Waterfall Chilling in Sapa 😱❤️

Vietnam, Lào Cai

Nadat we vroeg naar bed zijn geweest had ik verwacht deze morgen goed uitgerust wakker te worden. Jammer genoeg heb ik in de nacht nogal lopen spoken en een uur getwijfeld of ik naar het toilet zou durven of niet. Er zouden namelijk wel eens kakkerlakken of andere enge vliegende objecten kunnen zijn die mij proberen aan te vallen, net zoals in de douche in Myanmar... 😱 Trauma enzo.

Na een uur te hebben getwijfeld en mezelf ondertussen alleen maar (nog meer) gek gemaakt. heb ik dapper besloten om het niet te doen, veilig in mijn bedje onder de klamboe (met gaten 😩) te blijven liggen. Dit was echter niet zon fijn besluit voor de rust in mijn lichaam en dus heb ik de nacht onrustig doorgebracht.

Rond half 9 opgestaan en een half uurtje later zaten we aan het ontbijt: Pannenkoeken 😃. Ik weer helemaal blij natuurlijk, sinds de backpackreis zijn we pannenkoeken echt wel meer gaan waarderen omdat het bijna altijd wel lekker is en het toch een beetje smaakt als thuis.

Na het ontbijt zijn we zoetjes aan maar eens gaan kijken wat we vandaag zouden kunnen gaan doen. Na de "eigen-trekking-tour"ervaring van gisteren zagen we het niet meer echt zitten om nog een echte trekking met een groep ofzo te doen. Waren al wel weer actief genoeg geweest voor vakantie enzo.. 😝

Na wat rondneuzen op het internet en wat nagevraagd te hebben hadden we besloten om naar een waterval te gaan. Een jongen met wie we aan de praat raakten was gisteren naar de waterval geweest en wilde best met ons meegaan (natuurlijk, duh😌) aangezien zijn plannen van vandaag in de soep waren gelopen.

Ook vertelde hij over een restaurant waar ze "Dutch Cheese" verkochten, 5 minuten van onze home stay vandaan. Helemaal lekker gemaakt zijn we op pad gegaan: eerst richting de zogenaamde Bamboo bar met de kaas én Nederlandse eigenaar; vervolgens richting de waterval. Jammer genoeg was de Bamboo bar vandaag gesloten en dus hebben we gezellig lunch-for-3 bij een tentje tegenover gehad.

Ondertussen dat we daar zaten kwamen er twee kleine meisjes bij ons zitten die niet al te verlegen waren; meteen op schoot kruipen en aanwijzen wat ze wel zouden willen eten.

In het begin waren we een beetje huiverig, aangezien dit soort praktijken ook wel eens een verkooptruc kunnen zijn van de vrouwtjes die de hele dag aan je kop lopen te mauwen of je wat wil kopen. Na een tijdje waren we eigenlijk gewoon verkocht aan de kleintjes en hebben we wat eten met ze gedeeld en genoten van hun gezelschap tijdens de lunch. Verder ook geen vrouwtjes gezien, niks gestolen, dus prima✌🏼. Heeft Mirna meteen even kunnen oefenen voor haar rol als tante over ongeveer een half jaartje 😃.

Na de lunch zijn we naar de waterval gelopen. Wat op mapps.me weer eens 20 minuten zou horen te zijn, bleek in werkelijkheid natuurlijk 45 minuten lopen te zijn. Appeltje eitje natuurlijk na de tocht van gisteren✌🏼. Toch was de tocht ook zwaar met veel omhoog en omlaag lopen in 30 graden. Maar de beloning mocht er zeker zijn; aangezien we geen tour hadden gedaan en de route van mapps.me hadden aangepast kwamen we helemaal op de top van de waterval uit. Geen toerist te zien, alleen maar super mooie natuur met een mooi uitzicht en zelfs een plekje om te zwemmen 🙏🏻.

En zo hebben we dus gechillt op een waterval, alsof het normaal is dat je dat even doet zo. Gelukkig besef ik me nog steeds bij elk van zulke momenten dat ik echt gezegend ben dat we de mogelijkheid hebben om zo lang zo een mooie reis te kunnen maken. Ik geniet van elk moment en momenten zoals deze, met een mooi en breed uitzicht over prachtige natuur, maken de reis zo bijzonder.

Al genietend hebben we een paar uurtjes daar doorgebracht, biertje erbij, sigaretje erbij en afkoelen in ons privé zwembadje. Vervolgens zijn we de tocht terug gelopen naar onze homestay en hadden we het dit keer wel gehaald om voor het donker terug te zijn!

Bij de homestay hebben we een heerlijke maaltijd gegeten met van alles erop en eraan. Vervolgens hebben Mirna en ik een flesje rode wijn soldaat gemaakt en hebben we genoten van elkaars gezelschap; iemand met een gitaartje en zang op de achtergrond en kaartspelletjes spelen.

Met een voldaan gevoel zijn we net iets na middernacht naar bed gegaan en hoopte ik op een betere nachtrust dan de nacht ervoor✌🏼.