Deserved paradise; Bday present 😍

Cambodja, Krong Siem Reap

Na een ritje in de tuktukdriver waarin we 2x fout gereden zijn kwamen we dan eindelijk aan in het beloofde paradijs: het mooiste hotel wat ik ooit heb gezien wat Mirna had geboekt als verlaat verjaardagscadeau.

Ik weet dat het niet altijd mogelijk is om fris te ruiken als backpacker in Azië, maar dit sloeg echt alles. Met een urinewalm en een zwerm vliegen om me heen liepen we via de tuin het hotel binnen. In een klap was ik vergeten hoe slecht de afgelopen week is geweest. Dit hotel is echt een waar paradijs: een mooie entree, prachtige receptie met restaurant en het meest geweldige zwembad wat ik ooit heb gezien😍. En het beste is; een bar in het zwembad 🎉

Terwijl Mirna de incheck regelde ben ik een rondje gaan lopen en keek mijn ogen uit. De man van de receptie liet ons 2 kamers zien waaruit we konden kiezen en ook deze kamers waren super mooi met een perfect bedje en een grote badkamer met regendouche en ligbad in mooie stijl!

We hebben natuurlijk de grootste kamer gekozen en zijn even gaan ontbijten terwijl de kamer klaargemaakt werd. Hierna konden we meteen de kamer op, die ze opnieuw hadden schoongemaakt en nu helemaal fris rook. Op het bed hadden ze met bloemsteeltjes onze namen geschreven waardoor het als een persoonlijk warm welkom voelde.

Het leek even alsof ik in een droom leefde, vooral het contrast met de afgelopen dagen versterkte dit gevoel nog meer. Maar ineens kwam daar die indringende geur weer en zag ik mijn stinkende backpack weer voor de deur staan. Er zat maar 1 ding op: de backpacks leeg halen en kijken wat de schade was. Bij Mirna viel het nog mee en stonken een aantal kledingstukken wel en haar tas, bij mij stonken echter de helft van mijn kleren en alle stoffen tasjes die in mijn backpack zaten.

Gelukkig hadden we een groot bad en genoeg wasmiddel en dus hebben we de backpacks en tassen daarin gewassen om er vervolgens nog een lading wasverzachter bij te gooien tegen de geur. De kleding hebben we afgegeven bij de receptie, de backpacks in de zon neer gehangen en we zijn even het zwembad in gesprongen om af te koelen. Onze lichamelijke arbeid is weer verricht voor de komende week✌🏼.

Het zwembad bleek een zoutwaterzwembad te zijn en ook nog eens een infinitypool; zon zwembad die een soort van overloopt met water en dus "geen einde" heeft. Het zoute water is goed voor mijn tedere huidje met alle muggenbulten en bedbugbites, eindelijk krijgt het weer eens wat verzorging❤️.

Helemaal tevreden zijn we even later in het bed gaan liggen wat heeerlijk lag. Na de hele nacht te hebben doorgehaald en de hele ochtend zware arbeid verricht te hebben was ik toch erg moe en zo zijn we snel in slaap gevallen tot de middag.

Na het dutje was het tijd om de hele middag in het zwembad te chillen en een poging te wagen om wat pigment te creëren op onze alweer witte huidjes. Toen onze maagjes begonnen te rammelen hebben we een lunch besteld en deze vervolgens in het zwembad aan de bar gegeten, wat een luxe weer🤤.

De rest van de middag hebben we nog bij het zwembad doorgebracht. Later in de middag wist ik: de verplichting roept, ik moet weer eens wat verslagen gaan schrijven voor mijn travelblog. En dus ben ik in mijn hyperfocus gaan schrijven in bed en in bad en vervolgens vermoeid in bed gaan liggen. Vandaag: lichamelijke inspanning, check; geestelijke inspanning, check!

Na een half uurtje slapen ging de wekker weer en hebben we ons klaar gemaakt om naar het centrum te gaan voor een hapje eten en de nightmarket.

We hebben de tuktuk van het hotel ons laten brengen en zijn eerst een pizza gaan eten in de stad. Vervolgens zijn we de nightmarket opgelopen.

A woman needs to do what a women needs to do: shoppingtime. Aangezien ik wat spulletjes had weggegooid vanmorgen uit mijn backpack zag ik alweer de kans om deze verloren ruimte in mijn backpack op te vullen met nieuwe spulletjes. De benodigdheden: een nieuw make-up tasje, een nieuwe camera tasje en oorbellen (zeer noodzakelijk). Aankopen: een kort broekje, een shirtje en een make-up tasje. Slagingspercentage: 33,3%.

Mirna blijkt weer de verstandige van ons twee te zijn en heeft een boek gescoord over de genocide in Cambodja.

Vervolgens zijn we alvast een flesje drank gaan halen voor morgen, omdat het plan is om weer eens goed uit te gaan. Onze eerste indruk van Siem Reap is denk ik de beste die we hebben gehad over een stad in Cambodja, lekker even weer toeristisch met barretjes en marktjes, alsof er nog de mogelijkheid zou kunnen zijn om ons écht te vermaken in dit land 😝.

Voor Mirna was dit sowieso een goede avond. Na maanden lang smachten naar haar voorgaande verslaving had ze eindelijk weer de kans om haar lusten te bevredigen: in de koeling van de supermarkt stond een echte, koolzuurhoudende RED BULL. 🎉

We hebben ons weer veilig thuis laten brengen door een tuktuk en zijn nog even gaan chille op ons balkonnetje met natuurlijk click sigaretten en Mirna's Red Bull (overigens beste drankje wat je kan drinken voor het slapen gaan😝).

Na onze chillsessie zijn we tevreden in bed gaan liggen, hebben nog wat liggen babbelen en zijn in een diepe slaap gevallen.

Wauwwwie wat een mooi hotel! Lekker luxe.