Khun Korn Waterfall

, Chiang mai

Vandaag zijn we de schoonheden in de natuur van Chiang Rai gaan bezichtigen. We hadden gehoord van een waterval op ongeveer een uurtje rijden en wilden daar graag een kijkje gaan nemen.

Vroeg in de middag hebben we een scootje gehuurd en zijn we vertrokken richting de waterval. Onderweg hebben we geluncht op een plekje waar je een soort van terrasje in de rivier had. Lekker met onze voetjes in het water gezeten en een hapje gegeten, om vervolgens de rit naar de waterval voort te zetten. Ook hier in Chiang Rai is het heerlijk om met je scooter een rit te maken en onderweg hebben we genoten van het uitzicht dat we hadden.

Eenmaal aangekomen bij de parkeerplaats van de waterval hebben we de scooter neergezet en moesten we nog 1,5km door de jungle lopen. Een tochtje met wankele bruggetjes over het water, bamboe dat helemaal door elkaar groeit en overal het geluid van de dieren in de jungle. Omdat we steeds bergopwaarts moesten lopen was de tocht best zwaar in 35 graden, maar de beloning was het waard: de waterval.

Een erg mooie plek met een waterval die uitkomt in de rivier die naar beneden stroomt. Bij de waterval hebben we een half uurtje gezeten om van het uitzicht te genieten en even uit te rusten voor de tocht terug. Ondertussen stoof het water uit de waterval als kleine mistdruppeltjes op ons dus we hadden lekker wat verkoeling, de airco van de jungle ✌🏼.

De weg terug ging wat sneller dan de weg heen, echter was het wel wat gevaarlijker omdat je soms steilere stukken omlaag had. Maar met onze super krachten zijn we natuurlijk weer veilig beneden gekomen en zijn we met de scoot teruggereden. Op de terugweg kwamen we langs een winkelcentrum waar we even rond hebben gelopen, voedsel in hebben geslagen bij een grote supermarkt en hebben genoten van KFC🍟🍗.

In de avond was het plan om op stap te gaan, maar na een drankje, een paar potjes kaarten en wat knuffelen met het hondje van het hotel vonden we het eigenlijk beide wel best en zijn we lekker op tijd gaan slapen.