🏖Da Nang - 🏍 Hoi An

Vietnam, Thành phố Hội An

Na een goede nachtrust zijn we op tijd opgestaan om ons ontbijtje te innen. Gek genoeg voelde ik me na bijna 8 uur slaap nog super moe en duurde het even om wakker te worden. Gelukkig dat ik aan t wennen ben aan koffie drinken, dus dan maar wat cafeïne naar binnen gooien om fitter te zijn✌🏼.

Na ons ontbijtje zijn we onze spulletjes gaan pakken, zodat we alvast uit konden checken en naar het strand konden gaan. Voor de zoveelste keer had Mirna weer een koortslip gekregen (of iets wat daarop lijkt) en dus hebben we ons wekelijkse apotheekbezoekje maar weer eens gedaan. Beetje vervelend alleen dat ze daar vaak niet goed Engels spreken en het dus lang duurt voordat je eindelijk hebt uitgelegd wat er aan de hand is.

Vervolgens hebben we ook weer ons bijna wekelijkse telefoonwinkelbezoekje gedaan, aangezien mijn iPhone kabel weer eens niet meer werkte en ik dus weer een nieuwe moest kopen. Super fijn dat Apple de nepkabels na een tijdje blokkeert en ze dus gewoon niet meer werken, en dat je in Azië moeilijk aan een kabel kan komen geïdentificeerd door Apple. Backpackertroubless, volgende keer extra kabeltje meenemen dus.

Na onze oude vertrouwde bezoekjes konden we eindelijk gaan genieten op het strand. Met de motor naar het strand gereden en 2 bedjes gehuurd.

Ik ga naar het strand en ik neem mee: van alles wat ik niet nodig heb en mijn handdoek vergeet ik bij het hostel. Mijn hersenen hadden me weer eens in de steek gelaten en dus heb ik maar een nieuwe handdoek gekocht.

We hebben lekker een paar uurtjes van het strand genoten; lekker liggen bakken, in de mooie heldere zee gezwommen en een dutje gedaan. Om het ultieme strandgevoel te krijgen heb ik voor het eerst deze reis maar eens een kokosnoot gekocht en lag ik dus lekker te chille met een vers kokoswatertje❤️.

Na onze strand-chillsessie zijn we even een hapje gaan lunchen en vervolgens naar Hoi An gereden. Een van de bekendste plekken in Vietnam dat bekend staat om zijn mooie stranden en de vele kleding tailors. Dit is de stad waar Mirna zich al weken op heeft verheugd; madame wil graag een winterjas op maat laten maken en heeft al aardig wat mb's en uurtjes gestoken in het uitzoeken van deze jas.

Aangezien het vandaag al wat te laat was om onze bezoekjes aan de vele tailors te gaan doen hebben we besloten dit morgen te doen.

We zijn aangekomen bij onze homestay waar we hebben ingecheckt en een verfrissende douche hebben genomen. Vervolgens heb ik afscheid moeten nemen van de Yamaha die ons de laatste dagen overal naar toe heeft gebracht. Doei motortje, we waren nog niet zo lang samen maar ik moet nu alweer afscheid van je nemen. Ik zal je missen en hoop dat je nog heeeeel wat kilometertjes meegaat in het mooie Vietnam❤️.

Na dit treurige afscheid en het retourneren van onze backpacks (welke ik overigens totaal niet gemist had, wat een verlossing om zonder zon dikke tas overal heen te reizen zeg😱) zijn we een hapje gaan eten in het centrum van Hoi An. Onderweg naar het restaurant kregen we al aardig wat tailors te zien en ik werd er stiekem al een beetje para van; hoe de f*ck moet je een keuze gaan maken uit al die vele tailors die er zijn😱. Helemaal niks voor mij; gelukkig heeft Mirna al heel wat research gedaan Rn een lijstje gemaakt waar we morgen heen kunnen gaan. Zo vullen we elkaar tijdens de reis toch een beetje aan hier en daar Hihi.

We hadden gekozen voor eens iets anders en zijn gaan eten bij een Vietnamees restaurant ergens achterin een steegje. Hier hebben we dingen besteld die we nog nooit op hadden, onder andere Wonton met vis en een Vietnamese rijstpannenkoek. Super lekker gegeten en blij dat we weer eens iets nieuws hadden geprobeerd!

Na ons diner zijn we nog even naar de nightmarket gelopen en hebben we wat dingetjes weten te kopen. Bij een kraampje zag ik ineens iets waar mijn hart sneller van ging kloppen; een klein vlaggetje van MYANMARRR🇬🇭. Zonder ook maar af te dingen heb ik deze en de Vietnamese vlag gekocht en ga ik nog even bedenken waar ik de vlaggen op wil gaan naaien. De bedoeling is om van elk land waar ik geweest ben en heen ga een vlaggetje te kopen en ergens op te naaien, zodat ik herinnert kan worden aan mijn fijne backpackavonturen😃.

Vervolgens zijn we weer terug gelopen naar onze homestay. Bij aankomst in de kamer bleek dat we er al een kamergenootje bij hadden; meneer de kakkerlak. Suuuuuper fijn weer ja! Gelukkig heeft meneer de homestay eigenaar de kakkerlak verwijderd uit de kamer zodat we veilig naar binnen konden.

En wat denk je? Meneer de kakkerlak was niet alleen. Hij had nog een vriendje achtergelaten voor ons. Mirna heeft al haar moed bij elkaar gespaard en heeft een glas over de kakkerlak heen gezet. Met enige angst zijn we uiteindelijk in slaap gevallen, een goede nachtrust pakken zodat we morgen aan onze shopmiddag kunnen gaan beginnen✌🏼.