Yangon again!

Myanmar, Yangon

Een nieuwe traditie is begonnen: jezelf tergeren door na een avondje uitgaan slechts een paar uur te slapen en op te staan.

We hebben onze backpacks ingepakt en een ontbijtje gegeten en zijn rond 8 uur met de bus vertrokken naar Yangon. Jammer genoeg was deze busreis niet helemaal wat we verwacht hadden. Een bus zonder airco en helemaal propvol met locals die niet altijd even lekker ruiken. En als klapper op de vuurpijl waren sommige ook nog aan t overgeven omdat de route allerlei bochten bevatte. Erg fijn als je je nog helemaal niet nuchter voelt😊. Eigen schuld dikke bult, maar gelukkig hebben we alsnog wat uurtjes kunnen slapen in de bus door onze gaarheid.

Na 7uur zijn we aangekomen in Yangon en hebben we gelijk een taxi gepakt naar ons hotel. Dit keer hadden we onszelf getrakteerd op een kamer met airco en koelkast, zodat we even wat beter konden slapen.

Yangon was de eerste echte grote stad die we meemaakte in Myanmar. Een heel verschil met de kleinere plaatsen waar we waren geweest, het was nog veel viezer en heeft, zoals veel grote steden in Azië, op elke hoek van de straat weer een andere indringende niet zo fijn ruikende geur.

Eenmaal aangekomen bij ons hotel hebben we eerst een aantal uurtjes geslapen en genoten van de koelte in de kamer. We hadden meer slaap nodig dan we dachten en zijn dan ook pas rond 19.30 opgestaan. Vervolgens hadden we een douche genomen. Jammer genoeg was dit een douche waar echt een pisstraaltje uitkwam en heel heet of juist heel koud was, maar goed, het leek in ieder geval schoon water te zijn en de douche had geen last van enge kakkerlakken oid.

Na ons klaar te hebben gemaakt zijn we een hapje gaan eten in Yangon waarvoor we nog net op tijd waren. De restaurants waren bijna allemaal gesloten maar we hebben nog wat Indisch voedsel kunnen scoren. Vervolgens zijn we naar een bar gelopen waar we de mensen die we in Ngwe Saung hadden leren kennen zouden ontmoeten.

Het was een super leuke Jamaicaanse bar waar overal dingen hingen van Bob Marley en de muziekstijl helemaal ons ging was. Hier hebben we een aantal cocktails gedronken en zijn we voor de verandering verstandig op tijd naar huis gegaan, zodat we de volgende dag op tijd op konden staan om wat van Yangon te kunnen zien!