Sunrise Bagan en chillings

Myanmar, Mandalay Region

Om 4.45 is vanmorgen de wekker gegaan: tijd om onze luie hoofden maar eens wakker te laten worden en een zonsopgang vanuit een pagoda te gaan bekijken.

Met frisse moed zijn we met een e-bike een half uurtje later vertrokken. Onderweg werd het steeds lichter en waren we even bang dat we de zonsopgang niet zouden gaan halen. Het was ook wel even wennen dat je op een e-bike rijdt die hooguit 50 km/uur en totaal geluidloos rijdt, dan een scootertje in Thailand die volop geluid maakt en met gemak 120 km/uur haalt. Maar goed, na een rustgevende rit kwamen we uit in een gebied met alleen maar natuur en pagodas.😍

Het was adembenemend om te zien hoe mooi en nog rustig het was. We zijn op een pagoda geklommen en hebben genoten van het mooie uitzicht over de vlakte waar je overal pagodas zag. Wachtend op de zon hebben we gezeten tetwijl er steeds meer toeristen bij kwamen zitten. We snapten niet zo goed waar de zon bleef, zou volgens mijn telefoon allang zichtbaar moeten zijn, en besloten om nog naar wat andere pagodas te gaan kijken.

Toen we net beneden stonden en de e-bike gestart hadden keek ik in de verte en wat zag ik daar: de zon die opkwam. De dichtstbijzijnde viewpoints op pagodas waren ondertussen al bevolkt met andere toeristen en dus zijn we naar een andere gereden waar we onder het genot van een sigaretje de zon hebben zien opkomen. De zonsopgang blijft bijzonder om naar te kijken. Jammer genoeg konden we niet op deze pagoda zitten, maar dit is een goede reden om morgen ook weer naar de pagodas te gaan en de zonsopgang te gaan bekijken. Deze keer wel vanuit de top van een pagoda en niet zo ongeduldig als vandaag er te vroeg vanaf gaan😁.

Na weer wat kiekjes te hebben genomen zijn we terug naar het hotel gereden waar we nog even een dutje hebben gedaan om ons voor te bereiden op onze tanningday #2.

In de middag hebben we genoten van het zwembad en de zon. Later in de middag zagen we een vrouw aan komen lopen met potten in haar handen die ze onder de palmbomen neer zette. Vervolgens kwam er een mannetje aan die een lange ladder tegen de hoge boom aanzette en met deze potten boven in de boom klom. Ineens merkten we op dat er in die boom allemaal van die potten hingen en er omheen veel bijen vlogen: een antwoord op het vraagstuk van gisteren waarom het hele zwembad steeds vol zat met bijtjes.

Aandachtig zaten we te kijken naar de man die zo even in de boom klom en de potten die daarin hingen vervangde door de nieuwe potten. Een andere medewerker zag ons niewschierig kijken en rende direct na een van de potten die uit de boom kwam om aan ons te laten zien. Hierin zagen we een soort hele lichte vloeistof met daarin bijtjes. Vervolgens kwam hij ons laten proeven van de vloeistof; het smaakte naar honing maar had ook een soort kokossmaakje. Blij en lief als de medewerker was ging hij iedereen aan het zwembad af om te laten proeven van het goedje.

Helemaal genietend van dit momentje hebben we nog even bij het zwembad gezeten en zijn we vervolgens naar boven gegaan. We hadden bedacht om vanavond eens lekker roomservice te gaan bestellen en hebben een lekker westerse maaltijd gegeten in onze koele kamer in bedje😝. We hebben ervoor gezorgd dat we optimaal hebben genoten van ons dagje in dit mooie hotel en zitten nu voldaan op het balkon een drankje te drinken. Vanavond op tijd slapen, zodat we morgen nogmaals de zonsopgang kunnen gaan bekijken in het mooie Bagan❤️.

SuPER

tantetje 2017-04-12 19:39:16

Weer genoten van die prachtige fotos en mooie verslagen. Leuk om jullie zo te volgen. Groet voor alle twee.😍😍

Jeanne 2017-04-12 19:58:02

Noortje , 🎉🎈Van Harte Gefeliciteerd met je 24ste verjaardag! Maak er een feestelijke dag van en geniet maar van de schitterende vakantie die jullie hebben!👍