindelijk: dit was de eerste keer dat we in Myanmar konden genieten van de zon en onze huidjes weer eens bruin konden laten worden! Een van de doelen van deze reis natuurlijk✌🏼.

Bij het zwembad werden we door het hotelpersoneel op onze wenken gediend, ze kwamen steeds alles voor je doen en zagen het meteen als je iets nodig had. Het voelde soms een beetje vervelend, maar het personeel was ook hier erg schattig en deed je echt voelen als een queen👑. Om de een of andere reden zaten er veel kleine bijtjes in het zwembad en deze werden dan ook constant uit het water gevist door het hotelpersoneel. Lief als we zijn hebben we onze middag besteed door samen met het personeel de bijtjes uit het zwembad te redden🐝.

Na deze vermoeiende activiteit zijn we ons klaar gaan maken en hebben we genoten van onze fijne regendouche😍. Daarna hebben we een e-bike gehuurd en zijn we bij een van de eerste restaurantjes die we tegen kwamen een hapje gaan eten. Het was duidelijk dat er hier niet veel toeristen kwamen eten: ze kwamen ons met 4 man sterk helpen en de andere bezoekers zaten ons constant aan te staren. Het eten wat geserveerd werd was erg goed, weer een oppepper voor onze goede mood die al helemaal top was door het grote contrast met afgelopen dagen van onze situatie op dat moment.

Tevreden zijn we naar een supermarktje in de buurt gereden en hebben daar wat primaire levensmiddelen ingeslagen zodat we de volgende dag genoeg te eten hadden. Met een voldaan gevoel zijn we op tijd gaan slapen, zodat we de volgende ochtend vroeg op konden staan voor een zonsopgang in Bagan🌄.

Weer prachtig verslag, wel af-zien hoor zo verwent te worden (hihi ) kus voor jou nichtje, en ook voor mirna 😘😘