The beginning of the end 😶

Thailand, Patong

Na een heerlijke nacht slapen in onze loft, waarin vooral veel van steen is en dus weinig kans is op bedbugs en ik me dus ook heeeeeel veilig voelde, zijn we vroeg opgestaan om aan ons nieuwe en laatste avontuur te beginnen: Zuid Thailand 🙏🏻. Het begon nu wel een beetje door te dringen dat dit het begin is van ons laatste maandje hier in Azië, maar dat maakt het er alleen maar naar dat we extra gaan genieten!

We hebben ons oude vertrouwde noodleontbijtje tevoorschijn getoverd en zijn na dit ontbijtje en onze backpacks weer te hebben gepakt met de taxi naar het vliegveld gegaan. Deze taxi meneer dacht waarschijnlijk dat wij nog maar beginnende backpackers waren, wat ik me kan voorstellen als je onze veel te grote backpacks ziet die alleen maar groter worden, en had het idee om ons maar liefst af te zetten met 20 bath (zo'n 50 eurocent). Maar nee meneertje, na al deze maanden reizen zijn wij erin getraind om ons wantrouwen los te laten op iedereen die ons een dienst bewijst en voor onszelf op te komen. Jammer voor hem 😊.

Na 10 minuutjes kwamen we aan op het vliegveld van Chiang Rai, vanuit waar we naar Phuket zouden gaan vliegen. We hadden beide erg veel zin in ons laatste maandje in Azië en in de schoonheid die de eilanden van Zuid Thailand te bieden hebben. En natuurlijk is terug komen met een bruin kleurtje ook geen straf!

Voor de verandering waren we eens een keer op tijd, zelfs te vroeg op het vliegveld en zijn we in de rij gaan staan om in te checken en onze bagage af te geven.
Na dit gedaan te hebben zijn we snel nog even naar buiten gegaan om ons nicotine gehalte aan te vullen en vervolgens zijn we bij de gate gaan zitten.

Een uurtje later konden we boarden en besefte ik me dat alles zo vlot was gegaan op dit vliegveld, en dat voor een vlucht waar we ieder maar 25 euro voor hebben betaald 😅.

Gelukkig hoefde we maar 2 uurtjes in de 90 graden houding te zitten en waren we daarna al aangekomen in Phuket. Onze backpacks waren ook trouw meegekomen en binnen een half uurtje stonden we buiten. Meteen werden we geconfronteerd met de veel hogere prijzen van Zuid Thailand dan Noord Thailand en hebben we een bus gepakt naar Patong, de populairste plek van Phuket dat bekend staat om zijn beruchte nachtleven en mooie stranden.

Na een uurtje in de bus te hebben gezeten werden we gedropt in het centrum van Patong. Het eerste wat ik deed was natuurlijk een peukje opsteken, aangezien mijn nicotinegehalte na 6 uur niet roken terwijl ik wel bij bewustzijn was zodanig gedaald was dat ik aan niks anders meer kon denken. We moesten nog zo'n 10 minuutjes lopen naar ons hotel en besloten onderweg een hapje te eten. We kwamen uit bij een restaurant met niet al te hoge prijzen, goed eten en goede service én goede WiFi. Wat wil je nog meer?

Tevreden zijn we na ons etentje verder gelopen en kwamen we na kort schuilen voor een regenbui aan bij ons hotel. Voor slechts 6 euro hadden we een kamer geboekt in een hotel met zwembad en waren dus benieuwd waar we in terecht kwamen. Het voornaamste was dat er geen bedbugs zouden zitten, voor de rest maakte het allemaal niet zoveel meer uit.

De kamer was erg ruim, we hadden een balkon en zag er prima uit. Echter stonk het wel naar schimmel, maarja ach he wat wil je voor die 6 euro. En om nou over de gezondheidsrisico's te gaan klagen is ook zoiets met al dat roken..

We hebben een powernapje gedaan en zijn daarna naar de Big C Market gegaan, de mega supermarkt in Thailand waar de wodka een stuk goedkoper is en genoeg te eten en drinken te halen valt. Hier kunnen wij ons altijd wel een tijdje vermaken.. Aangezien we ook nog een koelkastje op de kamer hadden, jaja ik hoor het je al denken: "Wat een luxe zeg!", hebben we natuurlijk weer goed ingeslagen. Vervolgens zijn we nog even naar de 7eleven geweest en heb ik voor het eerst sinds maanden mijn lievelingstosti weer gekocht.

Na onze verlangens naar eten en drinken vervuld te hebben zijn we naar de kamer gegaan. We hebben ons gedoucht, wat opgemaakt en zijn maar meteen goed van start gegaan in Phuket door uit te gaan.

Dansjes, drankjes en natuurlijk een midnightsnack. Na dit avontuurtje hebben we ons thuis laten brengen met de motortaxi, waarbij je gerust met zijn 2en achterop de motor kunt zitten zonder helm. Tevreden zijn we in de vroege ochtend in slaap gevallen, nieuwsgierig naar wat de volgende dag ons zal gaan brengen!